2024-11-19, 18:35
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ja precis, vi vet inte vad som är vad.

Vi vet också att i fängelset så tillåts Hamas att delvis styra över sina egna grupper som ofta är smått indelade efter klaner/familjer. Där Hamas torterar sina egna ganska friskt. Så det kan faktiskt vara så att den här läkaren har stått upp mot Hamas i fängelset och därmed blivit torterad av Hamas tills han dog.

I fängelsemiljön så tillåts också normalt andra Palestinska grupper få styra (ha pli) på sina grupper. Det är rörigt och ett hårt liv när de inte bara torterar sina egna inne i fängelset men även sprider förnedrande uppgifter om deras familjer utanför fängelset. Eftersom muslimer kopplar familjens värde efter heder mycket hårt så blir livet extremt svårt för familjer när Hamas tar hedern ifrån någon inne i fängelset. Ja det är så fredens och den vackra religionen Islam fungerar.
Det var lite förryckt tycker jag. Jag kände inte till att det är så på det fängelset.

Jag tycker att det är lite kull att Francesca Albanese som ska vara enligt FN regler en opartisk rapportör anklagar västerländska medier för att vara rasistiska när de inte rapporterar detta.

FN:s särskilda rapportör Francesca Albanese kallade västerländska medier som inte rapporterade om detta "rasistiska". Hon sa :

Rasismen hos västerländska medier som inte täcker detta, och västerländska politiker som inte fördömer detta, tillsammans med de tusen andra vittnesmålen och anklagelserna om våldtäkt och andra former av misshandel och tortyr som palestinier har utsatts för i israeliska fängelser, är helt plågsamt.
https://www.thecanary.co/global/world-analysis/2024/11/18/adnan-al-bursh/

Hon ska också ha skrivit så här.
Albanese skrev: "En läkare. En fantastisk kirurg. Förkroppsligandet av palestinsk etik. Sannolikt våldtagen till döds."
https://www.jpost.com/israel-news/article-829647

Opartisk uttalande eller?

Våldtagits till döds. Då har man inte ens bara tagit anklagelserna man har också spätt på dem. Anklagelser som vi inte vet är sanna eller inte.

Utöver det har hon nyligen varit i London och Kanada och förespråkat att engelska och kanadensiska medborgare ska ställas inför rätta för att t.ex. bo i ockuperade områden på västbanken.
Senast redigerad av .nattramn. 2024-11-19 kl. 18:38.
Citera
2024-11-19, 19:46
Medlem
harrowdownhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Det var lite förryckt tycker jag. Jag kände inte till att det är så på det fängelset.

Jag tycker att det är lite kull att Francesca Albanese som ska vara enligt FN regler en opartisk rapportör anklagar västerländska medier för att vara rasistiska när de inte rapporterar detta.

FN:s särskilda rapportör Francesca Albanese kallade västerländska medier som inte rapporterade om detta "rasistiska". Hon sa :

Rasismen hos västerländska medier som inte täcker detta, och västerländska politiker som inte fördömer detta, tillsammans med de tusen andra vittnesmålen och anklagelserna om våldtäkt och andra former av misshandel och tortyr som palestinier har utsatts för i israeliska fängelser, är helt plågsamt.

Albanese skrev: "En läkare. En fantastisk kirurg. Förkroppsligandet av palestinsk etik. Sannolikt våldtagen till döds."

Våldtagits till döds. Då har man inte ens bara tagit anklagelserna man har också spätt på dem. Anklagelser som vi inte vet är sanna eller inte.

Utöver det har hon nyligen varit i London och Kanada och förespråkat att engelska och kanadensiska medborgare ska ställas inför rätta för att t.ex. bo i ockuperade områden på västbanken.
Idiot. Albanese upprepar ju bara vad Sky News rapporterar, ord för ord.
Inget konstigt heller att engelska och kanadensiska medborgare kan och bör åtalas för brott de begår i andra länder.
Citera
2024-11-19, 19:47
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Det blir ju helt sjukt det som de kräver av väst, media osv när de istället hade kunnat vända sig till Israel och sagt att vi kan tänka oss en 2-statslösning. Ni har ett land och vi har ett land och vi arbetar tillsammans. Då skulle Israel säga "vi sätter oss med en gång och skriver papper".

Sen hade en vacker fred kunnat blomma mellan länderna. Nåja, möjligheten och viljan från Israel och medeljuden hade funnits. Så om muslimerna skulle kunna acceptera det så skulle det också bli så.

