2024-11-13, 17:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är hon ens autistisk?
Många verkar tvivla på det även om vissa symptom liknar autism.
Hennes tillstånd var och är diagnosticerat som klockren regressiv autism.

Citat:
Steven Paul Novella (clinical neurologist and associate professor at Yale University School of Medicine)
...och det internationella skeptikersamfundets (CIA/Big pharma) medicinska gudfader.

Citat:
Hannah Poling’s history has many features that are not typical of autism – like a history of otitis media
Skitsnack: https://www.healthline.com/health/autism/autism-and-ear-infections

Citat:
with frequent fevers, seizures,
I princip samtliga föräldrar till barn med regressiv autism rapporterar just "frequent fevers och "seizures" kopplat till just vaccineringar som tydliga tecken på att att det var just vacciner som orsakade autism i deras barn.

Citat:
and what sounds like a rare encephalitis that probably did result from vaccines.
Hannah Poling beviljades skadestånd ($30 miljoner?) just för att vacciner orsakade den encefalit (hjärninflammation) som orsakade hennes autism = vacciner orsakade hennes autism.

Citat:
Even if we put her mitochondrial mutation aside – this is not a typical case of autism.[/i]
Skitsnack. Det är ett typiskt fall av regressiv autism. Skillnaden är att i Hannah Polings fall så var föräldrarna neurologer och att hennes läkare var en av de ledande experter som US Vaccine Court rutinmässigt anlitade som expertis (Zimmerman fick kicken på grund av det här) i sina ärenden, så även i fallet Hannah Poling.

Hannahs pappa var dessutom kollega med Zimmerman, vilket förmodligen var avgörande för dennes 'omvändelse'.

Citat:
Rahul K. Parikh (barnäkare, debattör, vaccinförespråkare)
this was not a case of vaccines causing autism. Rather, this is a case where the court deemed it plausible that vaccines aggravated an underlying disease

Gymnasiesemantik. Att "vaccines aggravated an underlying disease" vilket ledde till autism = vacciner orsakade hennes regressiva autism.

Citat:
caused by bad mitochondria
Eller så var det tvärtom vacciner som även orsakade hennes "bad mitochondria". Ej klarlagt.

Citat:
and that some of the symptoms Hannah showed were similar to autism
Hennes diagnos var och är regressiv autism.

Citat:
Julie Gerberding (fd Director CDC)
Let me be very clear that the government has made absolutely no statement indicating that vaccines are a cause of autism
Det här råder det däremot inget tvivel om. DET är just poängen.

Det bör kanske tilläggas att Gerberding efter avslutat public service-uppdrag som chef för CDC fick ett mycket högavlönat topp-jobb av en av världens ledande vaccintillverkare och seriemördare, Merck & Co.

Ett klassiskt fall av "regulatory capture".

Citat:
Andrew Zimmerman (Polings läkare)
The cause for regressive encephalopathy in Hannah at age 19 months was underlying mitochondrial dysfunction, exacerbated by vaccine-induced fever and immune stimulation that exceeded metabolic energy reserves.
Ergo, "vaccine-induced fever and immune stimulation that exceeded metabolic energy reserves" orsakade den "regressive encephalopathy" som i sin tur orsakade hennes autism = vacciner orsakade hennes autism.

Som sagt, hon/hennes föräldrar fick ett stort miljonskadestånd men det är kopplat till en livslång munkavle där de blir återbetalningsskyldiga om de avslöjar några detaljer bakom den hemliga uppgörelsen.

En uppgörelse som givetvis omedelbart ska avhemligas givet dess implikationer för alla de tusentals barn och familjer som drabbas av autism varje år.

Här kommer RFK Jr. definitivt att agera, om nu Trump håller sitt löfte.

Något som jag tvivlar på att han kommer att göra. Hålla sitt löfte.
Citera
2024-11-13, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Ja, diskussionen om IgG4 och mRNA-vaccinet är ju intressant. Den här ökningen i IgG4 verkar vara mer ett uttryck för hur immunsystemet anpassar sig till vaccinet snarare än något som pekar mot sjukdomar som autism, ADHD eller allergier. IgG4 är en antikropp som snarare är känd för att tona ner inflammation än att trigga den, och den brukar dyka upp när kroppen ställer in sig på en mer ”tolerant” reaktion. Så det är mer ett tecken på anpassning än något som skulle orsaka problem direkt.

