Citat:
Ursprungligen postat av
Lagopussy
Det här blir intressant! Jag tror det blir svårt att fälla som vållande eller liknande. Vad gäller IKs dealande med Dumpen får man se vad det finns för bevis för Dumpens del i bedräglig verksamhet. Jag undrar hur "Peter" som köpte behandling för 5000/dagen tyckte behandlingen fungerade, eftersom han stannade i den.
Ja, det blir mycket intressant!
Jag tror också att det blir väldigt svårt med vållandeansvar, för mycket som måste klaffa.
Utpressning däremot från åtminstone IK:s sida är högst relevant i skenet av dagens snackis. Sedan får utredningen visa hur insyltad Dumpen egentligen var i upplägget. Helt klart kommer Sara Nilsson att behöva avvärja ett antal besvärande frågor i förhör.
Frågan är bevekelsegrunden för att stanna kvar i vård - bra vård eller för att det var ett sätt att undkomma publicering? 5000 kr per dygn löpte ju liksom på, vad jag förstår.
Att IK är hästskojare i den högre (jag menar lägre) skolan står bortom allt tvivel. Bara att skriva ett avtal med uttrycklig fakturering dygnsvis: så ur spår från affärssedvänja och branschbruk - oetiskt, särskilt med den situation motparten befann sig i.