Citat:
Ursprungligen postat av
hazenectar
När är det inte längre tal om en återhämtning?
Det är ju förstås subjektivt antar jag, beroende på vad man menar. Det handlar ju om att återställa RSI:erna på kortare tidzoner vilket nu är gjort. Så antar att man kan säga att återhämtningen är klar, likväl som en fortsatt nergång mot 74k också skulle kunna gå under begreppet "återhämtning".
På 1H ser du att RSIn var på överköpta nivåer och vi hade tydlig
bear div, vilket brukar signalera att luften börjar ta slut i en uppgång.
https://imgur.com/a/vdCGzsW
I detta fall syntes det även lika tydligt på 4H.
Nu är RSIn nere på normala nivåer vilket är bra för fortsatt uppgång, då vi nu inte är alls lika överköpta som här om dagen när vi var på 87k i en uppgång.
Senast 4H RSIn var på dessa nivåer var när vi var nere på 69k.
Med det sagt så är RSIn fortfarande på överköpta nivåer på 24H, vilket är värt att hålla koll på. Även veckan börjar närma sig överköpt, men den kan spendera en del tid här (4-10 veckor) innan priset vänder ner:
https://imgur.com/a/AqLaGFD (se gröna pilarna).
I skrivande stund har vi
bearish divergence på veckan, vilket är anmärkningsvärt.
Citat:
Ursprungligen postat av
hazenectar
Motivera även gärna siffran 74K för hittar ingen kunfluens för den på prisgrafen.
Vi ca 74K hade vi ett utbrott 6:e november. Men 78k (för det 2:a utrbrottet) 10:e novembert kanske är mer signifikativt då.
Citat:
Ursprungligen postat av
hazenectar
Men man ska aldrig säga aldrig. Jag vidmakthåller fortfarande att vi inte har någon anledning att återbesöka 74k eller tidigare ATH för den delen om det här utbrottet verkligen är bullish.
Du sa tidigare att den inte återstartat dessa utbrotts nivåer tidigare cykler, vilket inte riktigt stämmer.
31:a december 2020 bröt den ATH och i juni 2022 återvände den till dessa nivåer.
Så det är det jag menar med att jag hellre ser en återtest av de senaste ATH nivåerna inom kort än om 2 år.
Men jag håller med dig, det är inget måste att återtesta nivåerna men det skulle visa styrka i grafen om det är gjort.