2024-11-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Men.. Magnus var inte oattraherad, han ville inte vara attraherad eftersom Hector inte lever upp till Magnus krav och standard. Magnus vill ha en finkulturell man som höjer hans status, någon att gå på afternoon tea med. Någon att ta en weekend till Paris med för att äta macarons hos Pierre Hermé.

Han var rädd att folkliga, glada och dansanta Hector skulle skada bilden av honom utåt (som den intellektuella fransktalande opera-bög Magnus ser sig själv). Därför var han tvungen att så tydligt ta avstånd, för att upprätthålla bilden av sig själv.

Han sa det själv i senaste avsnittet, att han hade inte tillåtit hjärtat att styra utan hade filtrerat känslorna genom huvudet.

Hector har knappast försökt tvinga till sig sex, men han är inte van vid att bli avvisad fysiskt och han hade svårt att förstå Magnus hårda avvisningar (som alltså egentligen inte handlade om Hectors fysik utan Magnus låsningar och problem).

Han sa ordagrannt flera gånger att han inte var attraherad och ville bli lämnad ifred, det är väl för guds skull hans rättighet, även om han är fisförnäm?
Citera
2024-11-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Till Klurafilura också: Du har bra synpunkter och analyser, men jag tolkade det som att det handlade om hur sex vanligtvis är för Elsa. Hon och systern uttryckte likadant som de gjort förut när de tagit upp Elsas dåliga erfarenheter.
Och som Nemeiska-Lejonet säger, det kanske bara blir en gång, varje gång för Elsa? Om man är van vid bra sex, då blir man inte så lyrisk och förälskad av ett förstagångssex som hon blev. Det lät mer som det var första gången någonsin en man tillfredställde henne. Men jag kan ha fel!

Du kan ha rätt, sorgligt för henne i så fall!
Citera
2024-11-16, 17:29
Medlem
Citat:
Hector och Magnus kände direkt vid första mötet att de inte hade attraktion till varandra. Hector tog initiativ till en middag utan kameramän med, där han sa till Magnus att han inte kände någon attraktion, men att han var beredd att fortsätta experimentet för att fullfölja processen när nu ”experterna” parat ihop dem. Magnus vill t ex åka till parhelgen trots att de båda kände som de gjorde. De borde så klart ha avslutat redan då.

Det som hände var att Hector kränkte narcissisten Magnus. Det gör man inte ostraffat, och det är den reaktionen vi ser i tv. En äckligt kränkt narcissist som går väldigt långt för att såra en annan människa. Det beteendet förtjänade inte Hector.

På vilket sätt, menar du, har Hector kränkt Magnus och utlöst hans narcissistiska beteende?
Citera
2024-11-16, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Tvivlar på att Elsa var oskuld.

Alltså första gången med en ny person. Jag tolkade det så först, hon avslöjar att de nu haft sex, syrran frågar hur var det och hon säger 'jättebra faktiskt', syrran svarar 'va, det är det ju aldrig! (...första gången med en ny person', fyllde jag i - det kan ju vara något de pratat om tidigare tänkte jag. Detta eftersom det verkar orimligt att hon och syrran är överrens om att sex aldrig är jättebra. Men jag kan ju ha fel, himla sorgligt isf.
Citera
2024-11-16, 17:41
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag har sett ett helt avsnitt för första gången i år.

Ninni och Nicklas är underbara ihop. Första gången jag verkligen blir glad för ett par som sökts skull. Där de verkligen är menade för varandra och är jämlika i förhållandet.
Ninni är så söt och fin och Nicklas är bara fantastisk.
Noterade dock att klipp-teamet lagt på Forrest Gump-temat (filmmusiken/huvudtemat i filmen) för att håna dem i säng-scenen.
Jävla nötter.
Likaså att de lagt ett Jehovas Vittne-filter på bilden i deras scener.
Övertydligt hur produktionen vill framställa detta fina par.

Elsa och Adam.
Så hemsk är hon ju inte alls den där Elsa, men tycker inte hon är något särskilt åt nåt håll. Inte ond heller. Väldigt mycket Maria Montazami.

Jag undrar om inte slug-Adam som den advokat han är har playat henne hela tiden.
Kört på tills det vände och hon blev intresserad så att han kan dumpa henne i slutet och göra stor framgång på Stureplan och som stå-uppare efteråt.
Tror det är möjligt att han bara spelat så intresserad och snäll och väntat in henne. Dessutom låtit henne bete sig för att det bara slår tillbaka på henne ändå, särskilt när hon vänder och beundrar hans kontor och fantastiska sänghalmsprestationer.

Selma och Andreas. Jag tycker väldigt mycket om Selma men undrar om hon reflekterat över att ge Andreas kärlek och trygghet? Allt handlar bara om att hon ska bli trygg och lära sig ta emot nu.
Tror inte detta är en schysst matchning mot Andreas. Han förtjänar också blommor och att bli älskad.

