2024-11-18, 00:35
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Haha du har helt rätt, sitter o kollar ut i hallen där det hänger kilovis med kvinnokläder o jackor o tillbehör. Jag har två jackor...

Kvinnor är dom värsta miljöbovarna. Deras konsumtion är bottenlös.

När det gäller högtalare skall man ge fan i att ha dem i flerfamiljshus.
Citera
2024-11-18, 00:37
Medlem
zurfarns avatar
Vetefan. Är på väg att sälj en del HiFi-utrustning. Men inga många pengar. Men roligare än att åka till Eriskshjälpen.

See ya on Blocket.
Citera
2024-11-18, 16:29
Medlem
Limma skinkbits avatar
När jag var i 20-årsåldern i mitten/slutet av 90-talet så var det till högtalare första lönen gick. Högtalare var status. Det som avgjorde hur stora högtalare man hade var hur mycket plats och hur mycket pengar man hade. Det snackades djupbas och snärtbas (är det bättre med en ensam tolva eller två åttatummare) och ifall diskanter skulle vara av titan eller i softdome-utförande.

Själv begrep jag inte så himla mycket av det där, och jag undrar om mina polare gjorde det heller. Mycket snack var det i alla fall.
Citera
2024-11-18, 18:22
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingalundaintresse
Har jag fel eller är det inte"fel" med 5.1 när det gäller musik, om man ska vara petig?
Har du en normal förstärkare och ett par dugliga fronthögtalare, så går det alltid att välja att spela i stereo med bara frontarna, så övriga högtalare och subwoofer(s) så att säga stängs av.
Citera
2024-11-18, 18:25
Medlem
HBTKuks avatar
Folk lyssnar mer på bärbara enheter i dag. Kanske har med det att göra.

Själv har jag två aktiva Fostex-monitorer samt ett separat högtalarpar till stereon, där jag jag kör vinyl. Ingegt är vackrare i ett hem än ett par fina talare. Med bra ljud behöver man inte ha så hög volym heller.
Citera
2024-11-18, 18:51
Medlem
Citat:
Har jag fel eller är det inte"fel" med 5.1 när det gäller musik, om man ska vara petig?

fel o fel, jag körde bara front när jag lyssnade på musik.
Citera
2024-11-19, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbgkillen
fel o fel, jag körde bara front när jag lyssnade på musik.

Jag menar att musikförlag skulle "go bananas" och mena att 5.1 är till för film och bio och att det förstör den musikaliska upplevelsen
Citera
2024-11-20, 14:01
Medlem
Femdomfjantens avatar
Citat:
Jag menar att musikförlag skulle "go bananas" och mena att 5.1 är till för film och bio och att det förstör den musikaliska upplevelsen

Finns underbara 5.1 mixar av musik.
Citera
2024-12-10, 16:47
Medlem
JonasTheKids avatar
Hifi har blivit omodernt de senaste 35 åren, men kan säkert komma tillbaka.

Att kvinnor har större makt i heminredningen spelar säkert stor roll. Jag har aldrig träffat en tjej som har haft något som helst intresse när det gäller hifi, högtalare och ljudreproduktion i allmänhet. Och då har jag ändå pluggat musik med många kvinnor.

Sen har hifi blivit mer diskret genom åren, vilket bidrar till att det inte syns så mycket längre. Idag behövs bara en ljudkälla, ev en DAC, en förstärkare och högtalare för att kunna lyssna och göra allt som en hel stack av prylar gjorde förr. (Radio, eq, vinyl)
Citera
2025-02-01, 23:12
Medlem
RevengeXTs avatar
Jag var en Bose soundbar och Bose subwoofer och alla som besöker mig säger att ljudet är grymt. Bra fin bas på låg volym och kan spela högt utan att det "skriker"
Citera
2025-03-13, 09:48
Medlem
slagskotts avatar
Det kan vara rätt snyggt om allt passar in i stilen, om högtalare och tv-bänk är i samma stil.
Jag har cerwin vega, nad-förstärkare och en extra 15 tum bas som spelar allt för sällan tyvärr, ibland spelar den dansmusik, Leonard cohens hissmusik vol.56 och pop och försöker jag svälja min tunga.
Citera
2025-03-15, 17:05
Avslutad
Det beror nog på hur man bor också. Jag bor i lägenhet och gjorde mig av med högtalare för länge sedan, grannarna klagade för mycket, vilket jag har full förståelse för. Har själv fått känna på hur det är med en granne som älskar att se film med bra ljud, det är förfärligt. Något jag inte tänkte speciellt mycket på själv när jag var likadan.

Bor man i hus är det en annan sak men i lägenhet går det inte längre. Det beror på vilka grannar man har också, men idag är det alltid nån som stör sig.

När jag gjorde mig av med högtalare så la jag krutet på ett par bra trådlösa lurar istället och har aldrig ångrat mig. Skulle aldrig gå tillbaks till högtalare igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in