2024-11-13, 18:15
Avslutad
Om det inte går att gå fram med att det är själva publiceringen som är grovt vållande till deras död och självmord skulle man ju istället kunna rikta in sig på att det är själva hanteringen. Fejkade kontakter, avlurande och publicerande av privata tankar, hemligheter, privata sexuella bilder, konfrontationen, insikten och pressen gällande för vad risken för en uthängning medför för hälsan, risken för att utsättas för brott vid spridning, risken att förlora sin familj, risken att förlora sitt jobb och sin försörjning med mera som lett till deras död, alltså grovt vållande till annans död och självmord.

Det är ju då bortom själva publiceringen och bortom deras utgivningsbevis, som man hävdar kan ha grovt vållat annans död. Dom säger ju alltid det vid konfrontationerna "vi kommer ringa din sambo, ditt jobb" osv, man kan rikta in sig på den spridningen av uppgifterna också från personerna bakom Dumpen till dom konfronterades familj och nära omgivning, att dom på detta sätt sprider och offentliggör detta bortom sin sajt, som lett till deras självmord. Det går ju att ta olika ingångar på detta som en erfaren person borde kunna göra något med.
Senast redigerad av Krimkoll 2024-11-13 kl. 18:30.
Citera
2024-11-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Om det inte går att gå fram med att det är själva publiceringen som är grovt vållande till deras död och självmord skulle man ju istället kunna rikta in sig på att det är själva hanteringen. Fejkade kontakter, avlurande och publicerande av privata tankar, hemligheter, privata sexuella bilder, konfrontationen, insikten och pressen gällande risken för en uthängning medför för hälsan, risken för att utsättas för brott vid spridning, risken att förlora sin familj, risken att förlora sitt jobb och sin försörjning med mera som lett till deras död, alltså grovt vållande till annans död och självmord.

Det är ju då bortom själva publiceringen och bortom deras utgivningsbevis, som man hävdar kan ha grovt vållat annans död.
Även varit inne på de tankarna... evt att man från Dumpens sida undlåtit att vidta åtgärder för att minimera riskerna, tex dölja identitet. Dock har nog Lessler rätt i att det kan bli svårt rest juridiskt.
Citera
2024-11-13, 18:28
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Tittade på klippet och förvånas över hur fräsch han ändå ser ut där och nu 7 år senare liknar en uteliggare.
Han måste självmedicinerat hårt med colombian snow sista åren när pengarna från dumpen kommit in.

Han såg ut som en uteliggare redan då. Skulle snuten plocka in honom för pisseprov så skulle de antagligen hitta både det ena och det andra. Han är ett fyllo med förkärlek för kola och tjack. Stött på honom i stan flertalet gånger och han svingar armarna när han promenerar som om han vill fäkta bort fåglar. Och jävligt högljudd på krogen. Väktarna gör inget då han är en profil i Göteborg. Men skulle Bengan från Olskroken komma in med samma stil och kroppsspråk så skulle han bli lyft av väktare och lämpad på utsidan och sen hämtad av polispatrull.
Citera
2024-11-13, 18:45
Medlem
Britte-Maries avatar
Jag läste nånstans att Sanna fiskaren skylöe jobba med impulskollen eller etc eftersom hon va så bra me gäddorna och icke jobba med riktiga offer Jag undrar om inte utpressningspengarna delades i sånna fall med Sanna fiskaren efter hon kastats ut från dumpen för hon va smuts.
Men ni vill hon hämnas efter hon blivit anmäld för sekretessbrottey och skyller på dumpen.
Och med alla de pengarna har hon råd med en bra advokat. Undrar vem hon anlitat. Kanske Leif Silbersky..
Citera
2024-11-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Då tycker jag du ska ta Ditt ansvar och inte stödja verksamhet som driver människor i döden.

Jag anser inte att dom gör det, gäddorna har själva agerat sexuellt mot vad dom trodde var ett barn och sedan blivit avslöjade

Om dom sedan tar sina liv så är det som själva som tagit det beslutet och ingen annan
Själv hade jag gärna sett dom leva med konsekvensen av sina handlingar som dom flesta andra gäddor
Citera
2024-11-13, 18:49
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Britte-Marie
Jag läste nånstans att Sanna fiskaren skylöe jobba med impulskollen eller etc eftersom hon va så bra me gäddorna och icke jobba med riktiga offer Jag undrar om inte utpressningspengarna delades i sånna fall med Sanna fiskaren efter hon kastats ut från dumpen för hon va smuts.
Men ni vill hon hämnas efter hon blivit anmäld för sekretessbrottey och skyller på dumpen.
Och med alla de pengarna har hon råd med en bra advokat. Undrar vem hon anlitat. Kanske Leif Silbersky..

