Citat:
Ursprungligen postat av
Tellusstar
Du får tro vad du vill, kanske har du rätt, kanske inte...
Vad jag vet hade män medelklassen ibland axelremsväska i skinn. Ganska ovanligt men det förekom.
Men om nu det var vanligt med en sådan som S.E hade. Berätta vad förvarades i den?? För formen gör att man inte kan ha dokument alltså A4 papper i den t ex.
Om du tar de väskor som många killar/män har idag oavsett ålder så ha de mobiltelefon, plånbok, nycklar. Så idag har en sån väska mycket större användningsområde än på 80-talet.
Jag vill inte bråka med dig eller vad man ska säga men jag tror inte att det var vanlig på 80-talet ens bland övre klass. Jag vill se något konkret i så fall som siffror hur många som såldes eller ex på butiker som sålde sådana (borde vara en del om den nu var så vanlig) eller privata foton
Axelremsväskor var också hyffsat vanligt på åttiotalet, dock vanligare under första halvan av åttiotalet, hängde kvar sedan sjuttiotalet, då det var långt mer utbrett.
Handledsväskan bars av alla klasser, även bland arbetare, det fanns flertalet modeller av väskan, även hårdare till formen. Den SE använde var den vanligaste. Den var som sagt vanligast bland över- och medelklass. Som jag skrev hade inte
alla väskan, dock väldigt många under några år, den blev mindre populär ju närmre man gled in mot nittiotalet, sannolikt av de anledningar gällande homosexuella som jag skrev.
På den tiden hade folk framförallt cigarrettpaket, nycklar, tändare, kontanter och mindre plånböcker i dem. De rymde i värst mycket.
Ärligt talat struntar jag i vad du tror eller inte, har du sådana uppenbara problem med att ta till dig info från folk som var med vid tidpunkten, kanske du ska ägna dig åt händelser och saker som är i mer närtid. Jädra tramsande.
Med ditt inlägg med tjat om siffror framstår du som ännu ett tröttsamt troll i tråden, hoppas du är medveten om det.