2024-11-13, 21:02
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det här blir intressant! Jag tror det blir svårt att fälla som vållande eller liknande. Vad gäller IKs dealande med Dumpen får man se vad det finns för bevis för Dumpens del i bedräglig verksamhet. Jag undrar hur "Peter" som köpte behandling för 5000/dagen tyckte behandlingen fungerade, eftersom han stannade i den.

Ja, det blir mycket intressant!

Jag tror också att det blir väldigt svårt med vållandeansvar, för mycket som måste klaffa.

Utpressning däremot från åtminstone IK:s sida är högst relevant i skenet av dagens snackis. Sedan får utredningen visa hur insyltad Dumpen egentligen var i upplägget. Helt klart kommer Sara Nilsson att behöva avvärja ett antal besvärande frågor i förhör.

Frågan är bevekelsegrunden för att stanna kvar i vård - bra vård eller för att det var ett sätt att undkomma publicering? 5000 kr per dygn löpte ju liksom på, vad jag förstår.

Att IK är hästskojare i den högre (jag menar lägre) skolan står bortom allt tvivel. Bara att skriva ett avtal med uttrycklig fakturering dygnsvis: så ur spår från affärssedvänja och branschbruk - oetiskt, särskilt med den situation motparten befann sig i.
Citera
2024-11-13, 21:06
Medlem
Citat:
Hade gäddan blivit publicerad om gäddan inte snuskat sig med vad gäddan trodde var en unge?

Ja eller nej? Om vi nu ska tala handling-konsekvens.
Om du har tillräcklig stake att svara på min fråga som jag ställde först, så ska jag svara på din. Dessutom var min fråga inte ställd till dig. Du har en fantastisk förmåga att randomiserad halka in från ingenstans.
Citera
2024-11-13, 21:09
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Ja, det blir mycket intressant!

Jag tror också att det blir väldigt svårt med vållandeansvar, för mycket som måste klaffa.

Utpressning däremot från åtminstone IK:s sida är högst relevant i skenet av dagens snackis. Sedan får utredningen visa hur insyltad Dumpen egentligen var i upplägget. Helt klart kommer Sara Nilsson att behöva avvärja ett antal besvärande frågor i förhör.

Frågan är bevekelsegrunden för att stanna kvar i vård - bra vård eller för att det var ett sätt att undkomma publicering? 5000 kr per dygn löpte ju liksom på, vad jag förstår.

Att IK är hästskojare i den högre (jag menar lägre) skolan står bortom allt tvivel. Bara att skriva ett avtal med uttrycklig fakturering dygnsvis: så ur spår från affärssedvänja och branschbruk - oetiskt, särskilt med den situation motparten befann sig i.
Ja jag håller med, IK har alltid verkat iffy. I bästa fall hade Dumpen svårt att hitta samarbetspartner pga medias nedskrivande av dem och fick naivt nöja sig med omeriterade IK och hoppet självmorden stävjades. I värsta fall fanns uttalat vinstintresse från Dumpens sida i arrangemanget. Men enligt gäddlingarna här så gör Dumpen miljarder i Swish varje vecka så det tycks onödigt.
Citera
2024-11-13, 21:10
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Om du har tillräcklig stake att svara på min fråga som jag ställde först, så ska jag svara på din. Dessutom var min fråga inte ställd till dig. Du har en fantastisk förmåga att randomiserad halka in från ingenstans.
Vad hade du för fråga lille vän?
Citera
2024-11-13, 21:11
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Nej, gäddan hade inte blivit publicerad utan att ha snuskchattat med Dumpen.
Och nej, gäddan hade troligen inte tagit livet av sig om Dumpen valt att rapportera om ovan på ett annat sätt.

Otroligt att ingen ser att gäddan gjort fel men att dumpen också gör fel.
Grejen är att INGET hänt om gäddan inte jagat ungar.
Citera
2024-11-13, 21:15
Medlem
Citat:
Helt klart. MEN... innan Dumpen så jagade gäddor ungar. Då hände inget. Alltså, inget hade hänt om inte dumpen publicerat på det sätt de gör...
Citera
2024-11-13, 21:22
Medlem
Citat:

Min fråga? Förklara hur du halkade in och levererade ett svar till mig utan att ha sett min fråga. Saknar du helt och hållet stake
är det klädsamt att hålla tyst och undvika sarkasm.
Citera
2024-11-13, 21:30
Medlem
Citat:

Att du blir skitnödig av sanningar är välkänt i denna tråd, men snart mister du din passion.
Citera
2024-11-13, 21:31
Medlem
Citat:

Jo Dumpen hade uppmuntrat till det, läser du inte chattloggarna?

Jag läste en nyss och den var fullständigt efterbliven där Dumpens fjortis tjatade till sig en sexträff med en tjockis som egentligen inte ville. Hur ofta händer det i verkligheten?
Dumpens fjortis på rymmen kan ta sig till vilken ort som helst i Sverige för att tjockisen ska ta dennes oskuld och lajkar varenda kukbild som rasar in.

Jag tyckte Dumpen var ett välkommet komplement i början men efter alla dessa jävla chattloggar så nej.
Man kan lägga sig i soffan öppna en bärs och spana in Saras blogg för lite underhållning men vad har detta med verkligheten att göra?

Putte går en dessutom på nerverna.
Citera
2024-11-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Självklart är det gäddans ansvar och val.
Nu ska du dock få en enkel ja- och nejfråga, så att din hjärna inte överbelastas.
Hade gäddan tagit sitt liv om hen inte hade blivit uthängd?

He vet vi ju int
Finns alla möjliga scenarion som gäddan hade kunnat hamna i

Gäddan hade kunnat träffat på ett riktigt barn och senare blivit avslöjade av polisen, kunnat träffa på gängkriminella som utsätter honom för utpressning, blivit misshandlade osv

Hur det hade påverkat gäddans suicidrisk kan vi bara spekulera kring
Citera
2024-11-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
He vet vi ju int
Finns alla möjliga scenarion som gäddan hade kunnat hamna i

Gäddan hade kunnat träffat på ett riktigt barn och senare blivit avslöjade av polisen, kunnat träffa på gängkriminella som utsätter honom för utpressning, blivit misshandlade osv

Hur det hade påverkat gäddans suicidrisk kan vi bara spekulera kring

Det var ett enkelt ja- eller nejsvar.
Så otroligt fegt , men tyvärr förväntat.
Ett sant porträtt av en sektmedlem.
Citera
2024-11-13, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Dom kommer få lika långa straff som aftonbladet och aschberg fick efter de dödade tearerchefen under metoo.
https://www.svt.se/kultur/johan-hilton-om-teaterchefen-benny-fredriksson-tog-oerhort-hart-pa-honom

Men det skiter Bodström i. Han skyddar bara pedofiler, precis som ni. Ni kanske tom köpt ett barn för kvällen som ni ska penetrerar? Eller varför är ni så himla själaglada? 😀

Jaså? Har du någonting konkret att anföra – bortsett från att du är en troende ärke-dumpling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in