2024-11-13, 21:47
Medlem
Vinden kan vända precis när som helst.
Om 1 månad, 1 år, 5 år? Vem vet.
Kan man tjäna pengar på bitcoin, absolut.
Men när ska det bli reellt accepterat.
Räcker med att nån president säger och stort företag säger Nej så dyker skiten ner igen.
Guld finns t.ex bara i en extremt liten mängd på jorden och är fortfarande otroligt attraktivt.
Jag har svårt att se hur bitcoins ska kunna konkurrera med ädelmetaller och starka valutor som t.ex USD.
Vem reglerar bitcoin?
En stat eller ett stort företag kan ju inte acceptera bitcoin när den flukturerar så kraftigt hela tiden.
Citera
2024-11-13, 21:50
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Bitcoindominansen har återhämtat sig bra och gjort en ny lokal topp:

https://coinmarketcap.com/charts/bitcoin-dominance/

Såg också det, till EgoistN:ens stora förtret.
Citera
2024-11-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Såg också det, till EgoistN:ens stora förtret.

Det tror jag inte. Att btc går upp är helt OK. Altcoins kommer snart att explodera.
Citera
2024-11-13, 22:06
Avslutad
ojoj, 6% ner nu från toppen på 93000!
Citera
2024-11-13, 22:07
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Explodera hur? Bra eller dåligt? Varför?
#ytterst
#oklart
Citera
2024-11-13, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
Regga ett konto på Avanza och köp certifikat innan du kommer åt Coinbase igen då…

Tack det var en bra idé. Jag vill köpa för att hodla så vet inte om det är värt så kortsiktigt?. Tror ni det kommer en dipp igen innan Trump tillträder?
Och med dipp menar jag runt 80 000-90 000
Citera
2024-11-14, 00:38
Medlem
Hm, skulle man slänga in en slant på BTC Digital?
Litar inte på ett företag som ger mig NEVS vibbar men ett par dagar kanske blir intressant?
Citera
2024-11-14, 01:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Grattis till att ha missuppfattat allting. Bitcoin saknar topp eftersom fiat saknar botten.

Jag har väldigt bra förståelse om Bitcoin. Jag har både mine:at det för drygt tio år sedan och utvecklat applikationer byggt på blockchain-teknologi.

Bitcoin kommer precis som allt annat att nå sitt slut en vacker dag.
Om det är vid $100k det dör ut, $200k, eller högre... det återstår att se.
Poängen med mitt inlägg är att jag kommer sälja av rubbet vid $185k eftersom då nöjer jag mig.
Jag räknar med att det sker någon gång inom 10 år.

Jag började med BTC år 2012 och har inte sålt något sedan dess. Visserligen sparar jag inte extrema summor i BTC men det är tillräckligt för att släkt ska kunna leva gott i åtminstone två generationer. Jag har idagsläget ingen användning av BTC eller någon annan crypto. Jag tjänar tillräckligt från andra håll.
Citera
2024-11-14, 01:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nginx
Jag har väldigt bra förståelse om Bitcoin. Jag har både mine:at det för drygt tio år sedan och utvecklat applikationer byggt på blockchain-teknologi.

Poängen med mitt inlägg är att jag kommer sälja av rubbet vid $185k eftersom då nöjer jag mig.

Jag började med BTC år 2012 och har inte sålt något sedan dess. Visserligen sparar jag inte extrema summor i BTC men det är tillräckligt för att släkt ska kunna leva gott i åtminstone två generationer. Jag har idagsläget ingen användning av BTC eller någon annan crypto. Jag tjänar tillräckligt från andra håll.

Grattis till vinsten, bra jobbat. Men ..

Varför kommer bitcoin att få ett slut över huvud taget?
Citera
2024-11-14, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Vinden kan vända precis när som helst.
Om 1 månad, 1 år, 5 år? Vem vet.
Kan man tjäna pengar på bitcoin, absolut.
Men när ska det bli reellt accepterat.
Räcker med att nån president säger och stort företag säger Nej så dyker skiten ner igen.
Guld finns t.ex bara i en extremt liten mängd på jorden och är fortfarande otroligt attraktivt.
Jag har svårt att se hur bitcoins ska kunna konkurrera med ädelmetaller och starka valutor som t.ex USD.
Vem reglerar bitcoin?
En stat eller ett stort företag kan ju inte acceptera bitcoin när den flukturerar så kraftigt hela tiden.

Du postar i helt fel tråd. Och få är nog endå intresserade av att höra gammal skåpmat från folk som inte ens vet vad BitCoin är för nått.

Hur som, här kan du posta istället (FB) Argument för och emot bitcoin och bitcoinisering
Citera
2024-11-14, 07:10
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Förlust av grön diagonal på 1D - Bearish. - Lila diagonal står på tur.
Om priset istället kan visa på styrka här så finns förutsättningarna för fortsättning högre. - Röda cirkeln.
Bekräftas av att grön håller och att blå horisontell tas ut med prisexpansion som följd.
Ett annat möjligt scenario är sidledes konsolidering. Bekräftas av att grön bryts men att priset respekterar den lila zonen.

Graf: https://ibb.co/7txX2V7

Har tyvärr en hel del som pågår privat just nu så kommer eventuellt inte att posta jättemycket eller följa upp hur vissa setups faller ut. Det får bli vad det blir tillfälligt.

Citat:
Bullish så länge vi stänger över grön.

Graf: https://ibb.co/fpzD1JH

Hazenectar vs alla efterblivna TA-kritiker, cykelmuppar och amatörtraders i tråden. Enda skillnaden är att lampan aldrig slås på igen:

https://youtu.be/yokGq0yKdUc?si=D2FMGPmCDyKG8lqV&t=49

Fade:a mig på egen risk.
Börjar nästan bli trött på att alltid ha rätt.

Majsen befinner sig under press på 4H. Bra om orange diagonal håller. Priset har två motstånd direkt över sig. Först grön. Sedan röd. Bullish fortsättning över röd.

Vid förlust av grön diagonal, - bearish. Vill se om priset reagerar vid blå, svart eller lila diagonal. - Möjlig sidledes konsolidering.

Graf 4H: https://ibb.co/Ld4wLc8
Citera
2024-11-14, 07:48
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nginx

"Leva gott i åtminstone två generationer" är ju bara baserat på att Bitcoin inte stiger i värde.

Så ponera att du mine:at fram så lite som 100st BTC 2012 så har du Bitcoin för nästan 100 000M idag. Drar BTC över 1M 2030, så som jag menat, så är du snart miljardär.

Om 2 generationer så är säkerligen priset 50 till 100 gånger över det...

Men mineade man 2012 så har man nog betydligt mer än 100 BTC...
Senast redigerad av Leaston 2024-11-14 kl. 07:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in