Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Det torde ändå anses vetenskapligt bevisat att mycket processad mat leder till sjukdomsproblem precis som att grilla biff varje dag.
2. Matkultur är intressant ur den synvinkeln och hur mycket skit som stoppas i maten har betydelse.
3. Läkemedelsgänget behöver väl lite mer kontroll av det som inträffar också och de behöver nog lagförbättringar för att rädda populationen från alla som vill mata den eller medicinera den till döds.
3.1. Sedan finns det väl de som säger att det där är en pensions och försäkringsfråga. Ju fler som dör tidigt desto bättre och allt sådant där.
Jag säger inte att det är dåligt av honom att vilja göra om matdelen, USA har så låga krav på vad som får klassas som mat att EU inte importerar väldigt mycket av amerikanska mat.
Det jag ställer mig fundersam över är hur det ska påverka ekonomin då priserna kommer att gå upp när de inte längre får kalla jordnötssmör med bara 0,04% med jordnötter för jordnötssmör längre eller blanda ut köttfärsen med alla möjliga konstiga saker för att pressa ner tillverkningskostnaden.
Det enda jag är skeptisk kring när det kommer till hur medicindelen är att han är så uttalat emot vaccinationer, utan vaccin så hade Polio fortfarande varit ett enormt problem globalt och det är tack vare antivaxxare som skiten börjar komma tillbaka.
I slutändan så ställer jag mig bara frågande kring hur det hela ska sluta för rör man om för mycket utan att implementera lagar kring priskontoller eller konsumentskydd så kommer vi väldigt snart att se ett USA där den stora majoriteten kommer att svälta tack vare att maten kostar mer än vad en familj har råd med