Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-17, 00:53
Medlem
SexualCafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernCross
Så du skulle hellre gå ut och skita i skogen på natten mitt i vintern, svälta och gå runt och lukta grönmögelost än att bli av med din Tandberg skivspelare och dina Luxor högtalare? Näääää....
Man kan skita i en påse, bada isvak och öppna en burk tonfisk i olja sen när det är dags att lyssna på Frank Valdor orginalpress
Citera
2024-11-17, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Har sett tusentals hemnet och lägenhetsbytes annonser men det är väldigt få som har ett par fina stora högtalare bredvid sin tv nuförtiden. Själv kör man ett par rejäla pjäser med 12-10 tums basar, subwoofer totalt 7 högtalare, dolby atmos 7.1 reciever till platttv för vanligt tvtittande, filmkvällar och musikspelande, skulle inte kunna leva utan bra ljud hemma.

Vad beror detta på? Jag tittar mest på bostadsannonser i Stockholm. Har männen här helt tappat kulorna? Har inte råd efter plöjt ner alla pengar i kontantinsatsen för den svindyra borätten? Får de inte köpa en stereoanläggning för pk-flickvännen? Sitter folk med en sunkig soundbar som inte ger i närheten lika bra ljud som ett riktigt 7.1 surround system?

Drog igång black sabbath nu med en iskall öl och krämar på.

Trevlig helg.

Svenska män är världens största feminiserade cucks, utan överdrift, så tror din teori stämmer rätt väl.
Citera
2024-11-17, 07:10
Medlem
StigEngstroms avatar
Det är inte konstigt att detta med enorma hifianläggningar försvinner och numera anses som lite mossigt.
Gå in på hifi-forum, det är väl uteslutande gamla rävar som hänger där?
Förr hade hushåll en tjockv i vardagsrummet, thats it. Då blir det inte konstigt att grabbar drogs mot enorma högtalare och liknande som elektroniskt intresse.
Nu har man en platttv i varje rum, bärbara och stationerade datorer, ipads, spelkonsoler, allt möjligt.
Det är inte konstigt att Barbros "det perfeektaa ljuuuudet" har fått på tassen.
Men det sagt, fortsätt med eran hobby, njuter ni av det så good for you.
Säger bara att om det börjar bli glest bland hifikamraterna så är det rätt naturligt.
Senast redigerad av StigEngstrom 2024-11-17 kl. 07:14.
Citera
2024-11-17, 09:48
Medlem
Citat:
Har sett tusentals hemnet och lägenhetsbytes annonser men det är väldigt få som har ett par fina stora högtalare bredvid sin tv nuförtiden. Själv kör man ett par rejäla pjäser med 12-10 tums basar, subwoofer totalt 7 högtalare, dolby atmos 7.1 reciever till platttv för vanligt tvtittande, filmkvällar och musikspelande, skulle inte kunna leva utan bra ljud hemma.

Vad beror detta på? Jag tittar mest på bostadsannonser i Stockholm. Har männen här helt tappat kulorna? Har inte råd efter plöjt ner alla pengar i kontantinsatsen för den svindyra borätten? Får de inte köpa en stereoanläggning för pk-flickvännen? Sitter folk med en sunkig soundbar som inte ger i närheten lika bra ljud som ett riktigt 7.1 surround system?

Trevlig helg.

Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Mycket handlar ju om att kvinnorna tar över 100% i hemmet.

30 jackor i entren..
Hänger du upp en så åker den in i ett skåp någonstans.

Högtalare är fula så det får inte ställas fram.

Etc etc.

Sen är det ju många idag som inte är intresserade av bra ljud.
Titta bara hur många som går omkring med Beats hörlurar för 4000:-
Tillverkningskostnad 25:- och låter skit..

Som med mycket annat så blir allt sämre i världen.
Tidigare åt man räfflade chips som smakade gott. Det gör dom inte idag
https://youtu.be/hRvW4YatWjA?si=MCJ49VQwyeK1Pdn2

Farbror Barbro generationen.

