2024-11-15, 19:58
Medlem
Att Rydström dissas kan man diskutera men att Torstensson inte nomineras är ett jäkla skämt. 4 poäng efter aik och Hammarby vara tränare nomineras. Ska man gå efter det alla säger om Rydström, att han gör det han ska enligt budget, så är Torstenssons insats betydligt större än Hellberg & Thomassen
Citera
2024-11-15, 20:02
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jo, jag håller med.

Fetade: Jag har för mig att jag någon enstaka gång har läst upprörda kommentarer i detta forum om uteblivna röda kort, straffar, etc etc...
Klart att man blir upprörd? Det är en del av spelet. Jag är även upprörd när Bajen missar en straff i 87e och förlorar matchen.
Citera
2024-11-15, 20:05
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Och där slog vi väl in den sista spiken i kistan till allsvenskans stora pris.

Jag säger inte att det är självklart att han ska vinna, men att lämna Rydström helt utan nominering till årets tränare är ju ett skämt.

Två som däremot borde vinna _enkelt_ sina kategorier är Berg Johnsen som årets mittfältare och Bohlin som året årets unga spelare. Ingen av dem är ens nominerad
Guldtränaren borde vara nominerad ja. I år fanns det många kandidater på tränarsidan. Holmberg, Hellberg, Thomassen, Thorstensson och Rydström är alla värdiga en nominering i min bok. Men visst ska guldtränaren vara en av tre.

Årets nykomling är ju om möjligt ett ännu större skämt. Marcus Linday med sina 0+0 från det centrala mittfältet i ett lag som kom toksist är nominerad. Däremot inte Bazou Touré som bombar in 8+4 och är på väg mot Premier League, inte heller Bolin som gör 10 mål (lite osäker om det är 10) och är landslagsuttagen. Herregud alltså.
Citera
2024-11-15, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Guldtränaren borde vara nominerad ja. I år fanns det många kandidater på tränarsidan. Holmberg, Hellberg, Thomassen, Thorstensson och Rydström är alla värdiga en nominering i min bok. Men visst ska guldtränaren vara en av tre.

Årets nykomling är ju om möjligt ett ännu större skämt. Marcus Linday med sina 0+0 från det centrala mittfältet i ett lag som kom toksist är nominerad. Däremot inte Bazou Touré som bombar in 8+4 och är på väg mot Premier League, inte heller Bolin som gör 10 mål (lite osäker om det är 10) och är landslagsuttagen. Herregud alltså.
Toure inte nominerad för att han inte varit i en svensk akademi och Bolin har spelat för mycket ifjol
Citera
2024-11-15, 20:27
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Toure inte nominerad för att han inte varit i en svensk akademi och Bolin har spelat för mycket ifjol
Är det ett av kraven? Hampus Skoglund går före Linday också.

Edit: hur fan är Fanne nominerad isåfall?
Citera
2024-11-15, 20:39
Medlem
Citat:

Ja det är ett av kraven. Vettte Fanne hur han är nominerad men kanske gjorde några u-lagsmatcher ifjol?
Citera
2024-11-15, 20:49
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Ja det är ett av kraven. Vettte Fanne hur han är nominerad men kanske gjorde några u-lagsmatcher ifjol?

Han spelade för AIK:s P19-lag förra året:

Citat:
Fanne inledde sin AIK-karriär med att främst spela matcher för AIK:s P19-lag under säsongen 2023. Däremot tog han plats i både truppen och på bänken när kamratföreningen, IFK Norrköping, kom på besök till Nationalarenan den 10 april 2023. Han skulle få sitta kvar på bänken under hela matchen, som AIK till slut förlorade med siffrorna 0–3. Lamine fortsatte kombinera att spela matcher med P19-laget med att även finnas med på bänken för herrlaget i sammanlagt åtta matcher i Allsvenskan 2023.

https://www.aikfotboll.se/nyheter/lamine-fanne-till-luton-town-fc-2024-08-30

Statuter kan läsas här:

Citat:
Årets unga spelare:
Tilldelas den spelare som har varit bäst under sin första hela säsong i Allsvenskan. Endast spelare som fått en del av sin utbildning i en SEF-akademi, är födda 2003 eller senare och med maximalt 15 matcher i Allsvenskan eller i annat lands högstaliga före årets säsong är valbara.

https://www.svenskelitfotboll.se/allsvenskans-basta-spelare-och-ledare-2024-har-ar-de-nominerade-till-allsvenskans-stora-pris/

Tycker tränar-statuten är lite intressant:

Citat:
Tilldelas den huvudtränare som har haft störst positivt inflytande på sitt lags prestationer.

Utifrån den formuleringen tycker jag nog att Hellberg, Thomassen och Holmberg känns klart rimligt. Även om det känns knepigt att peta en guldtränare.
Citera
2024-11-15, 21:01
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Borde inte Malick Yalcouyé vara årets unga spelare? En nivå och självklarhet som sällan har setts ...
Citera
2024-11-15, 21:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Sålänge BP och Bajen håller sig med 30000 lag vardera ska dom hålla käften om vem som hämtar spelare från dom. Vad lämnar dom för val egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det finns ju en alliansöverenskommelse, så länge man har den borde man väl följa den? Eller är det ok att skita i den för att andra lag har större ungdomsverksamhet?

Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Rätta mig om jag har fel, men den överenskommelsen går väl ut på att man inte aktivt får värva från de andra lagen i alliansen?

Om en spelare med familj vill byta från ena klubben till andra så är väl det en annan sak?

I detta fall blir det då ord mot ord vad som hänt om BP säger att Dif aktivt värvar spelare från dem, medans spelare och Dif säger att Dif inte hade med övergången att göra?

Det luktar arsle när någon som han kommer med detta utspel helt enkelt. Peter Kleve, mannen som orkestrerade HTFF:s övertagande av Frej. BP är ju inte direkt kända för att hålla sig inom alliansreglerna heller.
Kanske lika bra att vi köper BP och gör DIFFF.
Citera
2024-11-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det luktar arsle när någon som han kommer med detta utspel helt enkelt. Peter Kleve, mannen som orkestrerade HTFF:s övertagande av Frej. BP är ju inte direkt kända för att hålla sig inom alliansreglerna heller.

Det är ju dock inget nytt att det är en utbredd taktik/loophole att be spelarnas föräldrar själva "kontakta" klubben. Ofta genom att be spelare som redan finns i verksamheten och som är kompis med den man vill åt skicka ett budskap. Ord står mot ord.
Citera
2024-11-15, 22:24
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confuze
Det är ju dock inget nytt att det är en utbredd taktik/loophole att be spelarnas föräldrar själva "kontakta" klubben. Ofta genom att be spelare som redan finns i verksamheten och som är kompis med den man vill åt skicka ett budskap. Ord står mot ord.

Givetvis och samtliga klubbar inom den alliansen gör det.
Citera
2024-11-15, 22:42
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Sist han kom med ett sådant utspel slutade det med att gnaget kompensera bp ekonomiskt eftersom man uppenbarligen hade gjort fel, säger inget om denna situation men tror inte många djurgårdare red ut till gnagets försvar förra året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in