2024-11-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Jaså? Har du någonting konkret att anföra – bortsett från att du är en troende ärke-dumpling?

Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Ja, det blir mycket intressant!

Jag tror också att det blir väldigt svårt med vållandeansvar, för mycket som måste klaffa.

Utpressning däremot från åtminstone IK:s sida är högst relevant i skenet av dagens snackis. Sedan får utredningen visa hur insyltad Dumpen egentligen var i upplägget. Helt klart kommer Sara Nilsson att behöva avvärja ett antal besvärande frågor i förhör.

Frågan är bevekelsegrunden för att stanna kvar i vård - bra vård eller för att det var ett sätt att undkomma publicering? 5000 kr per dygn löpte ju liksom på, vad jag förstår.

Att IK är hästskojare i den högre (jag menar lägre) skolan står bortom allt tvivel. Bara att skriva ett avtal med uttrycklig fakturering dygnsvis: så ur spår från affärssedvänja och branschbruk - oetiskt, särskilt med den situation motparten befann sig i.

Vilken jävla släkt pröjsar 5000 spänn per dygn för en psykotisk tomte, är det kungafamiljen det rör sig om eller vad är det frågan om? Vet inte om jag tror på detta så länge inga överföringar visas, de kan ju blurra vem som överfört detta dagligen, men visa belägg för att det regelbundet hänt, men så verkar inte ske och det beror nog på att det aldrig har hänt
Citera
2024-11-13, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Helt klart. MEN... innan Dumpen så jagade gäddor ungar. Då hände inget. Alltså, inget hade hänt om inte dumpen publicerat på det sätt de gör...

I de få inslag jag har sett, från början av Dumpens publicering av kontakter, har "fiskarna" varit drivande när det gäller t.ex publicering av "snoppbilder" – de har t.ex kommenterat dem med "så söt"...
Citera
2024-11-13, 22:31
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Det finns väl en massa förklaringar.

Några är pedofiler, andra hebefiler.

Några är autister. personen vars släktingar pressades att betala stora pengar till impulskollen hade tydligen handföring flera psykotiska episoder. Självdestruktivt porr- och sexmissbruk finns säkert också med i bilden.

Människor gör underliga saker. Erkänner brott denimet begått för att slippa förhörsledarna, för över pengar till kriminella som ringer upp dom bara de kriminella tjatar tillräckligt mycket.

Det finns goda anledningar till att man är restriktiv med brottsprovokation som metod. Man kan få de flesta att begå dumheter om man tjatar, och det verkar det som att fiskarna på dumpen varit duktiga på.

Och så en massa upprörda dårar som inbillar sig att man på det här sättet har förhindrat barnvåldtäkter.

Hela företeelsen är i sig psykotisk.

Därmed inte sagt att de blinda hönorna inte hittat några korn, men det hade man gjort om man slumpmässigt avrättat 500 personer också.

Finns studier på att vanliga människor kan tortera andra människor om man ligger i och tjatar. Så visst finns det nog även vissa "gäddor" som känner sig pressade efter lång övertalning också.
Citera
2024-11-13, 22:33
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Bortom själva publiceringen, så som deras youtube där de trakasserar folk. Deras kommentarer på både facebook och telegram med mera?

De delar ju även länkarna till publiceringen i alla sina kanaler, och som jag förstår kan delning utav en sådan länk innebära förtal i sig. Så om Bodström kan påvisa en häxjakt och att deras agerande lett till att en person fått utstå massa psykisk press. Säg senaste där de ville ha info om vem han var av allmänheten och således troligen fick utstå en massa redan innan publicering och lett till att han tog sitt liv.

Jag vet ex att de i telegram tagit bilder och skrivit om sina kommentarer de gjort på hans facebook med mera. Och det är ju vida känt att MINST Sara och Katta hänger i denna grupp.

Ja, Facebook, Telegram, Youtube etc. omfattas inte av utgivningsbeviset (grundlagsskyddet), så där kan ansvar bli aktuellt på ett annat sätt. Dock svårt ändå i förhållande till självmord med vållande, även om det uppfattas som allmän häxjakt. Länka något som innehåller förtal, då kan man själv åka dit för förtal genom den spridning länkningen innebär.

Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
De sitter ju även i annan media och ojar sig för hur synd det är att folk valt att göra så men absolut inte tänker tänka över sitt sätt att agera och ta ansvar för vad som hänt.
Tänker lite, ser man på det helt konkret, kunde de valt att reflektera vid självmord 3 "Varför har detta hänt, är det något vi kan göra annorlunda?" ist har man valt att göra reflektionen och hittat en anledning om varför de skulle ha skett och därför kunnat avstå ansvar.
Alltså hennes senaste uttalande vid senaste självmordet om att avslöjade har högre självskaderisk så det är inte deras fel.