Men nu kan de nog inte komma längre, nu är det nog kört och jag förstår det. Israel har genom åren visat ett enormt tålamod. Nu med det hemska terrordådet förra året så brast tålamodet även för judarna. Nu gör de vad som behövs, vad de borde gjort för länge länge sen.

På samma gång så finns det dock en grupp muslimer som inte alls håller med om Hamas taktik, att aldrig ge upp om man så ska dö när man kämpar för att döda alla judar. Det är faktiskt det Hamas har uttalat under årens lopp och även efter terrorattacken förra året. Men de Palestinierna som faktiskt vill ha en fredlig lösning räddar ju Israel också nu ifrån Hamas.
Citera
2024-11-19, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Oxalic-
En död arab mindre bara.
En död arab, palestinier, familje far och man också. Vila i frid.

Må Gud förlåta dem som vanhelgat Heliga Landet genom årtionden av illdåd i olika former. Må Gud spola landet rent från hat och hämd.

Amen.
Citera
2024-11-19, 20:39
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrowdownhill
Idiot. Albanese upprepar ju bara vad Sky News rapporterar, ord för ord.
Inget konstigt heller att engelska och kanadensiska medborgare kan och bör åtalas för brott de begår i andra länder.
Sky News skriver inte att han troligtvis våldtogs till döds. Det är uppgifter som Albanese själv hävdar och verkar vara hennes egna antagande.

Om du vill kalla mig Idiot visa då var Sky News rapporterar, ord för ord att han troligtvis våldtogs till döds. För det står inte i artikeln.
Citera
2024-11-20, 03:03
Medlem
Citat:
Sky News skriver inte att han troligtvis våldtogs till döds. Det är uppgifter som Albanese själv hävdar och verkar vara hennes egna antagande.

Om du vill kalla mig Idiot visa då var Sky News rapporterar, ord för ord att han troligtvis våldtogs till döds. För det står inte i artikeln.

Det är hennes eget signum på allt hon skriver att hon drar till med grova överdrifter.
Hon kan inte ha sett kroppen själv, eftersom hon har ett inreseförbud på sig, att hon inte får besöka Israel.
Så kallat Persona non Grata.
Precis som Greta som nu kan komma att få inreseförbud i både Italien och Tyskland.

Det är tyvärr välkänt att palestinier dödar varandra lite då och då inne i fängelserna
runtom i Världen.

Citat:

Hon är verkligen inte riktigt klok den människan. Fransesca Albanese är från Italien men hennes kolleger anser att hon är skvatt galen och en storsvindlare av rang.
Hon ska visst ha ett skumt ekonomiskt förflutet påstås det.

Det började med att andra journalister i Italien började kolla upp vilka rapporter hon producerat, och det går inte alls ihop med vad en enskild människa kan klara av att hinna med.
Hur kunde hon vara så produktiv ?
Och vad hon påstår vara sitt eget material.
Det stämmer helt enkelt inte.
Senast redigerad av DrSvenne 2024-11-20 kl. 03:21.
Citera
2024-11-20, 03:05
Medlem
Citat:

Inte bara att hon vill åtala utlänningar som vistats på Västbanken utan även alla som har
besökt Israel någon gång. Alltså även turister.
Medverkan till ockupation och åtal för "brott mot de mänskliga rättigheterna", typ...

Hennes wikisida finns här:
https://en.wikipedia.org/wiki/Francesca_Albanese

Hon har verkligen lyckats sno åt sig en titel och en tjänst på FN som nog måste
vara bland de mest unika i Världen.

Citat:

Ja precis, det är en av hennes käpphästar som hon har använt flitigt, att medierna har rasistiska redaktörer som medvetet sorterar bort allt det hon påstår.

Sedan så är det så som hennes journalistkolleger i Italien skriver att hon har en helt unik särställning i FN och kan wobbla med stora summor pengar utan någon insyn. Nåja insyn finns det, det är bara det att hon har mutat in ett revir av en slags "okränkbar immunitet".