Det forskas ju fortfarande på detta, men än så länge har man inte hittat några kopplingar mellan högre IgG4-nivåer och negativa effekter som autoimmuna sjukdomar eller sådant. När det gäller de personer i Brasilien som hade höga IgG4-nivåer innan vaccinerna kom, verkar det ha berott på själva infektionen de hade, inte på vaccination.

Så etablerad vetenskap och konsensus ser ju onekligen ut att gälla fortfarande.
Vaccinen är säkra och effektiva jämfört med de sjukdomar de skyddar mot.

Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Jag tror absolut det stämmer att vacciner ger upphov till "autoimmuna effekter" (såsom du skriver i ditt inlägg ovan).
Underliggande autoimmuna sjukdomar verkar blossa upp häftigt när människor tar covidvaccinerna.

Lamento har rätt, det gäller att vara ifrågasättande till alla okända och konstiga vacciner som blir fler och fler i antal. Vi har noll koll på vad de gör i våra kroppar eftersom det finns inga oberoende forskare som undersöker dem noga. Vaccintillverkarna räknas inte. Självklart kommer de bara att försköna och vrida på sanningen till sin fördel. Något annat går inte att vänta sig. Och det ser vi också när de ljuger om att deras vacciner är "säkra och effektiva".

Men vi vet att mRNA-vacciner muterar DNA, det är i alla fall obestridlig fakta.

Om vi stannar här och helt enkelt anlägger ett allmänkritiskt perspektiv så är det ju så som du skriver ConspiracyHunter att IgG4 är antiinflammatoriskt (eller vilket ord man vill använda) och jag har tänkt att det ju då vore fint om det är så att de förhöjda IgG4-nivåerna av vaccinet också hjälper mot inflammation skapad av viruset. Sedan kan vi ta fasta på dina ord att forskningen "än så länge" inte hittat negativa effekter av detta. Ett problem är, som påpekas av forskarna i de tunga artiklar jag nämner, att vi inte vet vad det beror på.

Och där har du, E-Mac, rätt i att det gäller att vara kritisk och dessutom gäller det i samhället att tillåta denna kritiska diskussion.

Jag började nu titta på en vide med "Dr John Campbell", men som vanligt orkade jag inte mer än några minuter eftersom den mannens svada är otrolig. Dels avskyr jag de här som använder "Dr" med glidningar på YouTube och dels avskyr jag de här som aldrig kommer till saken, som Campbell eller "Dr Philip McMillan" på Vejon Health.

Men likväl blir man tvungen att också följa sådana som Campbell om man vill se vilka möjliga negativa sidor av vaccinen som påpekats av forskare av olika slag. För vi får komma ihåg att ingen reguljär nyhetsartikel mig veterligt, vare sig svenska eller utländska, har berört IgG4-ökningen trots att denna är ett helt nytt fenomen för vaccinering (mRNA men också HIV och malaria).

Men jag avskyr också svadan hos många Fact checkare och jag ska ta ett exempel, som Campbell tar upp, men där jag slutade lyssna på honom efter 3 minuter och istället själv sökte info:

Hur var det nu med de nya ryktena om DNA-förändringar orsakade av mRNA-vaccinen? Låt oss gå till en reguljär nyhetskälla i form av australiensiska SBS News 29 oktober 2024:
'Confusion and concern': TGA takes aim at COVID vaccine contamination misinformation

COVID-19 vaccine DNA contamination claims aren't new, but have resurfaced in the wake of a Canadian study that some Australian politicians have pushed despite it being rubbished by the medicines watchdog and experts. https://www.sbs.com.au/news/article/tga-takes-aim-at-covid-vaccine-contamination-misinformation/izih3hq07
Vi får veta (precis som "dr" Campbell tar upp) att:
DNA contamination claims are not new but have resurfaced recently after a September report by Canadian virologist Dr David Speicher, who claimed to have tested three mRNA vaccine vials from Australia and found they were contaminated. The study has not been peer-reviewed, and the TGA said these — and results from other similar research — are not "robust or reliable".
Ok, hans studie är inte peer-reviewad, fine, och att TGA, The Therapeutic Goods Administration, i Australien säger att dessa och liknande resultat inte är "robusta eller pålitliga".

