2024-11-14, 10:16
Avslutad
Det finns ca. 3 miljarder vuxna kvinnor i världen.

Om några tusen, eller några miljoner t.o.m. "sexstrejkar" så spelar det ingen roll.

Låt dem klippa av hela håret och gå upp 40 kg om dem vill.

Det finns oändligt med kvinnor som älskar sex.
Citera
2024-11-14, 10:29
Medlem
Hamadryads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C4sand
Så din personliga uppfattning är att ett romantiskt förhållande med en man, inte på något sätt förbättrar ditt liv.

Jag vet inte om detta är en fråga, men jag svarar ändå!
Jag tror (vet) att ett romantiskt förhållande med en man absolut skulle förbättra mitt liv på visa plan.
Men jag har ett skört psyke, vilket gör att jag inte klarar av allt för mycket friktion i mitt liv.
Min erfarenhet är att det som är bra inte väger upp för det som ett förhållande kräver av en. Jag orkar helt enkelt inte tjata på någon om ditten och datten, jag orkar inte häller bli tjatad på, jag orkar inte störa mig på någon som gör si och så, eller som inte gör det.

Jag orkar inte kompromissa och förhandla med någon som har en annan verklighetsuppfattning än vad jag har. De djupare samtal jag ändå har haft med män de senaste åren så slutar det alltid med känslan av att jag bara dunkar huvudet i väggen.

När det kommer till kortvarigare/tillfälliga relationer så är det givetvis annat som spelar roll
Citera
2024-11-14, 10:34
Medlem
tryffs avatar
Ni förstår väl att det här handlar om skadat gods?

Ingen frisk människa väljer ett liv utan kärlek i någon form.

Sedan kan jag för lite för att förstå vad som händer i Korea.

Man vet att i väst "försvarar" många kvinnor karriären för att alternativet "mamma" existerar inte. Så man rättfärdigar sig själv.
Citera
2024-11-14, 10:37
Medlem
Smugumins avatar
Är väl bara bra att män med hemska åsikter hindras att föra sina gener vidare.
Citera
2024-11-14, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Det är ju så att rika personer har råd att köpa mer hushållsnära tjänster, bättre mat, skola samt universitetsutbildning, boende och vård jämfört med fattiga i USA ( och Sverige). Negativ stress minskar betydligt.

Det sliter också på kroppen att som arbetare behöva jobba dubbelt för att kunna ha en lön att leva på.

Att bli gravid och få barn i den livssituationen är inte lätt.De måste ju då både jobba dubbelt, har ofta långt till arbetet, behöver bil, bekosta drivmedel och ska försörja och ta hand om barn samtidigt.

Så klart dessa kvinnors liv blir kortare.

Förstår att många kvinnor hamnar i läget att de drivs mot 4B-rörelsen. Det är en konsekvens av kapitalismen. Men det är ju jättetråkigt förstås.

Så, de som köper tjänster för sin bekvämlighet får ett drägligare liv medan de som utför tjänsterna lever ett mer slitsamt liv.

Om kvinnorna undviker män så kommer de i de flesta fall bli fattigare och leva kortare liv.

Sedan lever i Sverige sammanboende män ett par år längre än ensamstående kvinnor.

Återstående livslängd vid 30 år

Samtliga utbildningsnivåer
Ensamstående
Män
30 år 47,65
Kvinnor
30 år 53,10
Sammanboende
Män
30 år 55,00
Kvinnor
30 år 57,14

https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0701/LivslUtbHushtyp/

Längst lever sammanboende kvinnor.

I USA kommer skillnaderna antagligen bli större ,så jag tycker 4B är en dålig ide eftersom den sänker livslängden för både män och kvinnor.

Män tjänar inte på att vara ensamboende ,det bästa som Amerikanska män kan göra är att öka andelen kvinnor så alla fall de lever längre och kvinnorna får leva ensamma och dö tidigare om de vill.

Naturligtvis är det inte bara livslängden utan välmåendet som påverkas. Personer som lever ihop får mer välmående och tycker livet är roligare ,speciellt om de ej utsätts för propaganda att det är en dålig sak att vara sammanboende.
Citera
2024-11-14, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Är väl bara bra att män med hemska åsikter hindras att föra sina gener vidare.

