Citat:
Ursprungligen postat av
Berraperra1975
Jag har inte påstått att du trollar. Utan jag förklarar enbart sakligt för dig att jag baserar mina synpunkter på sådant jag personligen sett.
(Lite "sen på bollen/pucken" pga "annat att göra" – välj själv metafor): Så länge du inte avslöjar vad "du själv har sett", har vi att matcha det mot vad Aschberg har sett: han har uppenbarligen sett bevis på transfereringar, men kan inte avslöja hur, pga källskydd. Jag antar, tills vidare, att någon har, "back stage", visat honom banktransfereringar i ärendet.
Såväl Aschberg som Bodström är ju rätt så "högsvansade" i sina roller: till skillnad från Dumpen och deras -lingar är de medvetna om sitt ansvar -inte för att det imponerar på hardcore dumplingar, visserligen... Dumpen har ju sitt utgivarbevis huvudsakligen för att de tror sig därigenom kunna "prata skit om folk" hur mycket som helst via sina uthängningar och därigenom generera swish från folk som njuter av att beskåda förnedring. De devota dumplingarna håller med, förstås, och vägrar att se några brister hos sina överstepräster.
Den avsevärt förhöjda ekonomiska statusen hos såväl Sara som Patrik borde annars tjäna som en "tankeväckare" hos nyktert resonerande människor...