Men jag vill inte bara veta att de inte är "robusta eller pålitliga". Jag vill veta att de har fel, och det vet man inte.

Varför är de då inte pålitliga? Jo, får vi veta, metoden överdriver mängden DNA, berättar TGA: "fluorometry, (...) is known to overestimate DNA levels in the presence of mRNA".

Men jag vill inte bara veta att DNA-mängden blir överdriven vid denna metod, jag vill veta om resultatet ändå kan stämma, d v s hur mycket överdriven.

Så då var väl saken avklarad då? Nej, nu börjar svadan:
The TGA also highlighted that there were issues with the samples tested, including, among other things, the fact they had expired in 2022, one had already been opened, and the source of the vials was unknown.
Men jag vill inte bara veta att proverna hade passerat bäst-före-datum, att ett var öppnat, att källan var okänd, jag vill gärna veta det också men jag vill veta hur många andra prover från samma tid som testats och vilka batcher.

"Svadan" fortsätter, av copyright-skäl översätter jag:
Forskare har också tidigare sagt att även om små mängder överblivna DNA-fragment följt med vaccin-mRNA in i mänskliga celler så kan detta DNA inte överleva länge inuti de cellerna och skulle inte ha nån möjlighet att gå in i cellkärnan och samverka med det mänskliga genomet.
Även om... små mängder... överblivna... länge...

Så tar man upp till exempel biologen Philip Buckhaults från University of South Carolina som inför senaten förra året varnade för just dessa DNA-risker med vaccinen, varvid man berättar att Buckhaults senare "clarified", alltså "förtydligade" sina ord med att påtala att "risken för DNA i vaccin är 'purely theoretical'".

Sedan när blev "purely theoretical" detsamma som icke-existerande? Eller rättare: Varför låter medierna bli att diskutera teoretiska risker? Förstår de inte att sånt skapar backlash och att folk slutar lyssna?

Svadan fortsätter: Vi får nu veta att TGA bemötte dessa rykten på nätet med att de "are based on studies that 'currently fall short of the scientific rigour expected in pharmaceutical testing and are contributing to the spread of vaccine misinformation".

currently... alltså idag.

Och så fortsätter svadan med att en forskare berättar att även om DNA nu skulle hittas i vaccinen så granskas vaccinen:
MacIntyre said she agrees with the TGA's assessment and said the manufacturing process of mRNA vaccines can result in fragments of residual DNA found in vaccines, "but regulatory agencies specify (and test for) acceptable levels of DNA per milligram of RNA in vaccines".
Och sedan var det dags för cancer:
The TGA also said a causal link has never been established between COVID-19 vaccines and any type of cancer.
Det stämmer att även om man har hittat personer som fått hastig cancer som uppkommit strax efter vaccinering så har man inte bevisat ett samband. Det stämmer att kopplingen mRNA-covid-vaccin och cancer är teoretisk. Och teoretiska kopplingar är, som vi får förstå det, misinformation i dagens medieklimat.

Och så avslutas allt med den vanliga ramsan:
"The protective benefits of vaccination far outweigh the potential risks."
Vad vill "vanliga personer" då veta?

Vore det för mycket begärt att få veta av professor Raina MacIntyre i artikeln, som förklarar hur det ligger till egentligen och att DNA-fragment hittas i vaccinet inte är ett problem, hur många vaccindoser hon tagit?

Jag tror det skulle minska folks oro rejält om våra riksdagsledamöter och särskilt våra välkända politiker, berättade hur många doser de tagit. Var är alla kändisar som gjorde kampanjen "kavla upp"? Har de kavlat upp i höst? Vore konstigt om de har struntat i det med tanke på att "The protective benefits of vaccination far outweigh the potential risks".