Om det skulle vara så varför propagerar kvinnor inom vänstern för Islamister ska komma till väst. De är ju de med sämst åsikter för kvinnor. Kvinnor bidrar alltså gladerligen till att män med hemska åsikter ska föra sina gener vidare. Medans mer civiliserade väst-män ska dö ut genetiskt.
Citera
2024-11-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Om kvinnorna undviker män så kommer de i de flesta fall bli fattigare och leva kortare liv.

Sedan lever i Sverige sammanboende män ett par år längre än ensamstående kvinnor.

Återstående livslängd vid 30 år

Samtliga utbildningsnivåer
Ensamstående
Män
30 år 47,65
Kvinnor
30 år 53,10
Sammanboende
Män
30 år 55,00
Kvinnor
30 år 57,14

https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0701/LivslUtbHushtyp/

Längst lever sammanboende kvinnor.

I USA kommer skillnaderna antagligen bli större ,så jag tycker 4B är en dålig ide eftersom den sänker livslängden för både män och kvinnor.

Män tjänar inte på att vara ensamboende ,det bästa som Amerikanska män kan göra är att öka andelen kvinnor så alla fall de lever längre och kvinnorna får leva ensamma och dö tidigare om de vill.

Naturligtvis är det inte bara livslängden utan välmåendet som påverkas. Personer som lever ihop får mer välmående och tycker livet är roligare ,speciellt om de ej utsätts för propaganda att det är en dålig sak att vara sammanboende.

Att leva i Sydkorea där 4B-rörelsen startade är något helt annat än att bo och leva i Sverige.

Likaså att bo och leva i USA där rörelsen nu börjar växa.
Senast redigerad av Tissetiss 2024-11-14 kl. 11:29.
Citera
2024-11-14, 11:44
Medlem
Citat:
Det är ju så att rika personer har råd att köpa mer hushållsnära tjänster, bättre mat, skola samt universitetsutbildning, boende och vård jämfört med fattiga i USA ( och Sverige). Negativ stress minskar betydligt.

Det sliter också på kroppen att som arbetare behöva jobba dubbelt för att kunna ha en lön att leva på.

Att bli gravid och få barn i den livssituationen är inte lätt.De måste ju då både jobba dubbelt, har ofta långt till arbetet, behöver bil, bekosta drivmedel och ska försörja och ta hand om barn samtidigt.

Så klart dessa kvinnors liv blir kortare.

Förstår att många kvinnor hamnar i läget att de drivs mot 4B-rörelsen. Det är en konsekvens av kapitalismen. Men det är ju jättetråkigt förstås.

Så, de som köper tjänster för sin bekvämlighet får ett drägligare liv medan de som utför tjänsterna lever ett mer slitsamt liv.

4B rörelsen handlar inte om kapitalism, utan är i grunden en protest mot patriarkat och sexuellt våld.

Det som satte igång rörelsen var ett mord (femicides i Sydkorea är skyhögt)
Här kan du läsa
https://www.koreaherald.com/view.php?ud=20240508050601
Citera
2024-11-14, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
4B rörelsen handlar inte om kapitalism, utan är i grunden en protest mot patriarkat och sexuellt våld.

Det som satte igång rörelsen var ett mord (femicides i Sydkorea är skyhögt)
Här kan du läsa
https://www.koreaherald.com/view.php?ud=20240508050601

Ja, du har i det.

Jag hamnade i en beskrivning om varför jag tror att amerikanska kvinnor tar till sig 4B rörelsen i USA.

I Sydkorea är kraven på att kvinnorna ska anpassa sig till sin man skyhöga. De ska ska serva mannen till max, barnen och sina föräldrar. Många kvinnor har sett sina mammor bli misshandlade. Tjejerna vill ha ett annat liv där de kan få bli lyckliga och må bra.

Sen kostar allt otroligt mycket. Boende, skola, vidareutbildning, läxhjälp. Så, alla jobbar väldigt hårt från morgon till kväll och barnen har höga krav på sig. Det var på så sätt kapitalismen kom in i mitt resonemang. Folk blir utbrända och mår dåligt. Så kan det nog vara i USA också.
Senast redigerad av Tissetiss 2024-11-14 kl. 12:11.
Citera
2024-11-14, 12:11
Medlem
Citat:
Att leva i Sydkorea där 4B-rörelsen startade är något helt annat än att bo och leva i Sverige.

Likaså att bo och leva i USA där rörelsen nu börjar växa.

