Citat:
Tack! Ja, poliser, ja - du snuddar vid något intressant och relevant. Jag har åkt med polisen åtskilliga gånger på deras arbetspass och det är en skev, rentav många gånger absurd, värld som öppnar sig. Även poliser måste förhålla sig till sina fördomar och samtidigt är näsa (och öga) för det skumma ute i samhället en tillgång.
En synnerligen professionell domare, så det är lugnt. Var mest ett exempel på att domare inte är robotar (och tur det).
Advokatens roll är en annan än domarens, att inom advokatetikens och lagens linjer göra sitt yttersta för att tillmötesgå sin klients intressen och argumentera för dennes sak. Det är en legitim roll i ett rättssamhälle. Bevisningen må vara övertygande redan i samband med åtal, men ingen är skyldig förrän domen har fallit.
Ja, Sara agerar i egenskap av utgivare för dumpen.se såsom moralisk/social domare. Det får man ändå säga. Emellanåt anförs i tråden sådant som ”Skjut inte budbäraren, Dumpen publicerar bara vad gäddan själv har skrivit”, ”Dumpen dömer ingen, det överlämnas till publiken att göra”.
Jag menar att det är en alltför snäv syn på saken. Jag utvecklar ämnet här:
(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt
En synnerligen professionell domare, så det är lugnt. Var mest ett exempel på att domare inte är robotar (och tur det).
Advokatens roll är en annan än domarens, att inom advokatetikens och lagens linjer göra sitt yttersta för att tillmötesgå sin klients intressen och argumentera för dennes sak. Det är en legitim roll i ett rättssamhälle. Bevisningen må vara övertygande redan i samband med åtal, men ingen är skyldig förrän domen har fallit.
Ja, Sara agerar i egenskap av utgivare för dumpen.se såsom moralisk/social domare. Det får man ändå säga. Emellanåt anförs i tråden sådant som ”Skjut inte budbäraren, Dumpen publicerar bara vad gäddan själv har skrivit”, ”Dumpen dömer ingen, det överlämnas till publiken att göra”.
Jag menar att det är en alltför snäv syn på saken. Jag utvecklar ämnet här:
(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt
Ang det sistnämnda så kan man väll argumentera för att det gäller all grävande journalistik
Politiker/företagsledare/tjänstemän som blir avslöjade för uttalanden/misskötsel och sedan blir avslöjade av en tidning, uppdrag granskning, kalla fakta eller annan media
Eller anser du att dumpen skiljer sig på den punkten?