På något ställe borde de ju kunnat funderat över det hela och försökt att ändra sitt agerande och där igenom minskat mängden, ist har de ryckt på axlarna. Vilket jag iaf tycker att då bör de ta ansvar. Men du kan nog rättsväsendet bättre, men om det kommer upp så kan man ju tycka att det är en relevant reflektion, vad de gjorde för att minska riskerna och vilka reflektioner de gjort pga dessa självmord.

Det är ju inte som att de bara uppstod och att de hade avslutat sina liv utan deras inblandning.
Oavsett det blir ett åtal om vållande eller liknande så borde de ta sig en funderare på varför det hänt och vad de borde gjort tidigare, men då de tar stort avstånd ifrån händelserna och skyller på andra tvivlar jag på att de ens kommer göra det.

Med så många självmord borde ju åklagare se över om det faktiskt varit pga oaktsamhet och där med att det ges en chans i rätten, där man kan sätta en framtida ram för att det är inte ok av media att folk faller som flugor.

Visst borde det från Dumpenhåll reflekteras mer över detta med självmorden och inte bara prata bort dem som jag har upplevt att Sara gör.

Ändå och hursomhelst, vållandeansvar är väldigt kämpigt att få till.

Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Tack, Lessler!

Dina inlägg är alltid "en oas i den juridiska öknen" – om mitt försök till poetisk anstrykning ursäktas...

Tack, Brooz, kul att höra att de uppskattas!

Ditt försök till poetisk anstrykning ursäktas - det är inte helt utan lyrisk talang. 😊
Citera
2024-11-13, 22:39
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Finns studier på att vanliga människor kan tortera andra människor om man ligger i och tjatar. Så visst finns det nog även vissa "gäddor" som känner sig pressade efter lång övertalning också.

Ja, och slutsatsen för hängivna fans av Dumpens metoder blir att exalterat vältra sig i äckelkänslor man upplever inför tänkta övergrepp och nån slags extatisk rättfärdig hämndkänsla och stolthet över våldtäkterna man föreställer sig har förhindrats.

Dett är väl en slags pöbelmentalitet som uppträtt i en massa olika former genom historien, men inte mindre obehaglig och primitiv för det.
Citera
2024-11-13, 22:43
Medlem
lundaelevs avatar
Nu har ännu mer skit kommit fram om dumpen. Tycker till viss del tyvärr att dumpen nu bör försvinna. De har på många sätt gjort ett bra jobb men med all skit som kommit fram så kan jag tycka att de inte kan finnas kvar bara. På många sätt är idén att hitta och hänga ut pedofiler bra men samtidigt så kan man inte komma ifrån att det blir lite konstigt när man sen uppenbart kan köpa sig ifrån att bli uthängd, då är det ju inte längre ett ställe för att hitta pedofiler utan snarare för att tjäna pengar.
Citera
2024-11-13, 22:47
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
*Kärleksförklaring*.
Ja nu får Dumpen pumpa ut alla isade gäddor innan locket läggs på för gott. Men håller med dig, good run!
Citera
2024-11-13, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Grejen är att INGET hänt om gäddan inte jagat ungar.

Jag hatar folk med polkagris i munnen, ser jag någon med polkagris i munnen slår jag dem på käften.

Grejen blir då att om du inte käkat polkagris så hade du inte fått på käften.
Citera
2024-11-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det här blir intressant! Jag tror det blir svårt att fälla som vållande eller liknande. Vad gäller IKs dealande med Dumpen får man se vad det finns för bevis för Dumpens del i bedräglig verksamhet. Jag undrar hur "Peter" som köpte behandling för 5000/dagen tyckte behandlingen fungerade, eftersom han stannade i den.
Peter köpte väl inte, de var väl hans anhöriga som blivit pressade att betala för att köpa Peter tid?
Citera
2024-11-13, 23:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porr-Arne
Jag hatar folk med polkagris i munnen, ser jag någon med polkagris i munnen slår jag dem på käften.

Grejen blir då att om du inte käkat polkagris så hade du inte fått på käften.
Ni är dåliga på att göra jämförelser.
Hur kan du jämföra en som äter polkagris med en som söker barn och unga i sexuellt syfte.
Ser du ingen skillnad?
Citera
2024-11-13, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Många verkar ha autism.

Ja det är ju bara att läsa i den här tråden.
Efter bara några timmar så postas det helt maniskt bland gäddanhängarna.
Och tittar man efter ett par dagar så har det slagit över helt och fantasierna flödet helt fritt och om och om igen.

Så ja många gäddor har definitivt något som är felkopplat i hjärnan
Citera
2024-11-13, 23:11
Medlem
Det kunde man ju gissa att hon skulle bli fiskare också. Tyvärr har denna norrländska fiskare inte vad som krävs för att konfrontera dessa gäddor. Två stycken som blivit platt fall nu.
Undrar om Patrik och Sara vet vem dom "anställt".
Känd för att bara ställa till bråk och lura folk. Nu senast i blåsväder med Piteå kommun ang Badhusparken. Vem är den andra stjärnan till fiskare? Tanten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in