Om du har dyslexi, använd gärna rättstavningsprogrammet på din dator.
Citera
2024-11-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Jag vet det! Men det visste inte gäddan.
Och då räcker det gott att de kommer till avtalad plats.
Och hade du haft någon testosteron i kroppen så hade inte du heller försvarat de största lowlifen som finns i samhället.
Och tyvärr finns det ju folk med en störning i hjärnan.
Men se åtminstone till att skaffa er lite självinsikt, så slipper era anhöriga att lida.
Det är inte lite patetiskt att sitta att försvara dessa äckel
Det är många som inte kommit till platsen, utan de dragit ut på annat sätt, Gustav och polisen var väl 16åringar och It forensikern var påkörd bil.

Så isf skulle inte dessa blivit uthängda enligt din logik och med tanke på vilken uppståndelse det blivit för Gustav, även allt i hans fall kunde skett utan att bli uthängd med mera.

När det gäller testosteron, så är det någon som gång på gång hänvisar till Rahm, och då är ju testosteronminskande som är en medecinsk lösning, så mer testosteron är väl inte något att prata om,
Citera
2024-11-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Britte-Marie

Ok, läste nånstans låter ju trovärdigt eller kanske hörde någonstans.
Nu gäller anmälningarna inte henne utan IK och dumpen.
Om hon nu var anställd av skumraskföretaget så betalades lön / arvode säkerligen ut cash.
Det binder inte henne till något. Flickrumsdrömmar?
Citera
2024-11-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag anser inte att dom gör det, gäddorna har själva agerat sexuellt mot vad dom trodde var ett barn och sedan blivit avslöjade

Om dom sedan tar sina liv så är det som själva som tagit det beslutet och ingen annan
Själv hade jag gärna sett dom leva med konsekvensen av sina handlingar som dom flesta andra gäddor

Självklart är det gäddans ansvar och val.
Nu ska du dock få en enkel ja- och nejfråga, så att din hjärna inte överbelastas.
Hade gäddan tagit sitt liv om hen inte hade blivit uthängd?
Citera
2024-11-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Det krävs att man konstaterar att Sara Nilsson har agerat på något annat sätt, bortom själva publiceringen (för då gäller vanliga straffrättsregler även för Sara Nilsson), som innebär ett oaktsamt (relevant) orsakande av död i och med självmorden. Det är emellertid en juridisk-teknisk övning jag för dagen inte ser skulle bära frukt.
Bortom själva publiceringen, så som deras youtube där de trakasserar folk. Deras kommentarer på både facebook och telegram med mera?

De delar ju även länkarna till publiceringen i alla sina kanaler, och som jag förstår kan delning utav en sådan länk innebära förtal i sig. Så om Bodström kan påvisa en häxjakt och att deras agerande lett till att en person fått utstå massa psykisk press. Säg senaste där de ville ha info om vem han var av allmänheten och således troligen fick utstå en massa redan innan publicering och lett till att han tog sitt liv.

Jag vet ex att de i telegram tagit bilder och skrivit om sina kommentarer de gjort på hans facebook med mera. Och det är ju vida känt att MINST Sara och Katta hänger i denna grupp.
Citera
2024-11-13, 19:39
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87

Så kan man förstås säga om alla som tar livet av sig. De valde det själv.

Men en empatisk människa skulle inte säga eller känna det så. Men det är kanske din psykiska ohälsa som spökar.
Citera
2024-11-13, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Jag har inte påstått att du trollar. Utan jag förklarar enbart sakligt för dig att jag baserar mina synpunkter på sådant jag personligen sett.

(Lite "sen på bollen/pucken" pga "annat att göra" – välj själv metafor): Så länge du inte avslöjar vad "du själv har sett", har vi att matcha det mot vad Aschberg har sett: han har uppenbarligen sett bevis på transfereringar, men kan inte avslöja hur, pga källskydd. Jag antar, tills vidare, att någon har, "back stage", visat honom banktransfereringar i ärendet.

Såväl Aschberg som Bodström är ju rätt så "högsvansade" i sina roller: till skillnad från Dumpen och deras -lingar är de medvetna om sitt ansvar -inte för att det imponerar på hardcore dumplingar, visserligen... Dumpen har ju sitt utgivarbevis huvudsakligen för att de tror sig därigenom kunna "prata skit om folk" hur mycket som helst via sina uthängningar och därigenom generera swish från folk som njuter av att beskåda förnedring. De devota dumplingarna håller med, förstås, och vägrar att se några brister hos sina överstepräster.

Den avsevärt förhöjda ekonomiska statusen hos såväl Sara som Patrik borde annars tjäna som en "tankeväckare" hos nyktert resonerande människor...
Senast redigerad av Brooz 2024-11-13 kl. 19:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in