2024-11-18, 16:13
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Är det detta som kallas fokusförflyttning?! Varför Sara har fått cancer i prutten kan hon nog bäst spekulera i självt tillsammans med sin analdoktor. Vilka substanser som passerat hennes ändtarm och vad som åkt in och slitit på cellerna där inne kan jag naturligtvis inte svara på.

Maila Sara och fråga vetja?!

Vi väntar fortfarande på ta på oss foliehatten angående din teori om "icke cancersamband."

Jag skall skriva sakta så att du förstår.
Fråga: Varför tror du att barn får cancer?
Fråga: Tror du att de pundat i sitt tidigare liv?
Citera
2024-11-18, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Jag skall skriva sakta så att du förstår.
Fråga: Varför tror du att barn får cancer?
Fråga: Tror du att de pundat i sitt tidigare liv?

Pratar vi om fiktiva barn eller riktiga barn? Är det fiktiva barn som åsyftas kan det bero på dåligt leverne, utsatt för joniserande strålning och en mängd andra samverkande faktorer. Det kan även uppkomma av "icke känd anledning". Det är därför det bedrivits forskning om ämnet i något sekel.

Riktiga barn kan få det av nämnda anledningar ovanför. Du kommer ihåg min metafor om kärnkraftsolyckorna?! Joniserande strålning är en given faktor som bidrar till cellförändringar. Det kan även användas för att döda celler vid tex cancer i prutten. Utgången är väldigt oviss.

Kan du försöka nu iaf ge något belägg för din nobelpriskvalificerande teori om "icke cancersamband". Jag sitter med folierullen här och klipper för fullt nämligen.

Det blir nämligen väldigt svårt att ta något av dina framtida påstående seriöst när du slänger ur dig % och påståenden som verkar tagna från luften och du kan inte backa upp det senare.
Senast redigerad av blompissare 2024-11-18 kl. 16:29.
Citera
2024-11-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Heltids jobb året ut och nästa år med
Men hade varit intressant om någon gjort en sådan sammanställning, kanske skickat in till Aftonbladet och fått den publicerad.

I video x ifrån datum y sa Sara Citat och i artikel z ifrån datum B så sa Sara tatiC som helt säger emot vad de sa.
Sa hon inte nu nyligen med AB att de inte publicerar förståndshandikappade? Googlar man dumpen + förståndshandikappad hittar man en artikel och många av de senaste kan ju vara tveksamma fall.
Sedan har de sagt att bara självmordsrisk med mera kan skjuta men att det är hon som gör bedömningen och inte att de kommit via IK med mera.
Det hade varit rolig läsning!!
Citera
2024-11-18, 16:46
Medlem
Citat:
Sluta tramsa om klossar och starwars din fåne.
Du har med önskvärd tydlighet visat att du står på gäddornas sida och inte bryr dig om barn.

Dessutom tar folk självmord utan att ha några som helst psykiska besvär, t ex vid dödliga sjukdomar mm. Därför kommer vi inte att få 0 självmord varesig i trafiken eller annorstädes.
https://www.youtube.com/watch?v=wgpytjlW5wU

om du inte är med mig är du emot mig. det ända du handskas med är ultimatum.
Citat:
Självmord kan ses som en psykologisk olycka där en person i en situation eller under en tid upplever att hen inte orka leva när problemen ser olösliga och outhärdliga ut
https://suicidezero.se/fakta-om-sjalvmord/

Plockar vi bort dumpen och deras förevig register, så lär de åtminstånde göra världen lättare för endel individer. Sedan är det bara att mata på och lösa problem efter problem i den takt det tar. Men en organisation som Dumpen som absolut skiter i om folk tar livet av sig är kontraproduktivt i ett arbete för Suicide Zero.
Det betyder inget annat än att Dumpen åverkar problem som gör att folk tar livet av sig, Dumpen står i direkt ansvar till dessa personer. Men de empatilösa personerna bakom ratten och de som du som följer efter som också saknar empati.

