2024-11-17, 19:29
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Har för mig Sara babblat om att hon vill det ska bli olagligt att även chatta sex med ett fiktivt barn. Vem som helst förstår väl vilka möjligheter det skulle innebära för Dumpen AB och deras sidoverksamheter. De kan då utpressa och mjölka deras fångster maximalt. För om de inte betalar PruttSara så blir det BÅDE uthängning och polisanmälan.

Aha, då förstår jag. Ja, det skulle väl innebära mer klirr i kassan så klart. Man hade ju önskat att deras uthängningar blev olagligt, även om det så klart är moraliskt åt fanders att chatta snusk med minderåriga och få försöka få till möten av sexuell natur. Personligen önskar jag att polisen fick sköta detta själva till hundra. Dumpen borde kämpa för lagändringar och arbeta preventivt istället för att ägna sig åt någon variant av brottsprovokation, för det är väl vad man kan kalla det?

Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Att det blir straffbart för vuxna män att springa efter tjejer under 15 år, och att polisen kan gillra fällor.

Är det inte så i exempelvis USA? Fast där är åldern 18 år?

Verkar som om Sverige, som vanligt, ligger lite efter.

Har för mig att du har rätt gällande USA, och ja, Sverige är väl som regel aningen efter. Straffen för sexuella brott är ju häpnadsväckande här i landet, att jaga barn och minderåriga för sina sjuka sexuella lustars skull borde innebära svåra straff, utför man dem till på köpet är det livstid. Dock är jag inte för uthängningar av den sort som Dumpen ägnar sig åt, de är trots allt inte lagförda. Och dessa uthängningar drabbar ju tyvärr enorma mängder oskyldiga närstående till den person som blivit uthängd. Givetvis kan jag förstå, att man vill hänga ut folk och varna allmänheten för dessa störda individer. Men det känns även lätt medeltida att göra på det viset, då de inte dömts för något brott. Visst kan det vara okej att hänga ut en grav och farlig återfallsförbrytare inom skrået pedofil, men det som Dumpen ägnar sig åt är ju något helt annat. Tycker jag.
Citera
2024-11-17, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enter-sandman
Så vilka förövare slipper straff bara för att en pedofil blir straffad? Man kan straffa både pedofiler och andra förövare. Jag förstår inte vad du menar. Att jag enbart nämner pedofiler beror ju naturligtvis på att denna tråden handlar om just pedofiler, inte att jag bara bryr mig om pedofiler. Det du säger är ju lika efterblivet som är tro att jag bara gillar potatis bara för att jag inte nämner morötter i en tråd om att skala potatis.

Var i trådtiteln finner du ordet "pedofiler"? Tråden handlar om sexuella förövare mot barn.
Citera
2024-11-17, 19:33
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
The Dark Knights!

Not the heroes we wanted, but the heroes we needed.

Hoppas att Dumpen, trots sina brister, får till en lagändring nu då.

Aschberg, han var bra en gång i tiden, är väl avundsjuk för att de överträffade hans paradgren.

Uppsökande journalistik?
Patrik inspirerades av Aschberg, tog det vidare och gjorde en egen Patte Asberg. De som utsatts för Patrik Asberg skulle säkerligen vara glada om det var Aschberg bakom kameran, för Aschberg såg till att maskera ansiktet. Att påstå de gör samma kitt blir helt fel.
Citera
2024-11-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Lite som individer som blir utpekade som pedofiler fast dom inte är dömda eller har någon läkarutredning.
Där deras arbetsgivare skall kontaktas och trakasseras så de förlorar jobben trotts att de inte jobbar i områden ens nära barn?

Rötägg finns överallt, dock har de nog dragit till sig en viss form utav följarskala.
Om man häller en hög med järndamm i sanden på stranden och tar en stark magnet, så kommer detta damm att ta med sig en del av sanden med. Men det är främst järnet som attraheras.
Med tanke på mängden folk som inte ens kan föra en vettig diskussion i ämnet så är nog dessvärre de resonabla en minoritet.