Jo och det är dåligt.

Kommer leda också till mer mentala sjukdomar.

Fast det är som feministerna vill förstöra väst ,dels med en enorm invandring av Islam och som nästa steg 4B.

Det finns bättre vägar.

Vad Republikanska kvinnor kunde göra vore att utforma vad vill de uppnå med livet. En familj som ofta kommer upp på you-tube är en familj med 5-6 döttrar och alla i familjen verkar helt lyckliga.
Skaffa fler döttrar.

Kan hålla med om att män utgör ett hot mot kvinnor. En intressant sak som noterats de senaste dagen är att alla kvinnor verkar vara överens om att män som Nytorgs-mannen ska flyttas från samhället parmanent eller alla fall så länge han utgär ett hot mot kvinnor. De flesta män håller med om det ,vi vill heller inte ha en massa män som förstör kvinnors liv. Även att män som våldtar kvinnor ska utvisas och få hårdare straff ,helt överens.

Det måste helt enkelt komma till en punkt där kvinnor får medvetandet av att de kan gilla män och då måste en hel del kriminella män flyttas på ,ut ur landet eller in i institutioner ,mentalsjukhus eller fängelser. Då blir inte kvinnor lika villiga att önska 4B eftersom de får mer nytta av män än skada.
Citera
2024-11-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo och det är dåligt.

Kommer leda också till mer mentala sjukdomar.

Fast det är som feministerna vill förstöra väst ,dels med en enorm invandring av Islam och som nästa steg 4B.

Det finns bättre vägar.

Vad Republikanska kvinnor kunde göra vore att utforma vad vill de uppnå med livet. En familj som ofta kommer upp på you-tube är en familj med 5-6 döttrar och alla i familjen verkar helt lyckliga.
Skaffa fler döttrar.

Kan hålla med om att män utgör ett hot mot kvinnor. En intressant sak som noterats de senaste dagen är att alla kvinnor verkar vara överens om att män som Nytorgs-mannen ska flyttas från samhället parmanent eller alla fall så länge han utgär ett hot mot kvinnor. De flesta män håller med om det ,vi vill heller inte ha en massa män som förstör kvinnors liv. Även att män som våldtar kvinnor ska utvisas och få hårdare straff ,helt överens.

Det måste helt enkelt komma till en punkt där kvinnor får medvetandet av att de kan gilla män och då måste en hel del kriminella män flyttas på ,ut ur landet eller in i institutioner ,mentalsjukhus eller fängelser. Då blir inte kvinnor lika villiga att önska 4B eftersom de får mer nytta av män än skada.

4 B är nog ingen stor rörelse i Sverige. Hur tonåringar eller unga människor resonerar om samhället och livet är från deras perspektiv och kan förändras med tiden..

Det är nog för övrigt inga som har något emot att kriminella och brottslingar blir dömda och utvisas. De som kan bli det.
Citera
2024-11-14, 12:22
Medlem
Citat:
Ja, du har i det.

Jag hamnade i en beskrivning om varför jag tror att amerikanska kvinnor tar till sig 4B rörelsen i USA.

I Sydkorea är kraven på att kvinnorna ska anpassa sig till sin man skyhöga. De ska ska serva mannen till max, barnen och sina föräldrar. Många kvinnor har sett sina mammor bli misshandlade. Tjejerna vill ha ett annat liv där de kan få bli lyckliga och må bra.

Sen kostar allt otroligt mycket. Boende, skola, vidareutbildning, läxhjälp. Så, alla jobbar väldigt hårt från morgon till kväll och barnen har höga krav på sig. Det var på så sätt kapitalismen kom in i mitt resonemang. Folk blir utbrända och mår dåligt. Så kan det nog vara i USA också.

Främst orsaken till att 4B rörelsen börjat dyka upp även i USA är hotet mot aborträtten i USA, dvs ett direkt hot mot kvinnors frihet och rättighet till självbestämmande.
Pressen att jobba hårt för att få ekonomin att gå ihop, ha 3 jobb ex. för stora delar av den amerikanska eller sydkoreanska befolkningen har gällt länge.
Men visst det gör ju inte lättare för kvinnor att både få sin frihet och självbestämmande begränsad utan också att pressas ekonomiskt...ex. inte ha råd ha det barn som man tvingas skaffa mot sin vilja ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in