Citat:
Har för mig Sara babblat om att hon vill det ska bli olagligt att även chatta sex med ett fiktivt barn. Vem som helst förstår väl vilka möjligheter det skulle innebära för Dumpen AB och deras sidoverksamheter. De kan då utpressa och mjölka deras fångster maximalt. För om de inte betalar PruttSara så blir det BÅDE uthängning och polisanmälan.
Aha, då förstår jag. Ja, det skulle väl innebära mer klirr i kassan så klart. Man hade ju önskat att deras uthängningar blev olagligt, även om det så klart är moraliskt åt fanders att chatta snusk med minderåriga och få försöka få till möten av sexuell natur. Personligen önskar jag att polisen fick sköta detta själva till hundra. Dumpen borde kämpa för lagändringar och arbeta preventivt istället för att ägna sig åt någon variant av brottsprovokation, för det är väl vad man kan kalla det?
Citat:
Har för mig att du har rätt gällande USA, och ja, Sverige är väl som regel aningen efter. Straffen för sexuella brott är ju häpnadsväckande här i landet, att jaga barn och minderåriga för sina sjuka sexuella lustars skull borde innebära svåra straff, utför man dem till på köpet är det livstid. Dock är jag inte för uthängningar av den sort som Dumpen ägnar sig åt, de är trots allt inte lagförda. Och dessa uthängningar drabbar ju tyvärr enorma mängder oskyldiga närstående till den person som blivit uthängd. Givetvis kan jag förstå, att man vill hänga ut folk och varna allmänheten för dessa störda individer. Men det känns även lätt medeltida att göra på det viset, då de inte dömts för något brott. Visst kan det vara okej att hänga ut en grav och farlig återfallsförbrytare inom skrået pedofil, men det som Dumpen ägnar sig åt är ju något helt annat. Tycker jag.