2024-11-14, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Obefruktade ägg? Du vet att du kan föda upp en levande kyckling från ägg i dagligvaruhandeln?

I undantagsfall ja. för att det då och då hamnar ett befruktat ägg där...

men läs in dig på ämnet. Äggen du köper i sina äggkartonger är i princip hönors menstruation...dvs ägg som INTE blivit befruktade.
Citera
2024-11-14, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Se detta inlägg:
(FB) 4B-rörelsen (inget sex med män, ingen dejting, inget äktenskap, inget barnafödande)

Hur efterbliven är du som inte klarar av att citera ens? Du gjorde det igen.

vad exakt är det jag ska se i det inlägget? är ju inte svar på ett skit av mina frågor...

Du kan inte svara, för du har inga svar, eftersom dina påståenden om manshat och bla bla är rent blaj och inget annat.
Citera
2024-11-14, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Se detta inlägg:
(FB) 4B-rörelsen (inget sex med män, ingen dejting, inget äktenskap, inget barnafödande)

Hur efterbliven är du som inte klarar av att citera ens? Du gjorde det igen.

Du gnäller en jävla massa men vad har du för alternativ att komma med? Idag hjälps vi åt men du tycks vilja dela upp allt. Ska jag då dra dubbla lass medens kärringen stannar hemma? Ska jag då förlora ledigheten med mina ungar när de är små? Ska jag förlora vårdnaden vid en tvist eftersom modern anses vara den självklara vårdnadshavaren? Ska jag ge upp hälften av mina rättigheter och skyldigheter? För vadå? Vad är det jag vinner på det?
Citera
2024-11-14, 03:26
Medlem
Fascister är ideologiskt undergivna och vågar sällan stå för konsekvenserna av vad de förespråkar. Det är därför de inte har svar på frågan vad som händer med mäns rättigheter och roll i samhället och familjen om man skiftar tillbaka till strikta könsroller.

Minskad frihet för kvinnor är lika med mindre frihet för män. Vad de förhindras göra måste vi göra dubbelt. Vad de får, förlorar vi - det vi får, förlorar de. Ska de gå hemma får vi jobba dubbelt. Ska de ta hand om ungarna förlorar vi kontakten.

Detta kommer dessa klappmongon aldrig att erkänna.
Citera
2024-11-14, 04:36
Medlem
Jag tror anledningen Trump vann är att konservativa kvinnor lever längre och är i sina sinnes fulla bruk längre ,jämfört med 4B.

4B kvinnor lever kortare liv och kan inte rösta så mycket ,om det skiljer 10 år i livslängd mellan en konservativ kvinna och en 4B demokrat ,så blir den konservativa kvinnan omkring 20% mer kraftfull vad gäller att rösta. De blir också mer kraftfulla och kan fullfölja röstningen ,t.ex de tycker inte det är viktigare dricka alkohol än att stå i kön för att rösta.

Pollerna visar fel eftersom konservativa kvinnor är mer kraftfulla och fölföljer röstanndet ,4B kvinnor Demokrater har massor problem ,de kanske bor i en husvagn ,har ingen el , de glömmer bort de ska rösta eftersom ingen påminner dem.

4B gör kvinnor svaga och benägna att dö och att skaffa barn och bo med män gör kvinnor kraftfulla och fulla med energi och kärlek och har en vilja att leva för evigt.
Citera
2024-11-14, 08:34
Medlem
4b rörelsen - för vem?

Jag har inte läst mig helt upp på denna nya rörelse 4b. Men diskuterade med en äldre man från sydkorea som har 3 barn och är ledsen för samhället och framtiden eftersom födelsetalet är så lågt där.

Mina frågor:

1. Är det av misstro mot framtiden, eller att det är behagligt att bara tänka och ta hand om sig själv i sina bästa år?
2. Är det en protest mot män?
3. Vad annat kan ligga bak?

I USA verkar det mer som en protest mot män, men vilken man skulle vilja ha en kvinna som inte vill varken träffas, ha sex, gifta sig eller ha barn med män.

Som någon annan skrivit, detta är inte ett problem för ett samhälle som har höga födelsetal, bara om är eller blir låga.

Detta är väl mer antievolutionärt (om det nu är ett ord)

Önskar gärna svar från kvinnor som faktiskt är en del av eller funderar på att bli en del av rörelsen. Eller om det är få av er, så gärna om du sympatiserar också.
Citera
2024-11-14, 08:38
Medlem
Det är ju en feminist rörelse. Inga män, inget sex, inga barn. Vi kvinnor kan själva
Citera
2024-11-14, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag tror anledningen Trump vann är att konservativa kvinnor lever längre och är i sina sinnes fulla bruk längre ,jämfört med 4B.

4B kvinnor lever kortare liv och kan inte rösta så mycket ,om det skiljer 10 år i livslängd mellan en konservativ kvinna och en 4B demokrat ,så blir den konservativa kvinnan omkring 20% mer kraftfull vad gäller att rösta. De blir också mer kraftfulla och kan fullfölja röstningen ,t.ex de tycker inte det är viktigare dricka alkohol än att stå i kön för att rösta.

