2024-11-15, 17:47
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Djurgårdens sportchef Bosse Andersson menar i sin tur att det är den unga spelarens familj som tagit kontakt för att få till ett byte. Han tycker inte att Dif har gjort något felaktigt.

- Jag har träffat familjen. Familjen bor på Östermalm och är djurgårdare. De har kontaktat mig och killen vill spela fotboll i Djurgården

Kleve vill väl vara tuff efter sina 12 år i bajen?
Problemet där är ju att det gamla Östermalm är AIK och vi som kommer från de uråldriga släktskapet ser på Dif ungefär på samma sätt som vi ser på Jan Guillou.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2024-11-15, 17:52
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Talangen i fråga är Alexander Andersson som väl är känd som en kanske ännu större talang än Lucas Bergvall.

Både farsan Andersson och Alexanders farbror har haft säsongskort på DIF i typ 15 års tid och Alexander verkar även han gå på en hel del Djurgårdsmatcher både borta och hemma.
Nu har familjen flyttat till Gärdet som jag förstår det, så då är det väl inte helt oväntat att det passar bättre att spela fotboll i DIF.

En jävla icke-fråga egentligen, men BP är väl bittra över att det i det här fallet råkade vara deras absolut största talang och att han flyttade innan BP fick chansen att tjäna en slant på honom.
Sålänge BP och Bajen håller sig med 30000 lag vardera ska dom hålla käften om vem som hämtar spelare från dom. Vad lämnar dom för val egentligen?
Citera
2024-11-15, 17:57
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Sålänge BP och Bajen håller sig med 30000 lag vardera ska dom hålla käften om vem som hämtar spelare från dom. Vad lämnar dom för val egentligen?
Där klev Teu in och ventilerade sina åsikter om vad andra lag bör och inte bör göra.

Börsbolaget Aik dom tar däremot aldrig in spelare utifrån, och när dom ändå gör det så är det ok för det är Aik som gör det.
Citera
2024-11-15, 18:00
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Där klev Teu in och ventilerade sina åsikter om vad andra lag bör och inte bör göra.

Börsbolaget Aik dom tar däremot aldrig in spelare utifrån, och när dom ändå gör det så är det ok för det är Aik som gör det.
¿Que?
Citera
2024-11-15, 18:16
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Det finns ju en alliansöverenskommelse, så länge man har den borde man väl följa den? Eller är det ok att skita i den för att andra lag har större ungdomsverksamhet?
Citera
2024-11-15, 18:24
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det finns ju en alliansöverenskommelse, så länge man har den borde man väl följa den? Eller är det ok att skita i den för att andra lag har större ungdomsverksamhet?
Rätta mig om jag har fel, men den överenskommelsen går väl ut på att man inte aktivt får värva från de andra lagen i alliansen?

Om en spelare med familj vill byta från ena klubben till andra så är väl det en annan sak?

I detta fall blir det då ord mot ord vad som hänt om BP säger att Dif aktivt värvar spelare från dem, medans spelare och Dif säger att Dif inte hade med övergången att göra?
Citera
2024-11-15, 18:28
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Rätta mig om jag har fel, men den överenskommelsen går väl ut på att man inte aktivt får värva från de andra lagen i alliansen?

Om en spelare med familj vill byta från ena klubben till andra så är väl det en annan sak?

I detta fall blir det då ord mot ord vad som hänt om BP säger att Dif aktivt värvar spelare från dem, medans spelare och Dif säger att Dif inte hade med övergången att göra?

Nu är det främst Teus kommentar jag reagerar mot, inte den aktuella frågan med just denna spelare och övergång.
Citera
2024-11-15, 18:41
Medlem
johnny_viciouss avatar
Och där slog vi väl in den sista spiken i kistan till allsvenskans stora pris.

Jag säger inte att det är självklart att han ska vinna, men att lämna Rydström helt utan nominering till årets tränare är ju ett skämt.

Två som däremot borde vinna _enkelt_ sina kategorier är Berg Johnsen som årets mittfältare och Bohlin som året årets unga spelare. Ingen av dem är ens nominerad
Citera
2024-11-15, 18:58
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Och där slog vi väl in den sista spiken i kistan till allsvenskans stora pris.

Jag säger inte att det är självklart att han ska vinna, men att lämna Rydström helt utan nominering till årets tränare är ju ett skämt.

Två som däremot borde vinna _enkelt_ sina kategorier är Berg Johnsen som årets mittfältare och Bohlin som året årets unga spelare. Ingen av dem är ens nominerad
Att vinna allsvenskan med MFFs trupp är väl ändå ingen bragd? Det är något som Kim Hellberg, Mikkjal Thomassen, Fredrik Holmberg och ett par andra tränare också skulle kunna göra, gissar jag?

Tom Magnus Pehrsson vann väl med med MFF? Det säger det mesta...
Citera
2024-11-15, 19:19
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Att vinna allsvenskan med MFFs trupp är väl ändå ingen bragd? Det är något som Kim Hellberg, Mikkjal Thomassen, Fredrik Holmberg och ett par andra tränare också skulle kunna göra, gissar jag?

Tom Magnus Pehrsson vann väl med med MFF? Det säger det mesta...
Magnus Persson nominerades till årets tränare 2017 efter sitt guld med MFF.
Citera
2024-11-15, 19:23
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Eller så accepterar man bara att precis som i alla hundra år fotbollen spelats tidigare så kommer felbeslut ske. Troligtvis åt båda håll. Utbilda domarna så bra man kan är en väg jag tror på. VAR, FVS och annat tjafs kan de hålla sig till i amerikanska sporter. Vem är det egentligen som efterfrågar millimeterrättvisa i fotbollen? Mig veterligen har felbeslut och subjektiva bedömningar alltid varit en del av spelet.
Jo, jag håller med.

Fetade: Jag har för mig att jag någon enstaka gång har läst upprörda kommentarer i detta forum om uteblivna röda kort, straffar, etc etc...
Citera
2024-11-15, 19:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Magnus Persson nominerades till årets tränare 2017 efter sitt guld med MFF.
Fanns inte riktigt någon Kim Hellberg, Mikkjal Thomassen och Fredrik Holmberg då att konkurrera med antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in