Slutligen angående turbocancer. Har du, ConspiracyHunter, lust att försöka debunka Campbells video med brittiska Colorectal cancer surgeon James Royle, som här talar om en kraftig ökning av snabbväxande cancer som ofta upptäcks först i stadium 4 och som han beskriver som något helt nytt "shortly after the role-out"? Royle påpekar att detta kallas "turbocancer", och att "obviously this is not the scientific term", men att ordet speglar aggressiviteten hos dessa nya cancer-former som han menar tydligt uppkommit efter introduktionen av Covid-vaccinen. Och han ger statistik för detta. Man kan hoppa över "dr" Campbells mellansnack. Debunka gärna sakligt om du har lust:

https://www.youtube.com/watch?v=1AHJc8D-7Vg
Senast redigerad av Lamento 2024-11-13 kl. 17:30.
Citera
2024-11-13, 17:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

...och det internationella skeptikersamfundets (CIA/Big pharma) medicinska gudfader.

I princip samtliga föräldrar till barn med regressiv autism rapporterar just "frequent fevers och "seizures" kopplat till just vaccineringar som tydliga tecken på att att det var just vacciner som orsakade autism i deras barn.

Hannah Poling beviljades skadestånd ($30 miljoner?) just för att vacciner orsakade den encefalit (hjärninflammation) som orsakade hennes autism = vacciner orsakade hennes autism.

Skitsnack. Det är ett typiskt fall av regressiv autism. Skillnaden är att i Hannah Polings fall så var föräldrarna neurologer och att hennes läkare var en av de ledande experter som US Vaccine Court rutinmässigt anlitade som expertis (Zimmerman fick kicken på grund av det här) i sina ärenden, så även i fallet Hannah Poling.

Hannahs pappa var dessutom kollega med Zimmerman, vilket förmodligen var avgörande för dennes 'omvändelse'.

Gymnasiesemantik. Att "vaccines aggravated an underlying disease" vilket ledde till autism = vacciner orsakade hennes regressiva autism.

Eller så var det tvärtom vacciner som även orsakade hennes "bad mitochondria". Ej klarlagt.

Det bör kanske tilläggas att Gerberding efter avslutat public service-uppdrag som chef för CDC fick ett mycket högavlönat topp-jobb av en av världens ledande vaccintillverkare och seriemördare, Merck & Co.

Ergo, "vaccine-induced fever and immune stimulation that exceeded metabolic energy reserves" orsakade den "regressive encephalopathy" som i sin tur orsakade hennes autism = vacciner orsakade hennes autism.

Som sagt, hon/hennes föräldrar fick ett stort miljonskadestånd men det är kopplat till en livslång munkavle där de blir återbetalningsskyldiga om de avslöjar några detaljer bakom den hemliga uppgörelsen.

En uppgörelse som givetvis omedelbart ska avhemligas givet dess implikationer för alla de tusentals barn och familjer som drabbas av autism varje år.

Du verkar inte förstå vad jag skrev - jag skrev inte att hon inte diagnostiserats med regressiv autism - jag skrev att många ifrågasätter diagnosen och citerade deras uttalanden om varför de ifrågasätter det. Hennes symptom stämmer till stora delar med autism, men där finns även element som inte stämmer vilket är skälet till tvivlet. Att avfärda dessa personer med upprepningar och kalla det för ”skitsnack” visar bara på att du är oemottaglig för argument och debatt.

Edit: rättegången avslutades dessutom 2008 och vad jag vet har INGEN ytterligare tilldömts skadestånd - så det verkar ju knappst handla om ett klockrent fall som visat vägen..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-11-13 kl. 17:50.
Citera
2024-11-13, 22:52
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Om vi stannar här och helt enkelt anlägger ett allmänkritiskt perspektiv så är det ju så som du skriver ConspiracyHunter att IgG4 är antiinflammatoriskt (eller vilket ord man vill använda) och jag har tänkt att det ju då vore fint om det är så att de förhöjda IgG4-nivåerna av vaccinet också hjälper mot inflammation skapad av viruset. Sedan kan vi ta fasta på dina ord att forskningen "än så länge" inte hittat negativa effekter av detta. Ett problem är, som påpekas av forskarna i de tunga artiklar jag nämner, att vi inte vet vad det beror på.

Och där har du, E-Mac, rätt i att det gäller att vara kritisk och dessutom gäller det i samhället att tillåta denna kritiska diskussion.

Jag började nu titta på en vide med "Dr John Campbell", men som vanligt orkade jag inte mer än några minuter eftersom den mannens svada är otrolig. Dels avskyr jag de här som använder "Dr" med glidningar på YouTube och dels avskyr jag de här som aldrig kommer till saken, som Campbell eller "Dr Philip McMillan" på Vejon Health.