Hector och Magnus.
Hector är snygg. Och Magnus… ingen har tvingat honom vara attraherad men kliv för helvete av direkt om o-attraktionen är så stark att du måste smeta det i ansiktet hela tiden.
Nu tänker du alltför mycket som heterokvinna you wish!, and i wish att det var Elsa som var ännu tydligare med att det skulle liggas varpå Adam inte kunde säga nej, och att hennes hastiga intresse för hans jobb uppkom efter fullbordat samlag. Elsa hade förvisso innan hört ordet "jobbar som advokat" men bilderna i huvet stämde inte överäns med innebörden ÄNNU, hon såg framför sig nån som jobbade med parkförvaltning eller trådvalsverksarbetare eller annat osexigt sopåkarjobb i advokat, ni har säkert hört begreppet felknullad, men hon blev rättknullad varför hon efter förstod att han jobbade som advokat

Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Alex är inte intresserad av Selma
Men det är däremot Andreas (jag heter Andreas, men minna vänner brukar kalla mig Alex!)

Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Niklas frus livmoder skriker efter han på jobbet som var lång vältränad och mörkhårig det är såna killar hon vill få spermier av men hon mår dåligt och vill också bli omhändertagen så det är en knepig situation
Kan inte den mörkhåriga killen sätta in spermierna på bank och sedan plockas ut i form av obligationer? (obs! jag vet inte vad obligationer är för nått då jag är blond)
Senast redigerad av Crapmagic 2024-11-16 kl. 18:23.
Citera
2024-11-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Sjukt bra!

Det är Niclas-satiren som är roligast tycker jag. Han är så freekishly överdrivet lugn och sävlig. Jag har pendlat mellan att tro att han är typ efterbliven eller bara extreemt långsam i sitt tal.

Men Andreas-imitationen och även Adam var riktigt bra också!
Citera
2024-11-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackanboy
Av ren nyfikenhet sökte jag upp en tråd gällande detta programmet. Jag blir inte alls förvånad över ditt och liknande inlägg här. Det är absurt att behöva läsa dina tankar om ett par på tv. Du kanske vill att dina arbetskollegor, vänner gör en analys av dig med. Öppna ögonen, stäng ned datorskärmen och en funderare på du själv upplevs av andra. Det är lätt att sitta och skriva massa dynga bakom en skärm, ut i verkligheten istället.

hahaha detta är så roligt i sammanhanget - folk skriver så mycket skit om deltagarna och så kommer detta på min post där jag skriver en sansad och nyanserad analys av varför alla tycker att det är något konstigt mellan Nicklas och kompisen...

Jadu, det är detta folk gör på flashback så varför komma hit om du inte vill se? 'av ren nyfikhenhet' va - det känns som att du känner (eller är?) en av deltagarna, varför så upprörd annars?

Du har ingen aning om hur mycket eller lite jag sitter bakom en skärm eller är ute i verkligeheten, du skulle bara veta. Det är du som har över 150 inlägg på fb, ber jag att få påpeka....
Citera
2024-11-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Jag hade också blivit blixtbög om jag parats ihop med en hårig turk.
Iranier menar du?
Citera
2024-11-16, 18:21
Medlem
Du gör alltid bra och intressanta inlägg här på flashback. De är intresseranta att läsa och därtill nyanserade. Så du kan nog helt bortse från användaren "Mackanboys" inlägg.
Citera
2024-11-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merde
På vilket sätt, menar du, har Hector kränkt Magnus och utlöst hans narcissistiska beteende?

- Genom att ta initiativ till middagen utan kameramänniskor, där Hector gjorde klart för Magnus att han inte var attraherad av honom, och känt det från första stunden. Han ville ju ha ett vuxet samtal med Magnus om de skulle fortsätta ändå, och bara fullfölja programmet, processen, eller om de skulle avsluta. Magnus sa vid middagen att han inte heller var attraherad. Men att säga till en person med narcissistisk personlighetsstörning att du inte är attraherad av dem, är en djup kränkning för sådana personer och utlöser vrede. Magnus ego tålde inte det.
Här är en video i ämnet, ifall det är andra i tråden som vill kolla: https://www.youtube.com/watch?v=BAcKAkVAEOs

Magnus grymhet mot Hector under parhelgen var en uppvisning av hur kränkt han var och Magnus ville bara skada Hector.
Citera
2024-11-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Är detta något du vet har hänt eller är det ett antagande?

Hector har nu haft två livesändningar där han tydligt berättar om detta, man kan se dem i efterhand på hans instagram:

1. https://www.instagram.com/p/DCFdFjpu0MR/
2. https://www.instagram.com/p/DCXfM1oOfpu/
Citera
2024-11-16, 19:18
Medlem
Citat:
Hector har nu haft två livesändningar där han tydligt berättar om detta, man kan se dem i efterhand på hans instagram:

1. https://www.instagram.com/p/DCFdFjpu0MR/
2. https://www.instagram.com/p/DCXfM1oOfpu/

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in