Vi behöver hjälpas åt som samhälle och ist för att trycka iväg individer i behov utav vård och önska livet av dem, så snarare se det som möjlighet att ge dem vård (korrekt vård då inte skiten som Dumpen uppenbarligen samarbetat med trotts sin vetskap om att det varit brottsligt).

Sista dödsstraffet i Sverige va 1910 och avskaffades 1921 för fredstid och 1972 i krig.
Således är det fel av en pöbel att införskaffa det oavsett direkt eller indirekt avrättning.
Det som sprids om lagförandet om dessa individer är snarare anarki än demokrati.

För det första blir dom utpekade som gäddor och inte som pedofiler eftersom dumprn inte har utbildning att avgöra ifall dom är pedofiler, hebefiler, sexmissbrukare eller annat

Dom kontaktar arbetsgivare ja, sen om arbetsgivare känner sig trakasserade så får dom givetvis göra en polisanmälan

Dumpen har hela tiden rekommenderat både preventell och Anova och står tydligt i slutet på alla chattloggar och rekommenderar dom att söka hjälp

Självmord är inget dumpen har rekommenderat utan är något som några av gäddorna valt själva istället för att söka hjälp som dumpen rekommenderat
Citera
2024-11-17, 19:34
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Det kan ju du fundera på.

Kan ju vara som så att ett brott skapas som aldrig skulle ägt rum annars?! Tillfället gör tjuven. Det har ju Dumpen AB visat mycket väl för oss.

De flesta har karaktär nog att inte begå brott, tror jag.

Flera av de uthängda har begått liknande saker tidigare.

Det finns också väldigt unga tjejer ute efter cigg, alkohol, snus och vejp.
Citera
2024-11-17, 19:34
Medlem
Citat:
Det är inte samma sak. Verkligen inte. Bevisprovokation är något som har använts i Sverige i många år. Framförallt mot drogförsäljare på darknet.
Läs här: https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/afs-forfattningssamling-alla-utom-konsoliderade/regelforteckning.pdf?_t_id=UGAdAqJDyJXPr6zEUnToyA% 3d%3d&_t_uuid=pvcfrojRQkKD61I_F-HG8Q&_t_q=provokation&_t_tags=language%3asv%2csite id%3a764c28f6-3ce5-48e7-a8ec-b8f5f22e4245%2candquerymatch&_t_hit.id=Aklagare_We b_Models_Media_PdfFile/_1d31a0cf-881f-45c9-954a-d41984c59a9a&_t_hit.pos=1
Citera
2024-11-17, 19:36
Medlem
Citat:
Att det blir straffbart för vuxna män att springa efter tjejer under 15 år, och att polisen kan gillra fällor.

Är det inte så i exempelvis USA? Fast där är åldern 18 år?

Verkar som om Sverige, som vanligt, ligger lite efter.
Ah, ja, det perfekta exemplet USA, land of the free home of the brave är vad de säger.
De har dock högst frihetsberövade per capita i världen, deras fängelse är större delen privatiserade.
Alltså att de tjänar pengar på att ha fångar och se till att behålla dem, snarare än att släppa ut dem enligt deras domar.

USA har dessutom lite olika myndighets ålder beroende på stat.

Citat:
USA: Generell byxmyndighet är mellan 16 och 18 år. I 12 delstater finns undantag för 12–13-åringar om åldersskillnaden mellan parterna inte är större än ett specifikt antal år, oftast mellan 3 och 5 år. I vissa delstater tillåts även barnäktenskap med föräldrars tillstånd när barnen är 15 år.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/sexuella-overgrepp-mot-barn-och-byxskyddslag_h9023634/

Citat:
Sexuell myndighetsålder världen över. Åldersgränsen, för när man anses sexuellt myndig, varierar mellan 9 år (Jemen, äktenskap krävs) och 20 år (Tunisien). Medianen tycks ligga mellan 14 och 16 år.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sexuell_myndighets%C3%A5lder

Sverige är inte så illa pinkade i sin lag, de ligger mer eller mindre mitt i medianen.
Dessutom så har vi ett tillägg i Sverige som gör att i vissa fall är åldern 18 år.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Reform_av_den_sexuella_myndighets%C3%A5ldern
Citat:
I USA hade de flesta delstater sexuell myndighetsålder på 10-12 år (och i Delaware var gränsen endast 7 år). Så sent som 1895 var gränsen fortfarande sju år i Delaware enligt en artikel i New York Times
Det var runt 1920 som de flesta delstater höjde till 16-18 år.
Hawaii som är en delstat höjde 2001 ifrån 14 till 16.