Men likväl blir man tvungen att också följa sådana som Campbell om man vill se vilka möjliga negativa sidor av vaccinen som påpekats av forskare av olika slag. För vi får komma ihåg att ingen reguljär nyhetsartikel mig veterligt, vare sig svenska eller utländska, har berört IgG4-ökningen trots att denna är ett helt nytt fenomen för vaccinering (mRNA men också HIV och malaria).

Men jag avskyr också svadan hos många Fact checkare och jag ska ta ett exempel, som Campbell tar upp, men där jag slutade lyssna på honom efter 3 minuter och istället själv sökte info:

Hur var det nu med de nya ryktena om DNA-förändringar orsakade av mRNA-vaccinen? Låt oss gå till en reguljär nyhetskälla i form av australiensiska SBS News 29 oktober 2024:
'Confusion and concern': TGA takes aim at COVID vaccine contamination misinformation

COVID-19 vaccine DNA contamination claims aren't new, but have resurfaced in the wake of a Canadian study that some Australian politicians have pushed despite it being rubbished by the medicines watchdog and experts. https://www.sbs.com.au/news/article/tga-takes-aim-at-covid-vaccine-contamination-misinformation/izih3hq07
DNA contamination claims are not new but have resurfaced recently after a September report by Canadian virologist Dr David Speicher, who claimed to have tested three mRNA vaccine vials from Australia and found they were contaminated. The study has not been peer-reviewed, and the TGA said these — and results from other similar research — are not "robust or reliable".
Ok, hans studie är inte peer-reviewad, fine, och att TGA, The Therapeutic Goods Administration, i Australien säger att dessa och liknande resultat inte är "robusta eller pålitliga".

Men jag vill inte bara veta att de inte är "robusta eller pålitliga". Jag vill veta att de har fel, och det vet man inte.

Varför är de då inte pålitliga? Jo, får vi veta, metoden överdriver mängden DNA, berättar TGA: "fluorometry, (...) is known to overestimate DNA levels in the presence of mRNA".

Men jag vill inte bara veta att DNA-mängden blir överdriven vid denna metod, jag vill veta om resultatet ändå kan stämma, d v s hur mycket överdriven.

The TGA also highlighted that there were issues with the samples tested, including, among other things, the fact they had expired in 2022, one had already been opened, and the source of the vials was unknown.
Men jag vill inte bara veta att proverna hade passerat bäst-före-datum, att ett var öppnat, att källan var okänd, jag vill gärna veta det också men jag vill veta hur många andra prover från samma tid som testats och vilka batcher.

Forskare har också tidigare sagt att även om små mängder överblivna DNA-fragment följt med vaccin-mRNA in i mänskliga celler så kan detta DNA inte överleva länge inuti de cellerna och skulle inte ha nån möjlighet att gå in i cellkärnan och samverka med det mänskliga genomet.

Så tar man upp till exempel biologen Philip Buckhaults från University of South Carolina som inför senaten förra året varnade för just dessa DNA-risker med vaccinen, varvid man berättar att Buckhaults senare "clarified", alltså "förtydligade" sina ord med att påtala att "risken för DNA i vaccin är 'purely theoretical'".

Sedan när blev "purely theoretical" detsamma som icke-existerande? Eller rättare: Varför låter medierna bli att diskutera teoretiska risker? Förstår de inte att sånt skapar backlash och att folk slutar lyssna?

Svadan fortsätter: Vi får nu veta att TGA bemötte dessa rykten på nätet med att de "are based on studies that 'currently fall short of the scientific rigour expected in pharmaceutical testing and are contributing to the spread of vaccine misinformation".

Och så fortsätter svadan med att en forskare berättar att även om DNA nu skulle hittas i vaccinen så granskas vaccinen:
MacIntyre said she agrees with the TGA's assessment and said the manufacturing process of mRNA vaccines can result in fragments of residual DNA found in vaccines, "but regulatory agencies specify (and test for) acceptable levels of DNA per milligram of RNA in vaccines".
The TGA also said a causal link has never been established between COVID-19 vaccines and any type of cancer.
Det stämmer att även om man har hittat personer som fått hastig cancer som uppkommit strax efter vaccinering så har man inte bevisat ett samband. Det stämmer att kopplingen mRNA-covid-vaccin och cancer är teoretisk. Och teoretiska kopplingar är, som vi får förstå det, misinformation i dagens medieklimat.

