2024-11-15, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Det roliga är ju att vänstern svängt totalt sedan jag var barn, att vara vänster idag innebär att stödja medicin- och militärindustrin, vara mot yttrande- och andra friheter och för konformism.

Skall bli kul att se vad RFK tar sig till, och se om det finns någon i tråden som rent av tar sig för att kritisera något han faktiskt skrivit, men jag gissar att det kommer handla mest om invektiv. Vore kul om han skulle lyckas få Fauci inför rätta också.

Exakt detta!
Man hatar judar, man är facist och man stödjer alla typer av censur, lögner och korruption som man på 70-talet kämpade emot.
Citera
2024-11-15, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vi vet redan vissa saker som han har planerat.

Viss typ av mat vill han förbjuda och han vill ändra kraven kring matkavlitten.

Men frågan är bara hur det kommer att slå ekonomiskt

1. Det torde ändå anses vetenskapligt bevisat att mycket processad mat leder till sjukdomsproblem precis som att grilla biff varje dag.

2. Matkultur är intressant ur den synvinkeln och hur mycket skit som stoppas i maten har betydelse.

3. Läkemedelsgänget behöver väl lite mer kontroll av det som inträffar också och de behöver nog lagförbättringar för att rädda populationen från alla som vill mata den eller medicinera den till döds.

3.1. Sedan finns det väl de som säger att det där är en pensions och försäkringsfråga. Ju fler som dör tidigt desto bättre och allt sådant där.
Citera
2024-11-15, 05:17
Medlem
Jättebra. Demokraterna hade fortsatt i sin takt med att göra Amerika fetare och ohälsosamma. Demokraterna sa förut att vaccinet gör att man inte kommer få covid men de har inte media visat så anti Trumpers papegojorna vet inte att dom sagt det. TDS vet nog heller inte vad anti Trumpers är för nåt i Sverige.
Lyssna på Svensk media är som Rysk är för Ryssland full med propaganda och fakenews.
Citera
2024-11-15, 05:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Allvarligt.

För dom flesta så går det INTE bra att köra hemskolning. Jo man MÅSTE vaccinera barnen. Inget vaccin ingen skola.

Exempel:

https://acphd.org/immunization-program/school-requirements/#:~:text=California%20law%20requires%20all%20stude nts,student's%20vaccination%20record%20on%20file.

Vill du ha det så i Sverige och isåfall, varför? Tycker du att det är överdödlighet i barnsjukdommar här?

Tittar du på statistiken i din egen länk så ser du att barnen på de olika förskolorna i Californien var vaccinerade från endast 31,6% upp till 99%…
https://www.cdph.ca.gov/Programs/CID.../HowDoing.aspx

Alla stater gör undantag för barn som har medicinska skäl (alla 50 stater),
de flesta stater gör undantag för religiösa skäl (46 stater)
Och 17 stater gör undantag för något så flummigt som filosofiska eller ”personliga” skäl..
The distinction between religious and philosophical/personal exemptions varies from state to state, depending primarily on the manner in which the laws are implementerad and enforced. In many states the process of claiming a nonmedical exemption requires less effort than fulfilling the immunization requirements, and often no there is no contact between the parent and health personnel.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/article...f/12037257.pdf

Och som redan påpekats så kan man i alla stater även välja hemskolning om man vill avstå vaccinering - så ditt påstående att det är ”tvång” och att ”man måste vaccinera barnen” är helt enkelt fel.

Citat:
Bevisa med statistik.
Bevisa vad?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-11-15 kl. 05:24.
Citera
2024-11-15, 05:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det torde ändå anses vetenskapligt bevisat att mycket processad mat leder till sjukdomsproblem precis som att grilla biff varje dag.

2. Matkultur är intressant ur den synvinkeln och hur mycket skit som stoppas i maten har betydelse.

3. Läkemedelsgänget behöver väl lite mer kontroll av det som inträffar också och de behöver nog lagförbättringar för att rädda populationen från alla som vill mata den eller medicinera den till döds.

3.1. Sedan finns det väl de som säger att det där är en pensions och försäkringsfråga. Ju fler som dör tidigt desto bättre och allt sådant där.

Jag säger inte att det är dåligt av honom att vilja göra om matdelen, USA har så låga krav på vad som får klassas som mat att EU inte importerar väldigt mycket av amerikanska mat.

Det jag ställer mig fundersam över är hur det ska påverka ekonomin då priserna kommer att gå upp när de inte längre får kalla jordnötssmör med bara 0,04% med jordnötter för jordnötssmör längre eller blanda ut köttfärsen med alla möjliga konstiga saker för att pressa ner tillverkningskostnaden.

Det enda jag är skeptisk kring när det kommer till hur medicindelen är att han är så uttalat emot vaccinationer, utan vaccin så hade Polio fortfarande varit ett enormt problem globalt och det är tack vare antivaxxare som skiten börjar komma tillbaka.

I slutändan så ställer jag mig bara frågande kring hur det hela ska sluta för rör man om för mycket utan att implementera lagar kring priskontoller eller konsumentskydd så kommer vi väldigt snart att se ett USA där den stora majoriteten kommer att svälta tack vare att maten kostar mer än vad en familj har råd med
Citera
2024-11-15, 05:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback

Ni tycker säkert att den förra hälsominister var bättre, en fet transa som påstod att fetma inte var hälsofarligt, för att det är att utesluta feta personer ur samhället…

Den förra (eller ännu nuvarande) hälsoministern heter Xavier Becerra och är varken fet eller transa vad det ser ut som: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Xavier_Becerra

Det är nog den vice hälsoministern du tänker på?