Pollerna visar fel eftersom konservativa kvinnor är mer kraftfulla och fölföljer röstanndet ,4B kvinnor Demokrater har massor problem ,de kanske bor i en husvagn ,har ingen el , de glömmer bort de ska rösta eftersom ingen påminner dem.

4B gör kvinnor svaga och benägna att dö och att skaffa barn och bo med män gör kvinnor kraftfulla och fulla med energi och kärlek och har en vilja att leva för evigt.

Det är ju så att rika personer har råd att köpa mer hushållsnära tjänster, bättre mat, skola samt universitetsutbildning, boende och vård jämfört med fattiga i USA ( och Sverige). Negativ stress minskar betydligt.

Det sliter också på kroppen att som arbetare behöva jobba dubbelt för att kunna ha en lön att leva på.

Att bli gravid och få barn i den livssituationen är inte lätt.De måste ju då både jobba dubbelt, har ofta långt till arbetet, behöver bil, bekosta drivmedel och ska försörja och ta hand om barn samtidigt.

Så klart dessa kvinnors liv blir kortare.

Förstår att många kvinnor hamnar i läget att de drivs mot 4B-rörelsen. Det är en konsekvens av kapitalismen. Men det är ju jättetråkigt förstås.

Så, de som köper tjänster för sin bekvämlighet får ett drägligare liv medan de som utför tjänsterna lever ett mer slitsamt liv.
Senast redigerad av Tissetiss 2024-11-14 kl. 09:22.
Citera
2024-11-14, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Det är ju en feminist rörelse. Inga män, inget sex, inga barn. Vi kvinnor kan själva

Men skulle det vara svaret så skulle ju inte födelsetalet sjunka så drastiskt. Då skulle väl kvinnor skaffa barn genom provrör etc.

Eller vad menar du med vi kvinnor kan själva?
Citera
2024-11-14, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories

Eller menar du att kvinnor i denna rörelsen egentligen inte vill ha barn, och de menar att det är mannen som tvingar dem till att skaffa barn, därför undgår de män?
Citera
2024-11-14, 09:29
Medlem
Hamadryads avatar
Som jag har förstått det som så är det en protest mot att kvinnor i sydkorea känner att dem blir behandlade som boskap, får ta allt barn/hemmet ansvar och bara tjänar (tror det var) runt 60% av vad männen tjänar.

Jag har väl varit omedveten med i denna rörelse under de senaste åren,
förutom då att jag har ett barn.
Jag har levt mer eller mindre i celibat under det senaste 3-4 åren och inte haft ett förhållande på typ 10 år.
Varför?
Låt mig istället fråga varför jag skulle vilja ha en relation med en man?
Vad är det som en man kan ge mig som jag inte kan lösa till mig själv?
Jag har funderat på det mycket och ser tyvärr mest nackdelar och risker med att beblanda mig för mycket med den andra könet.

Om du undrar varför så är det väl bara att cirkulera en stund i detta forumet så tror jag att du finner svaret ganska snart.

Jag tror även att en osäkrare omvärld och en framtida klimat kollaps kan vara en bidragande orsak till att man inte är så sugen på att sätta mer barn till världen också.
Citera
2024-11-14, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamadryad
Som jag har förstått det som så är det en protest mot att kvinnor i sydkorea känner att dem blir behandlade som boskap, får ta allt barn/hemmet ansvar och bara tjänar (tror det var) runt 60% av vad männen tjänar.

Jag har väl varit omedveten med i denna rörelse under de senaste åren,
förutom då att jag har ett barn.
Jag har levt mer eller mindre i celibat under det senaste 3-4 åren och inte haft ett förhållande på typ 10 år.
Varför?
Låt mig istället fråga varför jag skulle vilja ha en relation med en man?
Vad är det som en man kan ge mig som jag inte kan lösa till mig själv?
Jag har funderat på det mycket och ser tyvärr mest nackdelar och risker med att beblanda mig för mycket med den andra könet.

Om du undrar varför så är det väl bara att cirkulera en stund i detta forumet så tror jag att du finner svaret ganska snart.

Jag tror även att en osäkrare omvärld och en framtida klimat kollaps kan vara en bidragande orsak till att man inte är så sugen på att sätta mer barn till världen också.

Ok, då förstår jag vinklingen lite bättre i sydkorea, googlade just och kvinnor har ca 69% av mannens lön, vilket är förkastligt så klart.

Osäkrare omvärld måste då antagligen förenas med högre utbildningsgrad. Annars skulle fenomenet vara större i andra delar av världen.

Så din personliga uppfattning är att ett romantiskt förhållande med en man, inte på något sätt förbättrar ditt liv.

Jag är ju man, men känner ändå att gemenskapen med min fru är något jag ser fram emot också efter att barnen flyttat ut. Men det är mer personliga preferenser som inte gör att jag anknyter mig till någon rörelse. Nu har ju inte du heller gjort det, så där är vi lika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in