Vore det för mycket begärt att få veta av professor Raina MacIntyre i artikeln, som förklarar hur det ligger till egentligen och att DNA-fragment hittas i vaccinet inte är ett problem, hur många vaccindoser hon tagit?

Jag tror det skulle minska folks oro rejält om våra riksdagsledamöter och särskilt våra välkända politiker, berättade hur många doser de tagit. Var är alla kändisar som gjorde kampanjen "kavla upp"? Har de kavlat upp i höst? Vore konstigt om de har struntat i det med tanke på att "The protective benefits of vaccination far outweigh the potential risks".

Slutligen angående turbocancer. Har du, ConspiracyHunter, lust att försöka debunka Campbells video med brittiska Colorectal cancer surgeon James Royle, som här talar om en kraftig ökning av snabbväxande cancer som ofta upptäcks först i stadium 4 och som han beskriver som något helt nytt "shortly after the role-out"? Royle påpekar att detta kallas "turbocancer", och att "obviously this is not the scientific term", men att ordet speglar aggressiviteten hos dessa nya cancer-former som han menar tydligt uppkommit efter introduktionen av Covid-vaccinen. Och han ger statistik för detta. Man kan hoppa över "dr" Campbells mellansnack. Debunka gärna sakligt om du har lust:

Eftersom det inte finns något som heter turbocancer så får du nog definiera vad du vill ha svar på.
Citera
2024-11-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento

Jag ser att du vill ha sanningen, men för böfelen, kolla upp Campbell, han är en stor lögnare vad jag kommit fram till. Undersök gärna själv.
Citera
2024-11-13, 23:22
Medlem
Citat:

Lögner och känslor som vanligt, kan du inte bara ge upp? Första raden i din värdelösa rant; nej hon var inte autistisk (men du är, det vet vi av erfarenhet). Hon hade symptom som liknade autism. Du om någon bör veta att det är genetiskt. Man kan inte trigga fram det.
Citera
2024-11-14, 01:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Benbrott kan orsakas av en mängd olika saker. Poängen är att den tsunami av autism vi ser idag har i tid korrelerat knivskarpt med ökningen av mängden barnvacciner och doser vi har sett sedan i synnerhet mitten av 80-talet.

Och nej, den här korrelationen har INTE utretts av ansvariga (verkliga fall vs. diagnoser) och det är skäl nog att utgå ifrån att det just handlar om en kausalitet som sagda ansvariga vill mörklägga.

Som sagt, om nu Trump håller sitt löfte till RFK Jr. så kommer det här förhållandet att åtgärdas inom hyfsat överskådlig tid.

Dags för den transnationella vaccin-maffian att springa och gömma sig under närmsta sten.

Den flodvåg du hänvisar till handlar just om diagnostisering. Det ser man tydligt i datan.

Det fanns idioter och psykiskt sjuke långt innan man kunde ställa en diagnos.
Citera
2024-11-14, 01:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Om vacciner "resulterar" eller "skapar" autism är hårklyveri. Dit jag vill komma är att vacciner är en väg till autism (och troligen också adhd, dyslexi,.. mfl).

Nej det du kallar hårklyveri är fakta. Och resten är nonsens.
Citera
2024-11-14, 15:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Den flodvåg du hänvisar till handlar just om diagnostisering. Det ser man tydligt i datan.
Hur då?

Citat:
Det fanns idioter och psykiskt sjuke långt innan man kunde ställa en diagnos.
Nej. Det var först när Kanner (1943) och Asperger (1944) var för sig identifierade ett tiotal individer med typisk autism som någon överhuvudtaget beskrev sjukdomen.

Beteendeprofilen för autism var helt ny och aldrig tidigare beskriven vare sig av expertis eller lekman.

Läs på: https://www.amazon.com/Age-Autism-Medicine-Man-Made-Epidemic/dp/0312545622
Citera
2024-11-14, 15:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej det du kallar hårklyveri är fakta. Och resten är nonsens.
Skitsnack. Om vacciner orsakar ett tillstånd som därpå leder till autism så orsakar vacciner autism.

