2024-11-15, 22:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Sist han kom med ett sådant utspel slutade det med att gnaget kompensera bp ekonomiskt eftersom man uppenbarligen hade gjort fel, säger inget om denna situation men tror inte många djurgårdare red ut till gnagets försvar förra året.
Klart vi inte gjorde.. det är en jävla infiltratör av sällan skådat slag dock. Han infiltrerade IK Frej och vi vet ju vad som hände där, nu är han i BP...
Citera
2024-11-15, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

Jag säger inte att det är självklart att han ska vinna, men att lämna Rydström helt utan nominering till årets tränare är ju ett skämt.
:

Avgör man allsvenskan efter typ omgång 16 och efter detta lyckas motivera spelarna till att vinna med 11 poängs marginal så ska man fan vinna eller iaf bli nominerad.

Men känns som ett dött pris som ingen egentligen bryr sig om
Citera
2024-11-16, 01:53
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Avgör man allsvenskan efter typ omgång 16 och efter detta lyckas motivera spelarna till att vinna med 11 poängs marginal så ska man fan vinna eller iaf bli nominerad.

Men känns som ett dött pris som ingen egentligen bryr sig om

Nej med den truppen MFF har hade Powell vunnit SM-guld…
Citera
2024-11-16, 03:35
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det finns ju en alliansöverenskommelse, så länge man har den borde man väl följa den? Eller är det ok att skita i den för att andra lag har större ungdomsverksamhet?
Ja, jag tycker att vi kan torka oss i röven med den alliansöverenskommelsen nu när kapprustningen mot avgrunden ändå är igång. Som att gnälla om kemvapen efter andra sidan släppt atombomber.

Ni tog väl för övrigt DIFs två mest lovande juniorer förra säsongen?
Senast redigerad av Teu 2024-11-16 kl. 03:37.
Citera
2024-11-16, 03:50
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Att Rydström dissas kan man diskutera men att Torstensson inte nomineras är ett jäkla skämt. 4 poäng efter aik och Hammarby vara tränare nomineras. Ska man gå efter det alla säger om Rydström, att han gör det han ska enligt budget, så är Torstenssons insats betydligt större än Hellberg & Thomassen
Thomassen tog över en skadeskjuten trupp som förlorat både med 6-1 mot Elfsborg och 5-0 mot Malmö och där Nordfeldt och hela backlinjen såg skräckslagna ut varje gång det kom en boll i deras riktning. Vad Thomassen gjort i AIK denna säsongen är naturligtvis head and shoulders över alla andra tränare. Att dom ens kan ställa upp andra tränare brevid honom som alternativ är en skymf.
Citera
2024-11-16, 03:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det luktar arsle när någon som han kommer med detta utspel helt enkelt. Peter Kleve, mannen som orkestrerade HTFF:s övertagande av Frej. BP är ju inte direkt kända för att hålla sig inom alliansreglerna heller.
Kanske lika bra att vi köper BP och gör DIFFF.
Jag har hört lite rykten om att ni tittar på FC Stockholm för just detta.
Citera
2024-11-16, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Thomassen tog över en skadeskjuten trupp som förlorat både med 6-1 mot Elfsborg och 5-0 mot Malmö och där Nordfeldt och hela backlinjen såg skräckslagna ut varje gång det kom en boll i deras riktning. Vad Thomassen gjort i AIK denna säsongen är naturligtvis head and shoulders över alla andra tränare. Att dom ens kan ställa upp andra tränare brevid honom som alternativ är en skymf.

Eller man kan se det som att tidigare tränaren underpresterade kraftigt med truppen. Herr Berg tog en i grunden rätt meriterad trupp till medioker/usel prestation och Thomassen återställde ordningen genom att se till att de orkade spela matcherna m.m..

Som GAISare ser jag givetvis prestationen att ta GAIS spelare från div 1 rätt igenom superettan till en sjätte plats som ett klart större lyft. T.o.m. du borde ju se att det är i alla fall något som förhindrar uttrycket head and shoulders över alla andra. Det är ju med avseende på placeringslyft över tid klart vassare prestation av GAIS.

Mjällbys tränare också klar överpresterare.

BTW som årets flopptränare nominerar jag Puco i Häcken.
Citera
2024-11-16, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nja, efter den totala förnedringen i dubbelmötet med GAIS så skulle jag vilja påstå att det är helt uteslutet. Den karamellen kommer vi suga på länge .
Det finns bara en värdig vinnare och det är Fredrik Holmberg som med ett gäng div 1 spelare länge var med och utmanade om europaplatserna men fick till slut nöja sig med en hedrande 6e plats.
Citera
2024-11-16, 07:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Eller man kan se det som att tidigare tränaren underpresterade kraftigt med truppen. Herr Berg tog en i grunden rätt meriterad trupp till medioker/usel prestation och Thomassen återställde ordningen genom att se till att de orkade spela matcherna m.m..

Som GAISare ser jag givetvis prestationen att ta GAIS spelare från div 1 rätt igenom superettan till en sjätte plats som ett klart större lyft. T.o.m. du borde ju se att det är i alla fall något som förhindrar uttrycket head and shoulders över alla andra. Det är ju med avseende på placeringslyft över tid klart vassare prestation av GAIS.

Mjällbys tränare också klar överpresterare.

BTW som årets flopptränare nominerar jag Puco i Häcken.

Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Nja, efter den totala förnedringen i dubbelmötet med GAIS så skulle jag vilja påstå att det är helt uteslutet. Den karamellen kommer vi suga på länge .
Det finns bara en värdig vinnare och det är Fredrik Holmberg som med ett gäng div 1 spelare länge var med och utmanade om europaplatserna men fick till slut nöja sig med en hedrande 6e plats.
Fidde ska onekligen också prisas för sina insatser, men jag är osäker på om dom delar ut pris för årets tränare i brottning nu?
Citera
2024-11-16, 08:15
Medlem
cokehyenas avatar
Årets tränare är Björknesjö.

Går från div 2 till att slå miljardlaget Panathinaikos.

Detta kommer ingen ens i närheten av.
Citera
2024-11-16, 08:34
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Han kanske blir en kandidat till ECLs bästa tränare?

Vad har han för poängsnitt i allsvenskan?
Citera
2024-11-16, 09:08
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Grattis! Du vann precis priset för årets mest efterblivna nominering!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in