Så hon är alltså FNs egen Mona Sahlin eller rentav Gudrun (Av-)Schyman och som kan bränna pengar på vad skit som helst tydligen ?
Hon behöver alltså inte svara inför någon revisor eller annan granskare heller.
Helt otroligt måste man säga ?
Senast redigerad av DrSvenne 2024-11-20 kl. 03:24.
Citera
2024-11-20, 03:22
Medlem
Jag såg att jag redan skrivit ett inlägg om henne här:
(FB) Reklambyråanställd krävs på 18 miljoner av sin arbetsgivare. Vem är detta? (2024-11-01)

Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
FN, Hamas och UNRWA verkar ha gjort detta till en skön stajl med kickbacks, likaså nyhetsbyrån
Al Jazeera som under lång tid, troligen flera decennier, använt kickbacks som "smörjmedel".
Nyligen avslöjades FNs speciella sändebud Fransesca Albanesa från Italien att ha en hel stab under sig som sysslade enbart med att ha flyttat runt pengar. Med många suspekta transaktioner.
Sammanlagt på 10-tals miljoner Euro, kanske betydligt mera ?

Egendomligt nog så hittar man i denna svindelhärva, den svenska NGOn Diakonia som är byggt på kristen grund. Som tydligen är rätt så rejält insyltad.

Men Diakonia har tyvärr helt har övergett sina etiska principer, och istället blivit ett fäste för Hamas
och tex UNRWAs propaganda.

Den svenska NGOn har tydligen fått in en hel del gökungar i sin organisation de senaste åren ?

Även säkerhetstjänsterna, tex Europol och Interpol intresserar sig för denna kvinna, eftersom man har kunnat knyta henne till flera terrororganisationer. Hon har över 100 stycken under sig, antingen personer eller organisationer som producerat "material" åt henne,
varav rätt mycket är rena plagiat.

Detta ska vara läckta uppgifter direkt inifrån FN.

Dessa pengatransaktioner som de som är under Albanese är snarlika de som NGOerna som sysslar med människosmuggling på Medelhavet brukar använda sig av.
Pengarna skickas bara runt mellan dessa insamlingar.

Så att de ser ut som att insamlingarna går skitbra. Och att bokföringen ser genuin och äkta ut.
I själva verket är det pyramidspel eller nollsummespel (= kalla det vad ni vill ?? ) ovanpå
varandra i en sabla röra.

Hennes "rapporter" har ungefär samma utseende, men kommer med vildsinta överdrifter ibland.
Och mycket grova förenklingar.
Citera
2024-11-20, 09:49
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Det är hennes eget signum på allt hon skriver att hon drar till med grova överdrifter.
Hon kan inte ha sett kroppen själv, eftersom hon har ett inreseförbud på sig, att hon inte får besöka Israel.
Så kallat Persona non Grata.
Precis som Greta som nu kan komma att få inreseförbud i både Italien och Tyskland.

Det är tyvärr välkänt att palestinier dödar varandra lite då och då inne i fängelserna
runtom i Världen.

Hon är verkligen inte riktigt klok den människan. Fransesca Albanese är från Italien men hennes kolleger anser att hon är skvatt galen och en storsvindlare av rang.
Hon ska visst ha ett skumt ekonomiskt förflutet påstås det.

Det började med att andra journalister i Italien började kolla upp vilka rapporter hon producerat, och det går inte alls ihop med vad en enskild människa kan klara av att hinna med.
Hur kunde hon vara så produktiv ?
Och vad hon påstår vara sitt eget material.
Det stämmer helt enkelt inte.
Tack för all info.

Jag trivdes med att ha förtroende för FN och jag gillar inte att det förtroendet faller. Jag kan knappas vara ensam och FN behöver genomföra transparanta externa utredningar. Albanese har en roll som opartisk rapportör för FN. Ändå har hennes man arbetat som rådgivare för Palestinska myndigheter samt att hon har ett lång historia att vara Israels kritisk och redan innan hon fick rollen att vara opartisk observatör har hon beskyllt Israel för att vara likt Hitler. Hur tänkte man här när man utsåg henne som opartisk. Hur kan en opartisk observatör komma med egna slutsatser att en läkare troligtvis våldtogs till döds av Israel och kräva att detta ska rapporteras så som en sanning annars är man rasist.

Trots då att Israel godkände att göra en utredning med obduktion där en läkare som skulle representera läkarens familj skulle närvara, men att familjen efter först ha krävt detta sedan vägrade. Den enda anledning varför vi inte vet hur han dog är för att familjen vägrar tillåta sanningen att komma fram.

FN behöver även höja förtroendet igen gentemot UNRWA, tillåta domstolar se på de anklagelser som riktas mot organisationen och dess anställda istället för att kräva immunitet. Även förklara hur UNIFIL kunde missa att tunnlar byggts bara 100 meter från deras baser. De måste kunna visa världen sin oskuld eller rätta till det som inte fungerar. Men detta med att bara kväva kritiken fungerar inte, inte för mitt förtroende i alla fall. En ljusglimt i detta är i alla fall att man genomför en extern utredning om Karim Khan och i alla fall en anklagelse som riktas mot honom.