Mm det blir säkert bättre med att ha Dennis paketet i den lilla lägenheten och avnjuta så mycket bättre och Idol om kvällarna..
Citera
2024-11-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purpurhaeger
Haha, jag hade gärna betalat extra för en lägenhet inredd med rejäla subwoofers - det visar att det är bra ljudisolerat i huset.
Haha, du kan ju vända på det också. Lägenheten är till salu just för att personen har såna jävliga högtalare och terroriserat grannarna
Citera
2024-11-17, 14:24
Medlem
Jag har en förstärkare och 2 golvhögtalare till TVn, mest för att ljudet i tvn är skit. dessutom är det ju snyggt och fyller ut rummet lite
Citera
2024-11-17, 20:13
Medlem
Citat:

Trevlig helg.

Rent ut sagt jubelkorkad trådstart….

Det har aldrig varit så att alla haft stora fina högtalare bredvid sin TV, aldrig….

Att det under en period var på modet med stereostapel och stereohögtalare är inte märkligare än alla andra moden som kommit och gått.

Intresset för musik har knappast dött ut, bara förändrats då vi idag har många fler smidiga sätt att lyssna på musik i princip hur mycket som helst och var som helst när som helst. Det kunde man inte lika lätt förr.

Sen har utvecklingen gått framåt så man idag kan få betydligt mindre smidigare högtalare att låta närmast likvärdigt som många äldre betydligt större högtalare gjorde förr. Det gör att de allra flesta klarar sig helt ok med betydligt mindre smidigare diskretare högtalare och elektronik än vad som behövdes förr för likvärdig ljud.

Själv har jag ett par mycket kraftfulla monoblock som slutsteg till ett par JBL 250ti högtalare bredvid min 65” TV, men förstår absolut de som skulle tycka att dessa svarta 133cm höga bestar på 70kg styck är allt för dominerande och skrymmande för deras smak.
Har förövrigt också ett par JBL HP58 (7-kantiga 110cm höga pelare) i rummets motsatta hörn, dessa körde jag med tidigare innan jag köpte mina 250ti, men de är dock inte inkopplade och dessa kanske jag ev säljer nån gång i framtiden då de inte används. Men det betyder att jag i många år faktiskt haft 4 rejält bastanta klenoder till högtalare (har dessutom ett extra par av dessa kralliga monoblock i gömmorna) i mitt vardagsrum. Tjejen har aldrig klagat på det.

Och de gånger jag är på nån elektronikbutik och de börjar tjata på att jag borde köpa en ljudlimpa så brukar de bli helt stumma när jag efter lite säljtjat visar bilder på min TV med dessa JBL 250ti bredvid….
Citera
2024-11-17, 20:39
Medlem
MP-44s avatar
jag har mitt par av monitor audio gold. om det inte passar sig så får hon dra. jag väljer min stereo före ett fruntimmer varje dag i veckan. där har vi passerat gränsen för vad som är förhandlingsbart. och inget spotify ljud hemma hos mig.
Citera
2024-11-17, 23:08
Medlem
SwampDoggs avatar
Istället för att satsa allt på en rejäl ljudanläggning i vardagsrummet har jag mindre uppkopplade högtalare i alla rum, så mycket mer värt.
Citera
2024-11-17, 23:17
Medlem
immenhusens avatar
Helt enkelt för att TV-tittandet minskar och att folk tillslut har kommit underfund med hur tacky och WT det är, att möblera ett helt rum kring något så opersonligt och hjärndött såsom en TV-apparat och/eller högtalare.

/AI
Citera
2024-11-17, 23:40
Medlem
hmm satt o tänkte på att jag behöver skaffa högtalare till min lägenhet. Mitt 5.1 system med receiver som var helt OK försvann så fort jag skaffade kärring. Nu är jag singel igen. Vad är det bästa man kan få för 10-20K i 2.1 system?
Citera
2024-11-18, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbgkillen
hmm satt o tänkte på att jag behöver skaffa högtalare till min lägenhet. Mitt 5.1 system med receiver som var helt OK försvann så fort jag skaffade kärring. Nu är jag singel igen. Vad är det bästa man kan få för 10-20K i 2.1 system?

Har jag fel eller är det inte"fel" med 5.1 när det gäller musik, om man ska vara petig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in