Spontant känns det intressant. Det förutsätter att coach, eller någon på bänken, snabbt kan se en repris för att fatta beslut om de skall utmana eller ej. Kanske svårt i praktiken?!
*edit Lär bli samma vänte/fördröjningseffekt vid många mål (som för VAR) då det rätt ofta lär utmanas just då antar jag.
Samma skit som i NHL alltså? Vad händer om Coach challenge blir fel? Får laget en utvisad i 10 minuter? Njae, skeptisk
BP är jättearga på Dif. De verkar gjort precis likadant som AIK gjorde för något år sedan när Clownen Manne och agent poachade en underårig.
Djurgårdens sportchef Bosse Andersson menar i sin tur att det är den unga spelarens familj som tagit kontakt för att få till ett byte. Han tycker inte att Dif har gjort något felaktigt.
- Jag har träffat familjen. Familjen bor på Östermalm och är djurgårdare. De har kontaktat mig och killen vill spela fotboll i Djurgården
Kleve vill väl vara tuff efter sina 12 år i bajen?
Djurgårdens sportchef Bosse Andersson menar i sin tur att det är den unga spelarens familj som tagit kontakt för att få till ett byte. Han tycker inte att Dif har gjort något felaktigt.
- Jag har träffat familjen. Familjen bor på Östermalm och är djurgårdare. De har kontaktat mig och killen vill spela fotboll i Djurgården
Kleve vill väl vara tuff efter sina 12 år i bajen?
Spontant känns det intressant. Det förutsätter att coach, eller någon på bänken, snabbt kan se en repris för att fatta beslut om de skall utmana eller ej. Kanske svårt i praktiken?!
*edit Lär bli samma vänte/fördröjningseffekt vid många mål (som för VAR) då det rätt ofta lär utmanas just då antar jag.
Eller så accepterar man bara att precis som i alla hundra år fotbollen spelats tidigare så kommer felbeslut ske. Troligtvis åt båda håll. Utbilda domarna så bra man kan är en väg jag tror på. VAR, FVS och annat tjafs kan de hålla sig till i amerikanska sporter. Vem är det egentligen som efterfrågar millimeterrättvisa i fotbollen? Mig veterligen har felbeslut och subjektiva bedömningar alltid varit en del av spelet.
Talangen i fråga är Alexander Andersson som väl är känd som en kanske ännu större talang än Lucas Bergvall.
Både farsan Andersson och Alexanders farbror har haft säsongskort på DIF i typ 15 års tid och Alexander verkar även han gå på en hel del Djurgårdsmatcher både borta och hemma.
Nu har familjen flyttat till Gärdet som jag förstår det, så då är det väl inte helt oväntat att det passar bättre att spela fotboll i DIF.
En jävla icke-fråga egentligen, men BP är väl bittra över att det i det här fallet råkade vara deras absolut största talang och att han flyttade innan BP fick chansen att tjäna en slant på honom.