2024-11-15, 10:30
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Klurade på om vi tittade på olika exchanges först men det ser ju att vara ganska lika vad gäller priset. Vi pratar om samma topp, och jag menar alltså att den översta gröna kullen som ligger i höjd med den översta gula pilen har mest relevans i det här sammanhanget. (92,6k)
Jag tror vi skall avsluta denna diskussion om petitesser då andra säkert är helt ointresserade.

Det jag ville visa med mina gröna kullar är att vi har en lägre högsta på 4h. I detta nu har vi även fått en ny botten att förhålla oss till.
https://ibb.co/Q8cGYfR

Ska vi försöka gå vidare nu
Senast redigerad av Leaston 2024-11-15 kl. 10:37.
Citera
2024-11-15, 18:24
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Glömde att nämna att ett tydligare svar på sådana frågor får man den dagen vi börjar göra lägre högsta toppar. Då kan man få tydliga linjer både uppåt och neråt som, beroende på vilken som bryts först, ger svar på frågan.
Kanske, men då känner du dig alltså bekväm med att hänga i luften tills det eventuellt inträffar och bara förlita dig på en laggande indikator och ett sma så länge?

Citat:
Läste om, och du har rätt, en feltolkning av mig. Du sa att inget är definitivt gällande återtest skulle ske eller inte.
Vi var snarare oeniga om huruvida det var bra eller inte om ett återtest skedde. Som sagt jag tycker ju det vore bra med återtest nu, då det minskar chans för återtest om ett par år. ett återtest som då skulle göra ondare än om det sker nu.
Kan inte kommentera det här påståendet alls egentligen, du projicerar på prisgrafen att ett återtest måste ske antingen förr eller senare. Jag är av uppfattningen att det är en möjlighet, - men jag är även öppen för att priset aldrig återtestar nivån ifråga. Varken i närtid eller i framtiden.

Citat:
På kort sikt kanske. Men jag ser på det stora hela.
Jag tänker inte längre än den aktuella kontexten vad gäller prisutvecklingen på månadsgrafen. Vad som eventuellt ligger längre framför oss gör jag inget anspråk på att kunna gissa mig till.

Citat:
Håller absolut inte med.
Ett lyckat återtest på ovansidan av ett tidigare motstånd bekräftar snare utbrottet i fråga. BILD
Beror helt på kontexten, som jag skrev till Stopp.Belagg i ett tidigare inlägg. Efter att priset har konsoliderat sidledes och kompimerats i 8 månader är maxbullish att priset bryter ut med momentum och INTE återtestar tidigare range highs eller ATH i det här fallet.
Alternativ två är ett retest, och det kan utvecklas till att bli bullish om tidigare ATH håller, men det är inte alls lika bullish i mina ögon och det kräver betydligt mer tid för att reda ut.
Alternativ tre är att tidigare ATH inte håller som stöd utan istället går förlorat, - även det skulle kunna få en bullish utgång men det är inget jag vill vara med och lösa med några positioner öppna med tanke på den uppenbara risken att vi tvingas återbesöka range lows som återfinns vid 59k på månaden eller ännu värre, - 42K om inte 59k-nivån visar sig hålla.
Senast redigerad av hazenectar 2024-11-15 kl. 18:34. Anledning: [QUOTE=Leaston|90110734][/QUOTE]
Citera
2024-11-15, 18:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Kanske, men då känner du dig alltså bekväm med att hänga i luften tills det eventuellt inträffar och bara förlita dig på en laggande indikator och ett sma så länge?
Ja. Att frontrunna mönster som inte bekräftats är en säker dödsdom.
Kör man på 4H grafen så får man inte göra mer än några enstaka trade i veckan. Vill man göra flera trades så får man titta på 15 minuters eller 1h.

Citat:
Kan inte kommentera det här påståendet alls egentligen, du projicerar på prisgrafen att ett återtest måste ske antingen förr eller senare. Jag är av uppfattningen att det är en möjlighet, - men jag är även öppen för att priset aldrig återtestar nivån ifråga. Varken i närtid eller i framtiden.
Jag ger upp, vi pratar förbi varandra tror jag. Jag pratar om vad som vore bra att se i grafen, du pratar om vad som är möjligt.

Citat:
Jag tänker inte längre än den aktuella kontexten vad gäller prisutvecklingen på månadsgrafen. Vad som eventuellt ligger längre framför oss gör jag inget anspråk på att kunna gissa mig till.
Då ser vi på det på olika sätt.