Fetma och diabetes är ju dock ett jätteproblem - och alla konserveringsmedel, sötningsmedel och andra tillsatser man tillåter (främst i USA) vore nog väldigt bra om man tar itu med (vilket RFK jr sagt att han ska) - det är annat som oroar med honom..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-11-15 kl. 05:35.
Citera
2024-11-15, 05:38
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jag måste säga att det kan är ett klart uppsving ifrån den förra sekreteraren.
Världen har aldrig varit så pass sjuk som den är idag. Livsmedelsverken världen över ljuger skamlöst och alla vetenskap om medicin och kost är helt tillfångentagna av konglomerat.

Jag tror Kennedy är vägen ur denna världsomsvärmande misär.
YES!!! Riktigt bra val!!

RFK Jr har en lång karriär som miljöjurist och har drivit många framgångsrika rättsfall mot företag som förorenade Hudsonfloden. Över 500 fall faktiskt, vilket tvingat företag som förorenade floden att betala över 5 miljarder dollar på sanering. Hans arbete med Hudson Riverkeeper har lett till att över 160 Waterkeeper-organisationer bildats runt om i världen.

Inte för att jag bryr mig men han har utsetts till en av Time Magazines "Heroes for the Planet".

Hans engagemang för miljöfrågor och hans förmåga att påverka förändring genom juridiska insatser kommer visa sig vara utmärkta egenskaper i hans nya roll i den kommande administrationen.

Jag kan inte tänka mig någon som är bättre lämpad faktiskt! 😃

Nu kanske äntligen tramset där dagis, skolor och universitet kan kräva att du t.ex. är vaccinerad mot dittan och dattan för att få gå där kan plockas bort.
Jag skulle tro att lagen från 1986 som ger vaccinföretag immunitet mot stämningar rivs upp.
Senast redigerad av BubbaZenetti 2024-11-15 kl. 05:45.
Citera
2024-11-15, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det är så sanslöst vad folk gör allt för att inte ta till sig den andra sidans sak om frågan. Jag tycker du bör se den här filmen om Bobby innan du ger dig på honom så.

https://youtu.be/guw1fLJs5EY?si=pNIoMnUrWQqJmGeK
Att du länkar till hans egna propaganda visar ju vilket får du är.
Citera
2024-11-15, 05:42
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
En antivaxxer som hälsominister😅🤦‍♂️

Kommer bli riktigt underhållande...
Han är en helt galen konspirationsteoretiker. Big pharma kan helt klart utöva skadligt inflytande men om den som sätts att rensa upp är en total foliehatt utan väl underbyggda argument så blir den långsiktiga effekten det motsatta för ingen vettig person kommer vilja associera sig med problemet.
Citera
2024-11-15, 05:52
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Han är en helt galen konspirationsteoretiker. Big pharma kan helt klart utöva skadligt inflytande men om den som sätts att rensa upp är en total foliehatt utan väl underbyggda argument så blir den långsiktiga effekten det motsatta för ingen vettig person kommer vilja associera sig med problemet.

Kan du ge några konkreta exempel på hans konspirationsteorier? Snälla länka inte från svensk media eller dylikt, jag vill höra teorierna komma från han själv och ingen efter fabricering.
Citera
2024-11-15, 06:00
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Kan du ge några konkreta exempel på hans konspirationsteorier? Snälla länka inte från svensk media eller dylikt, jag vill höra teorierna komma från han själv och ingen efter fabricering.
Han påstår att CIA mördade hans farbror. Läs Case Closed av Posener om JFK-mordet så förstår du att det är väldigt osannolikt.

Lista på påståenden från RFK:
https://www.politifact.com/article/2...piracy-theori/

https://youtube.com/shorts/HUHwoa_p8...LtmAPC2hOEeYwb

Hävdar upprepade ggr att vaccin orsakar autism:
https://youtu.be/PF2p7DqYJuw?si=42BX9XggrvTgScDO

Tycker dock inte Biden var så väldigt mycket bättre med den galna transvestiten Rachel Levine. Men sånt talar man inte om i Sverige.
Senast redigerad av Herostratos 2024-11-15 kl. 06:07.
Citera
2024-11-15, 06:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Haha, en knäppgök och konspirationsteoretiker som är skeptisk mot vaccin, ja vad kan gå fel??
Han är inte skeptisk till vaccin. Han är skeptisk till onödiga och potentiellt skadliga vacciner som tvingas på människor från politiskt håll för att gynna läkemedelsbolagen. De trycker i barnen väldigt många fler sorters vacciner i USA än vi gör i Sverige. Frågan är varför de gör så, när vi inte gör det.

Citat:
Tron på att en knäppgök har nåt att tillföra världen är ännu en extrem dysfunktionalitet hos maga-sekten.
Jag säger det igen, Idiocrazy är här.
Om du lyssnar på vad han säger så skulle amerikaner må betydligt bättre om de följde hans kostråd. Det är bra att han lyfter frågan, då många går och blir sjuka i onödan för att de äter fel kost och att maten de äter gör de sjuka. Det är mycket allvarligt och det är också anledningen till att det blev ett gigantiskt problem när covid kom.

Citat:
Om det kommer en ny pandemi kanske värre än Covid-19 under Trumos regim
( gud förbjude) riskerar 10-tals miljoner amerikaner dö om denne pajas får styra.
Men vad var det här för "pandemi" egentligen? Jo till största del en pandemi orsakad av metabol ohälsa och det vill RFK jr försöka motverka. Det här med överkonsumtion av skräpmat innehållandes fröoljor är en av orsakerna till att så många amerikaner blev så sjuka i covid. Det är ju vad han försöker komma till rätta med på naturlig väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in