Israel granskas redan av ICC och ICJ, men FN behöver även granskas. Det här hårda och överdrivna narrativet som Albanese driver, piskar upp hat i hela världen, mot Israel men också mot FN. Ingen vinner i slutändan på att ha henne på den posten. Antingen tror man blint på henne eller skadas förtroendet för FN.

Vi ser TS för denna tråd också skriver sexuellt tortyr, ljuger eller vilseleder om obduktionen, det är enligt TS israel som förbjuder obduktion eller hemligstämplar den. Även om det bara skulle kräva 3min sökande på nätet för att få fram information om obduktionen och varför den inte skedde.

Det är som om TS och även Albanese tror att vi alla är hjärndöda och inte klarar av att ta fram information.

UN Watch har samlat mycket info om Albanese och varför hon inte är opartisk, ett bemötande av deras och även andras kritik hade varit önskvärd från FN sida. Sedan borde man även tillåta en utredning och obduktion, kanske även borste från vad familjen kräver, för att antingen kunna anklaga Israel på fastare grunder eller lägga denna historia bakom oss. Nu verkar den istället användas som ett slagträ som man med jämna mellan rum kan ta fram. Detta självklart då om kroppen behållits nerfryst. Sedan förstår jag att man även kan bli misshandlad eller våldtagen av andra fångar. Men man hade vetat mer.
Citera
2024-11-20, 12:58
Medlem
Citat:
Tack för all info.

Jag trivdes med att ha förtroende för FN och jag gillar inte att det förtroendet faller. Jag kan knappas vara ensam och FN behöver genomföra transparanta externa utredningar. Albanese har en roll som opartisk rapportör för FN. Ändå har hennes man arbetat som rådgivare för Palestinska myndigheter samt att hon har ett lång historia att vara Israels kritisk och redan innan hon fick rollen att vara opartisk observatör har hon beskyllt Israel för att vara likt Hitler. Hur tänkte man här när man utsåg henne som opartisk. Hur kan en opartisk observatör komma med egna slutsatser att en läkare troligtvis våldtogs till döds av Israel och kräva att detta ska rapporteras så som en sanning annars är man rasist.

Trots då att Israel godkände att göra en utredning med obduktion där en läkare som skulle representera läkarens familj skulle närvara, men att familjen efter först ha krävt detta sedan vägrade. Den enda anledning varför vi inte vet hur han dog är för att familjen vägrar tillåta sanningen att komma fram.

FN behöver även höja förtroendet igen gentemot UNRWA, tillåta domstolar se på de anklagelser som riktas mot organisationen och dess anställda istället för att kräva immunitet. Även förklara hur UNIFIL kunde missa att tunnlar byggts bara 100 meter från deras baser. De måste kunna visa världen sin oskuld eller rätta till det som inte fungerar. Men detta med att bara kväva kritiken fungerar inte, inte för mitt förtroende i alla fall. En ljusglimt i detta är i alla fall att man genomför en extern utredning om Karim Khan och i alla fall en anklagelse som riktas mot honom.

Israel granskas redan av ICC och ICJ, men FN behöver även granskas. Det här hårda och överdrivna narrativet som Albanese driver, piskar upp hat i hela världen, mot Israel men också mot FN. Ingen vinner i slutändan på att ha henne på den posten. Antingen tror man blint på henne eller skadas förtroendet för FN.

Vi ser TS för denna tråd också skriver sexuellt tortyr, ljuger eller vilseleder om obduktionen, det är enligt TS israel som förbjuder obduktion eller hemligstämplar den. Även om det bara skulle kräva 3min sökande på nätet för att få fram information om obduktionen och varför den inte skedde.

Det är som om TS och även Albanese tror att vi alla är hjärndöda och inte klarar av att ta fram information.

UN Watch har samlat mycket info om Albanese och varför hon inte är opartisk, ett bemötande av deras och även andras kritik hade varit önskvärd från FN sida. Sedan borde man även tillåta en utredning och obduktion, kanske även borste från vad familjen kräver, för att antingen kunna anklaga Israel på fastare grunder eller lägga denna historia bakom oss. Nu verkar den istället användas som ett slagträ som man med jämna mellan rum kan ta fram. Detta självklart då om kroppen behållits nerfryst. Sedan förstår jag att man även kan bli misshandlad eller våldtagen av andra fångar. Men man hade vetat mer.

