2024-09-03, 21:27
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
öhm, nej, grafen visar tydligt hur poliokurvan redan nått botten när vaccinet introducerades.

Öööööööööööööh, nej den gör ju inte det, dessutom tagen ur kontext, vill du jag berättar vart den kommer från egentligen?

Men konsensus består, vaccin är både säkra och effektiva samt orsakar inte de sjukdomar ni påstår.
Citera
2024-09-03, 23:05
Medlem
zombie-nations avatar
Kan man få se grafen om hur polio minskade?

Jag tycker att folk kan få vara idioter och tro att vaccin bara skadar och aldrig behövs. Men när man börjar förneka virus så har man gått för långt.

Vaccin är läkemedel och man kan bli skadad av vaccin. Det är ingen som har ifrågasatt detta. Man anser dock att vinsterna i barns hälsa är större. Anledningen till att vissa reagerar kraftigt mot vaccin är att allas immunförsvar är olika. Man gör vaccin för den typen av försvar de flesta har. Sedan finns det de som har oturen att vaccinet triggar något i deras gener. Jag har sett detta hända, är inte helt dum i huvudet.
Citera
2024-09-04, 03:20
Avslutad
Något som är glasklart för oss lite äldre är att diagnoser har ökat lavinartat de senaste decennierna. Vaccinerna kan vara en del av detta, men som alltid är de nog bara en del av problemet. Vi äter och lever helt fel idag. Men vaccinerna ges helt klart allt för lättvindigt idag, och har blivit en fråga om pengar, snarare än hälsa.
Citera
2024-09-04, 03:48
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Något som är glasklart för oss lite äldre är att diagnoser har ökat lavinartat de senaste decennierna. Vaccinerna kan vara en del av detta, men som alltid är de nog bara en del av problemet. Vi äter och lever helt fel idag. Men vaccinerna ges helt klart allt för lättvindigt idag, och har blivit en fråga om pengar, snarare än hälsa.

Ja så är det. Du har rätt.
Vissa diagnoser, de så kallade bokstavsdiagnoserna, har faktiskt ökat lavinartat mycket och det måste bero på något. Det som inte får kritiseras tycker jag man närmare skall titta på, dvs. "vacciner".

Vänta dig dock inte någon konsensus från vaccinligan nu på morgonkulan.

Det är ju klart som i dagen för mig att vaccintillverkarna tillhör det ruffiga gänget, eftersom de de facto sysslar med mycket ljusskygga aktiviteter.

Ett exempel är hur de förmått Biden att censurera Facebook.

Ett annat exempel är hur EU kommissionens ordförande von der Leyen hade hemlig sms-korrespondens med Pfizers VD under plandemin. Det rör sig om affärer i storleken av flera miljarder dollar, gällande det bedrövliga mRNA-vaccinet. Korrespondensen offentliggjordes aldrig, och den här Leyer är ännu ordförande i EU sist jag kollade.

Ett tredje exempel är hur Pfizer ville hålla det fullständiga vaccininnehåll hemligt i 75 år...etc etc.

Så det är inte särskilt svårt för mig att förstå att vaccintillverkarna är kriminella med mycket stor sannolikhet.
Och om vaccintillverkarna troligen är kriminella, ja vad säger det då om deras dåliga produkter som de inte vill betala någon skadestånd för vid biverkningar/död?

Enkel deduktion för mig.
Citera
2024-09-04, 03:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Vissa diagnoser, de så kallade bokstavsdiagnoserna, har faktiskt ökat lavinartat mycket och det måste bero på något. Det som inte får kritiseras tycker jag man närmare skall titta på, dvs. "vacciner".

Det är ju klart som i dagen för mig att vaccintillverkarna tillhör det ruffiga gänget, eftersom de de facto sysslar med mycket ljusskygga aktiviteter.

Ett annat exempel är hur EU kommissionens ordförande von der Leyen hade hemlig sms-korrespondens med Pfizers VD under plandemin. Det rör sig om affärer i storleken av flera miljarder dollar, gällande det bedrövliga mRNA-vaccinet. Korrespondensen offentliggjordes aldrig, och den här Leyer är ännu ordförande i EU sist jag kollade.

Ett tredje exempel är hur Pfizer ville hålla det fullständiga vaccininnehåll hemligt i 75 år...etc etc.

Så det är inte särskilt svårt för mig att förstå att vaccintillverkarna är kriminella med mycket stor sannolikhet.
Och om vaccintillverkarna troligen är kriminella, ja vad säger det då om deras dåliga produkter som de inte vill betala någon skadestånd för vid biverkningar/död?

Enkel deduktion för mig.
Vården borde vara allt igenom altruistisk, att den nu handlar om vinster gör den osäker. Det är beklämmande att inse att ingen egentligen vill oss väl.

Mänskligheten har en lång väg att gå för att bli mänsklig igen.
Citera
2024-09-04, 04:01
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Enkel deduktion för mig.

Så det enkla svaret är inte att fler får diagnoser? Hur många fick diagnoser 1879?
Citera
2024-09-04, 04:05
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vården borde vara allt igenom altruistisk, att den nu handlar om vinster gör den osäker. Det är beklämmande att inse att ingen egentligen vill oss väl.

Mänskligheten har en lång väg att gå för att bli mänsklig igen.