Man kan visa empati för två saker som står emot varandra, man kan göra saker för att arbeta för bägge på olika sätt. Man kan vara för barns rättigheter och kämpa för dem även om man avskyr sättet som dumpen gör, eller sättet de säger de gör för barnen och sedan tar folks pengar de skänker i välmening som blir missbrukade av 2 "ex" kriminella i syfte av att få utöva sina psykiska trauman på folk som de anser betett sig moraliskt illa för man tycker att det skulle vara ett brott så för man ett separat brottsregister i kommersiellt syfte, för att tjäna pengar på andras ilska och trauman med mera.

Det är mer än bara välvilja bakom dem, det är mer som driver dem.
Sättet de driver denna verksamhet hör inte hemma i ett fungerande samhälle.

Sedan kan lagen ta hand om de som förgriper sig på andra eller våldför sig.
De som behöver vård skall ges den, men behöver också en anledning att söka den och en möjlighet att realisera den. Som Sara har getts en ny chans att lämna kriminaliteten, vilket tydligen var för svårt, men hon fick en ny chans att bättra sig, hon kommer att få en till och troligen förbruka den med. men det är så samhället fungerar för ALLA, detta utanförskap skapar mer problem än de löser på MÅNGA nivåer.

Men vi andra har förstått att ni är rätt ensidiga av er och kan bara tänka likt The Sith i sagan om ringen där spok går i en skola i england för att lära sig trolldom.
Citera
2024-11-18, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Har Patrik visat eller yttrat sig öht sen det började blåsa kring Dumpen? Medarbetarna i facebookgruppen och på Dumpen-sidan gör ganska bra jobb för dagen att hålla skeppet flytande men det håller inte hur länge som helst om inte Patrik också kliver fram snart.

Jag tror Patrik har en personlighet som gör att han helst drar sig undan när saker blir krångliga och någon måste ta ansvar.
Citera
2024-11-18, 17:15
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jag tror Patrik har en personlighet som gör att han helst drar sig undan när saker blir krångliga och någon måste ta ansvar.

Det ska faktiskt bli kul att se vem som slänger vem under bussen. Sara är ju ansvarig utgivare, så redan där har hon tagit på sig ett lager av extra ansvar medan Patrik sitter i bakgrunden. Sara verkar ju vara lite sugen att slänga IK åt vargarna, men då kanske dom börjar sjunga om hur djupt samarbetet med Dumpen är...

Vilken röra!
Citera
2024-11-18, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642

Kan nog mycket väl ligga något i det där! Vi väntar ju ivrig på släppet av någon podd eller dylikt.

Vad kommer tas upp i nästa podd? Blir det denial rakt av? Kommer Putte vara helt röd om nosen och dra fram sitt gamla välanvända "stjärtgossekort"? Får vi någon innehållsförklaring av dramadeckaren som Sara släppte på sin hemsida?

Vad var syftet med att släppa fem svagbegåvade gäddor i ett nafs? Hade den annars så fyrkantiga administratören kommit över en påse näsgodis från helgens traumabehandling på företaget?

Frågorna blir bara mer och mer i denna moderna dramathriller.

Det är ju uppenbart att förvirringen är ett faktum inom koncernen Dumpen AB.
Senast redigerad av blompissare 2024-11-18 kl. 17:49.
Citera
2024-11-18, 18:13
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Dom kommer åka dit så det sjunger om det, antagligen hårdare än vad folk tror.

Jurister avskyr dom som pesten av flera anledningar, inte minst då Dumpen är ett direkt hot mot rättssäkerheten och riskerar att underminera Sverige som rättsstat. Det är också personligt eftersom jurister är starkt identifierade med sina yrkesroller som dom medvetet och/eller undermedvetet känner blir attackerade av Dumpen och pöbelsvansen.