Att Albanese skulle vara opartisk är förstås rena skämtet. Men däremot representerar hon FNs övergripande inställning till Israel ganska väl. Så det är inte särskilt konstigt att hon sitter på den posten utan tvärtom representativt.
Citera
2024-11-21, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det låter lite som när folk säger att de som är med i Hells Angels är bra människor bara för att de har träffat dem och då har de varit "snälla". Att de mördar, hotar och med hot om våld pressar folk på pengar bortser det helt från då.

Vad hade Adnan Al-Bursch med Hells Angels att göra? Har du något som tyder på att Al-Bursch skulle sysslat med mord, hot och utpressning eller sitter du som vanligt och "bajsar på nätet"?

Citat:
Det är inte ens i närheten av vad muslimerna håller på med. Ta bara terroistattacken för ett år sen när de kallblodigt mejade ner unga människor som var på en fredsfestival.

De eldade upp spädbarn och filmade det. De gruppvåldtog och sen mördade kvinnor som de släpade efter bilar.

Nej, det gjorde de inte. Men det är också irrelevant för tråden som handlar om Adnan Al-Burschs öde och inte 7 oktober-operationen.

Citat:
Citat:
När blev det okej att tortera ihjäl sjukhuspersonal? Varför rycker vår regering på axlarna och låtsas som det regnar?

Du ska nog inte se det som sjukhuspersonal. Du ska se det som terrorister.

Har du uppgifter som tyder på att Al-Bursch skulle sysslat med terrorism? Om du inte har det så undrar jag varför du sitter och fabulerar på Flashback? Vad får du ut av det?

Sedan tycker jag självfallet att det aldrig är ok att tortera folk till döds. Jag undrar vad det är för sjuka jävlar som försvarar sånt?
Citera
2024-11-21, 00:29
Medlem
Citat:
Uppgiften att det ska handla om sexuell tortyr, vad får du den i från? Dina citat säger inte det utan att han inte hade kläder på nedre delen av kroppen. Kan du visa var du fått det i från?

Sky News rapportering pekar starkt på det. Varför skulle han annars ha varit naken på underkroppen när vakterna dumpade honom i det gemensamma utrymmet? Varför kunde han inte ens gå på toaletten själv utan hjälp?

Sexualsadism mot palestinier är vanligt i israeliska fängelser. Tidigare i år skrev New York Times om hur israeliska fångvaktare våldtar fångar:

Citat:
Mr. al-Hamlawi, the senior nurse, said a female officer had ordered two soldiers to lift him up and press his rectum against a metal stick that was fixed to the ground. Mr. al-Hamlawi said the stick penetrated his rectum for roughly five seconds, causing it to bleed and leaving him with “unbearable pain.”

A leaked draft of the UNRWA report detailed an interview that gave a similar account. It cited a 41-year-old detainee who said that interrogators “made me sit on something like a hot metal stick and it felt like fire,” and also said that another detainee “died after they put the electric stick up” his anus.

https://www.nytimes.com/2024/06/06/world/middleeast/israel-gaza-detention-base.html

Citat:
Det hade ju varit fint om detta kunde klarlagts, men det ser ut att vara omöjligt. Israel vill göra en obduktion men hans familj vägrar detta.

Nej, Israel har gått med på att obducera kroppen. Om du tänker till lite så förstår du nog varför familjen inte litar på att obduktionen kommer gå rätt till. Aleksej Navalnyj dog tidigare i år i ryskt fängelse. Den ryska kriminalvården menar att skulle varit illamående och blev medvetslös under en promenad. Litar du på vad Ryssland påstår?

Adnan Al-Burschs familj har bett om att få hans kropp tillbaka så att oberoende läkare kan fastställa dödsorsaken. Men Israel vägrar. Man tycker ju att de flesta borde inse att en hund ligger begraven här, eller hur?

Citat:
Dina inlägg alltså? Fakta förvrängning är din grej va?

Israel ville göra en ordentlig undersökning och obduktion. Man erbjöd att en läkare som representerade familjen skulle närvara för transparens. Men familjen vägrar. Det är tydligtvis inte intressant att få kännedom om vad som skett.

Du slirar och skarvar. För det första så är det Israel som utser vem som ska representera familjen. Det garanterar alltså inte att obduktionen utförs korrekt och att den verkliga dödsorsaken fastställs. För det andra så vill familjen ha tillbaka kroppen så att oberoende läkare kan undersöka dem. Men Israel vägrar.
Senast redigerad av EttTillKonto2 2024-11-21 kl. 00:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in