Citat:
Beror helt på kontexten, som jag skrev till Stopp.Belagg i ett tidigare inlägg. Efter att priset har konsoliderat sidledes och kompimerats i 8 månader är maxbullish att priset bryter ut med momentum och INTE återtestar tidigare range highs eller ATH i det här fallet.
Alternativ två är ett retest, och det kan utvecklas till att bli bullish om tidigare ATH håller, men det är inte alls lika bullish i mina ögon och det kräver betydligt mer tid för att reda ut.
Alternativ tre är att tidigare ATH inte håller som stöd utan istället går förlorat, - även det skulle kunna få en bullish utgång men det är inget jag vill vara med och lösa med några positioner öppna med tanke på den uppenbara risken att vi tvingas återbesöka range lows som återfinns vid 59k på månaden eller ännu värre, - 42K om inte 59k-nivån visar sig hålla.
Ok, men håller fortfarande inte med
Citera
2024-11-15, 19:45
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ja. Att frontrunna mönster som inte bekräftats är en säker dödsdom.
Kör man på 4H grafen så får man inte göra mer än några enstaka trade i veckan. Vill man göra flera trades så får man titta på 15 minuters eller 1h.

Jag ger upp, vi pratar förbi varandra tror jag. Jag pratar om vad som vore bra att se i grafen, du pratar om vad som är möjligt.

Då ser vi på det på olika sätt.

Ok, men håller fortfarande inte med

Så när exakt flippar du bullish vs bearish i dagsläget? Vad vill du se då?

Nej vi pratar inte förbi varandra, min åsikt är alltså att jag olikt dig tycker att det varken är bra eller hälsosamt att återtesta tidigare ATH i det här läget. Men därmed sagt avfärdar jag inte möjligheten att det kan komma att hända.
Senast redigerad av hazenectar 2024-11-15 kl. 19:48.
Citera
2024-11-15, 20:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Så när exakt flippar du bullish vs bearish i dagsläget? Vad vill du se då?
Som swingtrader som gör ett par trades per år så är jag bullish och blir neutral om BTC bryter ner under 73k och bearish om BTC går under 52k.
Hade jag inte brytt mig om BTC utan bara gått på grafen, så hade jag som swingtrader börjat ta hem vinster nu, alternativt satt trailing stops.

Om jag hade varit daytraders och suttit med 15min/1H så antar jag att jag i skrivande stund är neutral. Hade haft koll på en potentiell iH&S https://ibb.co/cDCJPhs och varit bearish under ca 87k? Bullish om högra axeln tas ut på uppsidan.
Senast redigerad av Leaston 2024-11-15 kl. 20:27.
Citera
2024-11-15, 20:36
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Sagt och gjort!?

Lite drygt 70k blev det.
Däremot blev det 120k in i Coinbase i eftermiddags.
De måste göra mycket pengar på alla som vill in/ut..
Citera
2024-11-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Lite drygt 70k blev det.
Däremot blev det 120k in i Coinbase i eftermiddags.
De måste göra mycket pengar på alla som vill in/ut..

Har du koll på om bitcoinvärdet av din portfölj ökar eller minskar? Dvs, om du växlade hela din portfölj till bitcoin i dag, finge du då mer eller mindre bitcoin än om du skulle ha gjort samma sak för t.ex. ett år sedan eller två år sedan?

Varje gång du ligger i fiat eller en altcoin tar du en växelkursrisk. Att öka fiatvärdet är nästan oundvikligt i en uppåtgående marknad, men det gör man ju även om man helt sonika är all in i bitcoin. Då helt utan växelkursrisk.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-11-15 kl. 21:19.
Citera
2024-11-15, 21:18
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Har du koll på om bitcoinvärdet av din portfölj ökar eller minskar? Dvs, om du växlade hela din portfölj till bitcoin i dag, finge du då mer eller mindre bitcoin än om du skulle ha gjort samma sak för t.ex. ett år sedan eller två år sedan?

Varje gång du ligger i fiat eller en altcoin tar du en växelkursrisk. Att göra fiatvinster är nästan oundvikligt i en uppåtgående marknad, men det gör man ju även om man helt sonika är all in i bitcoin. Då helt utan växelkursrisk.

Jag har trumfat Bitcoins utveckling i år. Mest tack vare MSTR.
Citera
2024-11-15, 21:20
Medlem
Citat:
Jag har trumfat Bitcoins utveckling i år. Mest tack vare MSTR.

Ok, hur många procent ungefär, mätt i bitcoin?
Citera
2024-11-15, 21:27
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:

Det vet jag inte exakt, men jag har några Valour BTC zero som referens, endast spöat av MSTR, Coin och Solana i procentuell utveckling.
Citera
2024-11-15, 21:40
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:

I övrigt tror jag att det är dags att göra sig mentalt föreberedd på att många alts kommer att trumfa Bitcoin fram tills jul..
Citera
2024-11-15, 21:45
Medlem
Citat:
I övrigt tror jag att det är dags att göra sig mentalt föreberedd på att många alts kommer att trumfa Bitcoin fram tills jul..

Verkar vara många som tror det, vilket skapar visst motstånd vid 60 procents bitcoindominans. Med en tydlig sprängning av den gränsen kan dominansökningen få ny fart. Vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in