Detta är den främsta anledningen till att Bodström tagit sig an fallet, och när det kommer upp i rätten kommer domare, åklagare osv aktivt jobba emot Dumpen - var så säker. Om Sara och Patrik blir frikända är det fritt fram för vem som helst att skaffa utgivningsbevis och sen göra samma sak som Dumpen, vilket riskerar att skapa än mer kaos än vad som redan skett. Det kommer juristerna aldrig att tillåta så det finns noll chans/risk (beroende på hur man står i frågan) att dom blir frikända.

Jag förstår vad du säger, och din ingång är inte utan principiella poänger; jurister är trots allt också bara människor med känslor, fördomar och så vidare. Jag har själv hört domare i fikarummet uttala, när diverse historiska rättsfall har diskuterats, sådant som: Den skulle jag ha dömt mycket hårdare, bondeson som jag är, apropå ett djurplågerimål. Eller: Man måste ju vara rätt pantad om man kör bil på det viset.

Samtidigt är jurister professionellt skolade, tränade i att genomföra sakliga analyser efter bästa förmåga och omdöme och med lojalitet gentemot lagen och övriga rättskällor. Det finns liksom inte egentligt utrymme för personliga ställningstaganden.

Domen är per definition normativ, men bedömning görs inom ramen för etablerad, allmänt erkänd juridisk metodlära - ett tämligen fyrkantigt system. Det handlar helt enkelt om att förhålla sig professionellt till materialet som är under lupp, att vara medveten om sina egna begränsningar och personliga tillkortakommanden och att hantera sina fördomar - inte låta dem färga avgörandet eller motiven härför.

I det aktuella förtalsmålet är det en jury i tingsrätten, vilken har avgörandet i sin hand - lekmän. I övriga brottmål är lekmän (nämndemännen) i majoritet i tingsrätten, även om juristdomarens ståndpunkt oftast får genomslag.
Senast redigerad av Lessler 2024-11-18 kl. 18:16.
Citera
2024-11-18, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det ska faktiskt bli kul att se vem som slänger vem under bussen. Sara är ju ansvarig utgivare, så redan där har hon tagit på sig ett lager av extra ansvar medan Patrik sitter i bakgrunden. Sara verkar ju vara lite sugen att slänga IK åt vargarna, men då kanske dom börjar sjunga om hur djupt samarbetet med Dumpen är...

Vilken röra!

Jag tror Sara anser att Dumpen är hennes och därför slåss hon mest.
Patriks relation tror jag är knepig, misstänker att IK kommer från honom, eftersom han har en historia av att umgås med tvivelaktiga människor kring Göteborg.

Kan också vara därför Patrik ligger lågt, för han vet inte riktigt vad han ska göra. Skulle han slänga IK framför bussen kan vissa räkna det som golning.
Citera
2024-11-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Jag förstår vad du säger, och din ingång är inte utan principiella poänger; jurister är trots allt också bara människor med känslor, fördomar och så vidare. Jag har själv hört domare i fikarummet uttala, när diverse historiska rättsfall har diskuterats, sådant som: Den skulle jag ha dömt mycket hårdare, bondeson som jag är, apropå ett djurplågerimål. Eller: Man måste ju vara rätt pantad om man kör bil på det viset.

Samtidigt är jurister professionellt skolade, tränade i att genomföra sakliga analyser efter bästa förmåga och omdöme och med lojalitet gentemot lagen och övriga rättskällor. Det finns liksom inte egentligt utrymme för personliga ställningstaganden.

Domen är per definition normativ, men bedömning görs inom ramen för etablerad, allmänt erkänd juridisk metodlära - ett tämligen fyrkantigt system. Det handlar helt enkelt om att förhålla sig professionellt till materialet som är under lupp, att vara medveten om sina egna begränsningar och personliga tillkortakommanden och att hantera sina fördomar - inte låta dem färga avgörandet eller motiven härför.

