2024-11-17, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag anser inte att nivån av pöbeljustis och offentlig förnedring av en medmänniska hör hemma i vårt samhälle. Många saker som är fel i världen. Övergrepp på barm är en av de. Pöbeljustis, offentlig förnedring osv som Dumpen med anhängare ägnar sig åt är en annan varböld i dagens Sverige.
Du har din åsikt, jag har min.
Håller med dig, det finns många saker som är fel i samhället, men det berättigar inte andra saker som också är fel.
Om man önskar folk livet baserat på vad de gjort borde man söka hjälp utav vården.
Vår vård är till för att hjälpa de som exempelvis landat fel, om det finns vård att delge bör ju inte en grupp vid sidan av förstöra de sammanhang.
Vad som är än värre är när en kvinna i facebook gruppen påpekade att hon jobbat över 40 år i psykiatrin och att det inte finns någon hjälp för dessa som blivit uthängda och att hon hatar dem. Psykiatrin är ju den plats där de skall få hjälp för att återförenas i samhället... Psykiatrin skall kunna ta i tu med kriminella och mördare med mera.

Det finns en stor mängd anhängare på facebook som verkar ha vård jobb, allt ifrån Undersjuksköterskor och uppåt. Det är också illa med pedagoger som följer, risken är ju att de börjar behandla ungar annorlunda bara för att de anser deras pappa gjort fel ex. Sin sak om personen varit dömd och beordrad av rätten att hålla sig 200m ifrån närmsta skola, vilket jag gissar vi inte har i Sverige mer en amerikansk grej. Samhället bygger på gemenskap, därför är det ju fel att en grupp människor tar det på sig själva att stöta ut folk ur den gemenskapen som en grupp mobbare i mellanstadiet...
Citera
2024-11-17, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Håller med dig, det finns många saker som är fel i samhället, men det berättigar inte andra saker som också är fel.
Om man önskar folk livet baserat på vad de gjort borde man söka hjälp utav vården.
Vår vård är till för att hjälpa de som exempelvis landat fel, om det finns vård att delge bör ju inte en grupp vid sidan av förstöra de sammanhang.
Vad som är än värre är när en kvinna i facebook gruppen påpekade att hon jobbat över 40 år i psykiatrin och att det inte finns någon hjälp för dessa som blivit uthängda och att hon hatar dem. Psykiatrin är ju den plats där de skall få hjälp för att återförenas i samhället... Psykiatrin skall kunna ta i tu med kriminella och mördare med mera.

Det finns en stor mängd anhängare på facebook som verkar ha vård jobb, allt ifrån Undersjuksköterskor och uppåt. Det är också illa med pedagoger som följer, risken är ju att de börjar behandla ungar annorlunda bara för att de anser deras pappa gjort fel ex. Sin sak om personen varit dömd och beordrad av rätten att hålla sig 200m ifrån närmsta skola, vilket jag gissar vi inte har i Sverige mer en amerikansk grej. Samhället bygger på gemenskap, därför är det ju fel att en grupp människor tar det på sig själva att stöta ut folk ur den gemenskapen som en grupp mobbare i mellanstadiet...

Det tror ja int är någon risk
Vi som stöttar dumpen gör det för att vi vill barnen deras bästa, ytterst få skuldbelägger barnen för vad deras vidriga mamma eller pappa gjort
Citera
2024-11-17, 18:46
Medlem
Nu är det väl 20:e gången Dumpen hänger ut en förståndshandikappad individ (#512).
Man märker att Sara ska göra en av sina berömda bedömningar när hon frågar om han arbetar och är tvungen att upprepa hans svar ”mataffär” för tydlighetens skull.

Då är det klart, det blir uthängning. Sara är snabbtänkt och behövde bara två sekunder på sig för att avgöra han och hans familjs framtid.
Sätter min högra hand på att han har en sysselsättning vilket är samma sak som arbete i hans värld och i Saras så klart. Arbete och/eller körkort är grundkriterierna för att bli Dumpen-kändis annars stannar det vid en utskällning och skjuts hem av Sara vilket får ses som en vinstlott för dessa herrar.
Citera
Medlem
Hyckleriet synas, det är pengar som gäller. Dessa dubbelmoraliska svin.
Senast redigerad av Svet-Landa 2024-11-17 kl. 18:50.
Citera
Medlem
Dalulvens avatar
Någon som vet varför Dumpen publicerat 5 gäddor på en och samma dag?

Brukar man inte vilja sprida ut sitt content om man driver en sida?

Å andra sidan utlovades en gädd-kavalkad för en tid sedan. Är det den vi ser nu?