I Sverige blev det lag på 15 år för flickor vid 1864 och pojkar 1937. Så för flickor var vi långt före USA med att höja, troligen därför de i många delstater har en högre än vi har.

Allt är inte svart och vitt och går att se över hur det är idag.
USA är inte ett jätte bra exempel i detta fallet. och oavsett hur man tycker en lag skall se ut kan man inte straffa folk för den innan den blivit en officiell lag.

Således är det helt fel av Dumpen att göra som de gör, skillnad om de hade funnits riktiga barn som blivit utsatta men det vet vi inte i de flesta fall.
Ett undantag är Gustav, men han kunde blivit straffad utan Dumpen, så de är en ren shitshow som kunde lösts utan public shaming och utpekning samt de eftervarande trakasserier.
Citera
2024-11-17, 19:36
Medlem
Har sommargäddorna slutat betala till IK nu eller?
Citera
2024-11-17, 19:37
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
För det första blir dom utpekade som gäddor och inte som pedofiler eftersom dumprn inte har utbildning att avgöra ifall dom är pedofiler, hebefiler, sexmissbrukare eller annat

Dom kontaktar arbetsgivare ja, sen om arbetsgivare känner sig trakasserade så får dom givetvis göra en polisanmälan

Dumpen har hela tiden rekommenderat både preventell och Anova och står tydligt i slutet på alla chattloggar och rekommenderar dom att söka hjälp

Självmord är inget dumpen har rekommenderat utan är något som några av gäddorna valt själva istället för att söka hjälp som dumpen rekommenderat

Självmord = något folk väljer själv

Skön attityd
Citera
2024-11-17, 19:38
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Patrik inspirerades av Aschberg, tog det vidare och gjorde en egen Patte Asberg. De som utsatts för Patrik Asberg skulle säkerligen vara glada om det var Aschberg bakom kameran, för Aschberg såg till att maskera ansiktet. Att påstå de gör samma kitt blir helt fel.

Möjligt, men det är inte Dumpen som dömer dem, det är samhället.

Sånt pågår hela tiden, orätt eller ej, i mindre skala.

För egen del förstår jag inte varför anhängarna ger sig på anhöriga.

Det finns regelrätta monster bland gäddorna, för dem finns det ingen pardon.

Men många är knappast pedofiler, och där borde det finnas en behandlingsmodell, en väg tillbaka.

Framför allt måste det till en lagändring.
Citera
2024-11-17, 19:40
Medlem
Citat:
Det kan ju du fundera på.

Kan ju vara som så att ett brott skapas som aldrig skulle ägt rum annars?! Tillfället gör tjuven. Det har ju Dumpen AB visat mycket väl för oss.
Men du pissenisse, tjuven väljer att agera och visar sig därför i slutändan vara just en tjuv.
Citera
2024-11-17, 19:44
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det kan man visst. Ännu mer sen senaste lagändringen. Bevisprovokation är dock den korrekta termen. Förhoppningsvis blir det snart vanligt att använda den även mot alla äckel som försöker sexchatta med småungar också.
Läste om ett intressant fall när det gäller bevisprovokation här på FB där polisen fick kontakt med en pedofil på nätet.
Polisen låtsades att han var pedofil och att de därför hade samma intresse.
De bestämde att träffas ute på en plats för att diskutera vidare.
De träffades och pratade en stund med mannen kunde inte gripas just då därför att planen var att flera pedofiler skulle gripas samtidigt. Så mannen greps vid senare tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in