I det aktuella förtalsmålet är det en jury i tingsrätten, vilken har avgörandet i sin hand - lekmän. I övriga brottmål är lekmän (nämndemännen) i majoritet i tingsrätten, även om juristdomarens ståndpunkt oftast får genomslag.

Det är goda poänger du tar upp, generellt så behöver ju statligt anställda kunna sära på privat och jobb. Kunna ha delade åsikter. Men vi är bara mänskliga och att vara mänsklig är att fela.

Där poliser kanske kan behöva sina egna fördomar i jobbet då det kan vara avgörande på liv och död.
Så andra yrken runt om behöver separera dem, man får ju hoppas att domaren du nämnde faktiskt bara pratar och ter sig mer professionell i rätten. åklagare och domare är ju ändå en förlängning utav lagen, det bör ju inte vara deras personliga åsikter som styr även om det troligen så blir i de allra flesta fall.
Samma som en Jurist eller advokat som skall försvara en människa som utan tvivel är skyldig inte kan gå in så i striden och halvdant försvara denne. Utan försvara denna person oavsett sin personliga åsikt.

Detta är ju något vi raka motsatsen ser i vårat andra lagrum som Styrs utav domare Sara.
Där du skyldig är oavsett vad du säger, och domen kommer att slå hårt i form utav massans åsikt om just dig personligen.
Citera
2024-11-18, 18:50
Medlem
Citat:
Du menar att Sara får skylla sig själv för att ha pundat?
Varför får barn cancer? Tror du att de pundat i sitt tidigare liv?
En spännande fråga, finns det något med dumpen som du ställer dig kritisk till?
Citera
2024-11-18, 19:03
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Det är goda poänger du tar upp, generellt så behöver ju statligt anställda kunna sära på privat och jobb. Kunna ha delade åsikter. Men vi är bara mänskliga och att vara mänsklig är att fela.

Där poliser kanske kan behöva sina egna fördomar i jobbet då det kan vara avgörande på liv och död.
Så andra yrken runt om behöver separera dem, man får ju hoppas att domaren du nämnde faktiskt bara pratar och ter sig mer professionell i rätten. åklagare och domare är ju ändå en förlängning utav lagen, det bör ju inte vara deras personliga åsikter som styr även om det troligen så blir i de allra flesta fall.
Samma som en Jurist eller advokat som skall försvara en människa som utan tvivel är skyldig inte kan gå in så i striden och halvdant försvara denne. Utan försvara denna person oavsett sin personliga åsikt.

Detta är ju något vi raka motsatsen ser i vårat andra lagrum som Styrs utav domare Sara.
Där du skyldig är oavsett vad du säger, och domen kommer att slå hårt i form utav massans åsikt om just dig personligen.

Tack! Ja, poliser, ja - du snuddar vid något intressant och relevant. Jag har åkt med polisen åtskilliga gånger på deras arbetspass och det är en skev, rentav många gånger absurd, värld som öppnar sig. Även poliser måste förhålla sig till sina fördomar och samtidigt är näsa (och öga) för det skumma ute i samhället en tillgång.

En synnerligen professionell domare, så det är lugnt. Var mest ett exempel på att domare inte är robotar (och tur det).

Advokatens roll är en annan än domarens, att inom advokatetikens och lagens linjer göra sitt yttersta för att tillmötesgå sin klients intressen och argumentera för dennes sak. Det är en legitim roll i ett rättssamhälle. Bevisningen må vara övertygande redan i samband med åtal, men ingen är skyldig förrän domen har fallit.

Ja, Sara agerar i egenskap av utgivare för dumpen.se såsom moralisk/social domare. Det får man ändå säga. Emellanåt anförs i tråden sådant som ”Skjut inte budbäraren, Dumpen publicerar bara vad gäddan själv har skrivit”, ”Dumpen dömer ingen, det överlämnas till publiken att göra”.

Jag menar att det är en alltför snäv syn på saken. Jag utvecklar ämnet här:

(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in