Eller har det hänt något? Har gäddfrysen pajat?
Citera
2024-11-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det tror ja int är någon risk
Vi som stöttar dumpen gör det för att vi vill barnen deras bästa, ytterst få skuldbelägger barnen för vad deras vidriga mamma eller pappa gjort
Vilka garantier kan du ge på detta? Det är många som är rätt extrema, som jag nämnde med henne ifrån psykiatrin som uppenbarligen inte kan sköta sitt jobb.
Då räcker det med att barnet hör sin förälder utsättas av pedagogerna för verbala ord eller andra trakasserier vid av lämning eller upp hämtning, så har barnet fått sämre förutsättningar än andra.

https://www.rikshandboken-bhv.se/halsobesok/barn-som-riskerar-att-fara-illa/hur-barn-kan-fara-illa/
Citat:
Barn far illa när de utsätts för eller bevittnar psykiskt eller fysiskt våld, eller när brister i deras omgivning gör att de riskerar att inte få växa och utvecklas utifrån sina egna förutsättningar.

och baserat på folk i denna gruppen så lär de vara otroligt stor chans att exempelvis pedagoger gör dumma / idiotiska saker som skadar barnet.
Utöver de så har vi mängder med folk i facebook som troligen inte skulle kunna hålla sina känslor i styr, kolla bara alla "Brev till media" som delas på deras facebook med folk som inte rationellt kan ta in och tänka över vad som skrivs om deras heliga rörelse.

Sedan har du extremnivån av följare i den andra gruppen och på telegram, på telegram finns ju rakt av idioter som ger sig efter familj och anhöriga med mera för att åverka stor skada.

Så jag är inte redo att hålla med i ditt påstående det minsta.
Citera
2024-11-17, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Du må njuta av tanken, men då går du miste om majoriteten av förövare mot barn, vilka inte är pedofiler...
Skitsamma vad du kallar gäddorna, förövarna, de som skriver snusk till ungar. Samma skit.
Citera
2024-11-17, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Någon som vet varför Dumpen publicerat 5 gäddor på en och samma dag?

Brukar man inte vilja sprida ut sitt content om man driver en sida?

Å andra sidan utlovades en gädd-kavalkad för en tid sedan. Är det den vi ser nu?

Eller har det hänt något? Har gäddfrysen pajat?

Det är snart jul och julbord med tillhörande näsgodis och hårda klappar kräver klirr i kassan. Nu när IK är ute ur leken så har intäkterna strypts rejält. Därav töms lagret ut för att få lite uppmärksamhet i detta mörker som svept in över Dumpen AB och dess sidoverksamheter.

Det där med att lägga undan en slant när det rullar på bra existerar inte för PruttSara och NäsgodisPutte. I samma stund som cashen trillar in försvinner dom iväg som en oljad blixt. Tuffa tider för Dumpen AB nu.
Senast redigerad av blompissare 2024-11-17 kl. 18:58.
Citera
2024-11-17, 18:58
Medlem
Hur i helvete kan ni stödja skiten?
Citera
2024-11-17, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Vilka garantier kan du ge på detta? Det är många som är rätt extrema, som jag nämnde med henne ifrån psykiatrin som uppenbarligen inte kan sköta sitt jobb.
Då räcker det med att barnet hör sin förälder utsättas av pedagogerna för verbala ord eller andra trakasserier vid av lämning eller upp hämtning, så har barnet fått sämre förutsättningar än andra.

https://www.rikshandboken-bhv.se/halsobesok/barn-som-riskerar-att-fara-illa/hur-barn-kan-fara-illa/

Så jag är inte redo att hålla med i ditt påstående det minsta.

Jag förnekar inte att det sker, rötägg finns inom alla rörelser och några ytterst få kan tyvärr göra stor skada

Men dom allra flesta klarar nog av att sköta sitt jobb på ett professionellt sätt, görs inte detta så kan ev arbetsgivare ta ett snack med dom

Sen kan jag givetvis inte garantera någonting
Senast redigerad av Bertil87 2024-11-17 kl. 19:13.
Citera
2024-11-17, 19:02
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Det är snart jul och julbord med tillhörande näsgodis och hårda klappar kräver klirr i kassan. Nu när IK är ute ur leken så har intäkterna strypts rejält. Därav töms lagret ut för att få lite uppmärksamhet i detta mörker som svept in över Dumpen AB och dess sidoverksamheter.

Det där med att lägga undan en slant när det rullar på bra existerar inte för PruttSara och NäsgodisPutte. I samma stund som cashen trillar in försvinner dom iväg som en oljad blixt. Tuffa tider för Dumpen AB nu.

The Dark Knights!

Not the heroes we wanted, but the heroes we needed.

Hoppas att Dumpen, trots sina brister, får till en lagändring nu då.

Aschberg, han var bra en gång i tiden, är väl avundsjuk för att de överträffade hans paradgren.

Uppsökande journalistik?
Citera
2024-11-17, 19:09
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
The Dark Knights!

Not the heroes we wanted, but the heroes we needed.

Hoppas att Dumpen, trots sina brister, får till en lagändring nu då.

Aschberg, han var bra en gång i tiden, är väl avundsjuk för att de överträffade hans paradgren.

Uppsökande journalistik?

Är du här och skräpar också? ;-)

Förlåt om jag verkar oinsatt, men vad är det för lagändring du syftar på? Att det ska vara okej att hänga ut icke dömda som brottslingar på nätet, eller rör det sig om ekonomiska ting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in