Du har rätt igen.

Man måste nog börja vilja sig själv väl för att sedan låta ljuset skina ut till andra.

Men att systemet är korrumperat gör som du säger att man får en typ av "vård" som gynnar stora globala företag (ofta frågan om piller och vacciner). Det är problematiskt, eftersom den typen av behandling mycket väl kan vara ineffektiv och farlig.
Citera
2024-09-04, 04:29
Avslutad
Citat:
Du har rätt igen.

Man måste nog börja vilja sig själv väl för att sedan låta ljuset skina ut till andra.

Men att systemet är korrumperat gör som du säger att man får en typ av "vård" som gynnar stora globala företag (ofta frågan om piller och vacciner). Det är problematiskt, eftersom den typen av behandling mycket väl kan vara ineffektiv och farlig.
Tack.

Jag säger dock inte att vården är av ondo, det är den ”förbyggande” vården jag ställer mig skeptisk till.
Jag tror att det finns lösningar på cancer och många andra sjukdomar, som utnyttjas för att man tjänar pengar på att de är fortsatt sjuka. Vaccinationer var förr något bra, numera är deras nytta tvivelaktiga. Och biverkningar är ytterligare en inkomstkälla, vilket man inte motverkar. Tar du en medicin, behöver du fler. mRNA- vaccinen bör man akta sig extra mycket för, det är inga traditionella vaccin, och är på ett försöksstadie.
Citera
2024-09-04, 07:43
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Du har rätt igen.

Du önskar ju folk ur livet så du är nog inte helt rätt person att öppna flabben på den punkten.

Antingen visar du vilket stöd du grundar dina grundlösa påstående på eller så får vi konstatera att konsensus fortfarande är att vaccinen är säkra och effektiva samt inte orsakar dessa sjukdomar som ni påstår.
Citera
2024-09-04, 07:52
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:

Enkel deduktion för mig.

Precis som konspiratörer och desinformatörer ökat lavinartat, det vet vi att bristerna i skolsystemet är en stor orsak. Det går dock bevisa, dår anklagas det inte hej och hå så som ni gör.

Konsensus är att vaccinen är säkra och effektiva samt inte orsakar dessa sjukdomar som ni påstår.
Det är det ni har att förhålla er till men är ytterst ovilliga att göra. Man undrar lite vad ett egentliga agenda är?
Jag somnade är vetenskaplig har inga problem med att ni skulle kunna ha smarriga motbevis men nu tycks inte ha ett skit att komma med. Att anklaga och gnälla verkar däremot vara ett signaturmelodi, inte att komma med bevisning på påståenden.
Citera
2024-09-04, 10:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Myten om att MPR skulle orsaka Autism kommer från ett verkligt sammanträffande och noga förfalskade studier. I vissa länder, bla. USA tar barnen MPR mellan 1-3 års ålder. I det fönstret utvecklar barnen sin mentaliseringsförmåga och det blir synligt ifall barnet har Autism. Det som händer är att föräldrar i USA har kopplat ihop vaccinationsperioden med den utvecklingsperiod där symptomen för Autism först uppträder.

Eftersom vi numer vet att huvuddragen av Autismsymptomen påträffas genom skador eller missbildningar i den sk. "reptilhjärnan" så kan vi utesluta att Autism orsakas av MPR-vaccinen, då denna del av hjärnan är färdigutvecklad långt före barnet föds.

Det finns däremot en annan diagnos inom ASD som, till viss del, möjligen beror på t.ex. vaccinbiverkningar och det är diagnosen Desintegrativ störning i utvecklingen. Med den diagnosen menas att barnet utvecklas och följer sin utvecklingskurva till de är 2-3 år gamla för att sedan sluta utvecklas och regrera. De tappar tal, de uppvisar symptom på Autismliknande beteenden osv. Denna diagnos är otroligt sällsynt och väldigt svår att finna orsaker för. Ofta beror regressionen på att barnet har upplevt olika familjetrauman, såsom dödsfall i familjen osv. Men det kan också bero på olika allvarligare virussjukdomar, miljögifter osv. Här finns ett fönster för att vaccinbiverkning kan vara en orsak, men som sagt; det är svårt att bevisa att så är fallet.

Det vi däremot vet är att vissa vaccin ger allvarliga biverkningar, såsom Influensavaccinet som utvecklade narkolepsi hos barn. Det är ännu heller inte fastställt om mRNA-vaccinen för Covid har utvecklat biverkningar på barn.

Men att MPR skulle orsaka Autism är fullständigt motbevisat och är en myt i USA och här på forumet.

Hur förklara du det ökande fallen av autism och andra neuropsykiatriska diagnoser? Hade dessa sjukdomar funnits bland stenålders folk, hade de inte varit dugliga för överlevnad.
Citera
2024-09-04, 10:15
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Hur förklara du det ökande fallen av autism och andra neuropsykiatriska diagnoser? Hade dessa sjukdomar funnits bland stenålders folk, hade de inte varit dugliga för överlevnad.

De har funnits, det har diskuterats tidigare i tråden och förklaringar till detta godkänns inte av antivaccintrollen som så mycket annat.

Men det finns som sagt om man vill söka.
Senast redigerad av ConspiracyHunter 2024-09-04 kl. 10:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in