Punkt.

Det du försöker dyvla på oss är bara en cynisk lek med ord = gymnasiesemantik.
Citera
2024-11-14, 15:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur då?

Nej. Det var först när Kanner (1943) och Asperger (1944) var för sig identifierade ett tiotal individer med typisk autism som någon överhuvudtaget beskrev sjukdomen.

Beteendeprofilen för autism var helt ny och aldrig tidigare beskriven vare sig av expertis eller lekman.

Det verkar inte som om alla håller med dig om det heller:
There are few examples of people now understood to be autistic were described long before autism was named. The Table Talk of Martin Luther, compiled by his note taker, Mathesius, contains the story of a 12-year-old boy who may have been autistic with high support needs. The earliest well-documented case of autism is that of Hugh Blair of Borgue, as detailed in a 1747 court case in which his brother successfully petitioned to annul Blair's marriage to gain Blair's inheritance

Henry Cavendish was a prolific natural philosopher, first published in 1766. During his life, Cavendish was considered eccentric and his behaviour was described as "peculiarly shy" by contemporaries. When researching Cavendish as a subject for a 2001 article in the journal Neurology, neurologist Oliver Sacks determined that evidence for an ASD diagnosis was "almost overwhelming"

The Wild Boy of Aveyron, a feral child found in 1798, showed several signs of autism. He was non-verbal during his teenage years, and his case was widely popular among society for its time. Such cases brought awareness to autism and related disabilities, and more research was conducted on the natural dimensions of human behaviour. The medical student Jean Itard treated him with a behavioural program designed to help him form social attachments and to induce speech via imitation.

Around 1810, French psychiatrist Jean-Étienne Dominique Esquirol defined the condition of monomania. He published about it in 1827. It was centred on the contemporary concept of the fixed idea (idée fixe), a single subject of obsession in an otherwise healthy mind.

In 1877, British doctor John Down used the term developmental retardation to describe conditions including what would be considered autism today.

In 1887, John Down gave a lecture which describes idiots savants, people whose mental abilities were generally poor, but who had strong abilities in a particular area.
osv..

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_autism
Citera
2024-11-14, 16:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Lögner och känslor som vanligt, kan du inte bara ge upp? Första raden i din värdelösa rant; nej hon var inte autistisk
Så här skriver Hannah Polings pappa, neurologen John Poling, i ett öppet brev till dito neurologen samt den transnationella skeptiker-kartellens medicinska gudfader, Steven Novella (2008):

Google Översätt:
Implikationen är att Hannahs typ av autism kräver en genetisk mottaglighet en optimalt timad exponering från miljöfaktorer för att manifestera sjukdom. Vi har inte utsatt Hannah för ytterligare en muskelbiopsi eller igen testat för ox phos funktionella analyser som publicerades i tidningen. Jag kan dock informera er läsare om att de biokemiska markörerna i serum har lösts, hennes tillväxt återupptogs och fortsätter längs en normal bana, och att det inte har förekommit några andra episoder av regression sedan 2000. Vi är dock kvar med autism och senare under 2006, epilepsi.
Det rekommenderas att studier initieras omedelbart för att screena syskon till fall för att identifiera biokemiska markörer för att identifiera potentiella screeningtester.

https://www.ageofautism.com/2008/03/dr-jon-poling-o/comments/
Här ljuger John Poling rakt upp och ner om att hans dotter Hannah hade och har diagnosen autism, menar Du?

Citat:
(men du är, det vet vi av erfarenhet).
Att du är ett litet svin som gömmer dig bakom hyperaggressiva oneliners med noll substans, Tobbex73, är däremot minst sagt rikligt dokumenterat här forumet.

Du jobbar på med de klena resurser du har begåvats med.

Citat:
Hon hade symptom som liknade autism.
Precis som den cancersjuka har symtom som liknar cancer?

Citat:
Du om någon bör veta att det är genetiskt.
Att det förmodligen finns någon form av genetisk predisposition är det nog få som inte håller med om, men om du påstår att "det är genetiskt" helt frikopplat från miljöfaktorer/epigenitik så får du nog bulla upp med lite källor (finns ej, btw).

Citat:
Man kan inte trigga fram det.
Källa på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in