Citat:
Ursprungligen postat av
Linicin300
Där kom den upphittade påsen in som det skrevs om tidigare
Ja, precis. Den som en användare här skrev om 18/10:
(FB) Person påkörd, senare avliden, på E18 i Vallentuna (2024-10-13)
Det kan ju mycket väl vara samma påse som nämns i FUP s. 51: "Vad hade Sim*n för kläder på sig?
En blå manchesterskjorta utanpå, en röd cardigan och en vid T-shirt och mörkblå jeans , Han lämnade den blåa jackan och en påse vid busshållplatsen för han blev så rädd, han vågade inte gå tillbaka och hämta grejerna."
Citat:
Ursprungligen postat av
Linicin300
Jag tror lastbilschauffören endast är skyldig att ha kört över kroppen, och att kroppen låg där redan innan, antingen död eller medvetslös. Han var ju ändå borta av smällen vid bråket plus ganska rejält onykter. Och vart tog golfen vägen?
Jag funderar över hur "borta" TH är. När de försöker ta tillbaka västen, hamnar han på marken och slår på något sätt huvudet i asfalten. Men trots det lyckas han resa sig och hoppa in i en buss så snabbt att ingen hinner följa efter. Och 1-2 minuter senare så springer han i full fart. TH verkar inte ha några problem med rörelseförmågan. Men kompisen SS beskriver ju honom också på det sättet, att TH kan dricka en hel del alkohol och bli "okontaktbar", men med full bibehållen rörelseförmåga.
FUP s. 56: "När The*d*r dricker för mycket så blir han nästan blackout men han kan
fortfarande gå runt och göra saker till skillnad från andra som kanske ligger ned och sover
eller spyr. Han är fullt fungerande men han kommer inte ihåg någonting, det går inte att få
kontakt med honom, sade Sim*n."
Golfen (eller polo/annan VW) är det ingen som vet vart den tog vägen, men den är ju förstås intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Linicin300
Har man någon identitet på 27 åringen? Jag ser inte det i fup
Inte jag heller. Men eventuellt bor han ju i närheten eftersom han inte var på festen, utan blev inringd av "William", dvs västägaren, i syfte att återta den väst TH tagit med sig från festen. Han dyker upp ganska snabbt, gissningsvis inom 5-10 minuter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Linicin300
Vad gjorde egentligen grabbarna i skogen?
Du menar "Wille" och "Jonathan"? De verkar inte ha med övriga att göra. De verkar ha hängt vid en epatraktor på OKQ8/Sibylla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Linicin300
Polisen är nog långt ifrån klara
Men en snabb lösning är ju att sätta dit lastbilschauffören
Det är nog ingen dum idé. Smitning är ett brott och omständigheterna kring just det är ganska klara. Kanske bra att städa av den biten på en gång. Föraren är ju frihetsberövad och då får man nog se till att få den rättegången avklarad, för man kan inte ha folk häktade hur länge som helst, när det inte längre behövs.