2024-11-06, 16:38
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Byström säger ju att han inte sett det, sedan gör ha en mer allmän kommentar.
Jag har svårt att förstå varför man tycker det är kontroversiellt att säga att man tycker att det bra att vara ödmjuk.
Registrerer at du ikke vil svare på temaet i mitt innlegg, som er at farbror Aftonbladet i motsetning til den denne gang modige Tomas P, fortsetter med sine ensidige trakkaserier av en idrettsutøver fra et vennligsinnet grannland. Og denne gangen ser vi helt tydlig at uansett va Kristine gjør og ikke gjør, har noen som helst betydelse for hvordan de velger å omtale henne.

Ba om at vi holdt oss til hovedtemaet. Først se på videoen, for så å forsøke å finne noe som helst holdepunkter for Aftonbladets nesten injurierende tekst. Men det vil du altså ikke,( oppfatter nog at du slingret lite der) så vi får vel heller begrave stridsøksen for denne gang

Men da du er så opptatt av Bystrøm, så får jeg vel gi deg en liten tankeställare.
Tar bare kvintessensen av deres svar på Aftonbladets tendesiøse og ledende spørsmål. Vem av disse er den voksne i rommet?

"Vad säger du om sättet hon avslutar på att demonstrativt åka över mållinjen?"
– Linn: Är man klar etta får man väl göra vad man vill.
-Bystrøm: – Vill hon vara kaxig får hon vara det, men jag tycker ödmjukhet är finare.

Som jeg ser det, er Linns svar så klart og konsist, at det på et vis motsetter seg ordlyden i spørsmåls-stillingen,
medan Bystrøm ikke gjør noe som helst anstrengning for å motsette seg artikkelens agenda, snarere tvert i mot.
Senast redigerad av Ski-entusiasten 2024-11-06 kl. 16:41.
Citera
2024-11-06, 17:14
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Registrerer at du ikke vil svare på temaet i mitt innlegg, som er at farbror Aftonbladet i motsetning til den denne gang modige Tomas P, fortsetter med sine ensidige trakkaserier av en idrettsutøver fra et vennligsinnet grannland. Og denne gangen ser vi helt tydlig at uansett va Kristine gjør og ikke gjør, har noen som helst betydelse for hvordan de velger å omtale henne.

Ba om at vi holdt oss til hovedtemaet. Først se på videoen, for så å forsøke å finne noe som helst holdepunkter for Aftonbladets nesten injurierende tekst. Men det vil du altså ikke,( oppfatter nog at du slingret lite der) så vi får vel heller begrave stridsøksen for denne gang

Men da du er så opptatt av Bystrøm, så får jeg vel gi deg en liten tankeställare.
Tar bare kvintessensen av deres svar på Aftonbladets tendesiøse og ledende spørsmål. Vem av disse er den voksne i rommet?

"Vad säger du om sättet hon avslutar på att demonstrativt åka över mållinjen?"
– Linn: Är man klar etta får man väl göra vad man vill.
-Bystrøm: – Vill hon vara kaxig får hon vara det, men jag tycker ödmjukhet är finare.

Som jeg ser det, er Linns svar så klart og konsist, at det på et vis motsetter seg ordlyden i spørsmåls-stillingen,
medan Bystrøm ikke gjør noe som helst anstrengning for å motsette seg artikkelens agenda, snarere tvert i mot.

Jag är inte intresserad av att diskutera olika tidningars och mediers bevakning av längdsporten (åtminstone inte i denna tråd), det har jag gjort tidigare och det får räcka med det. Känns som folk har en bestämd uppfattning om detta och att man inte kommer längre i en sådan diskussion.

Det enda jag har gjort var att kommentera Byströms uttalande i sig och och att jag inte tycker det var något anmärkningsvärt uttalande.
Citera
2024-11-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag är inte intresserad av att diskutera olika tidningars och mediers bevakning av längdsporten (åtminstone inte i denna tråd), det har jag gjort tidigare och det får räcka med det. Känns som folk har en bestämd uppfattning om detta och att man inte kommer längre i en sådan diskussion.

Det enda jag har gjort var att kommentera Byströms uttalande i sig och och att jag inte tycker det var något anmärkningsvärt uttalande.
Håller helt med dig och förstår inte (men accepterar) att någon kan haka upp sig över ett sådant uttalande.
Citera
2024-11-06, 22:56
Moderator
Hjv9s avatar
Med tanke på hur korkat snurrpellen Kveen yttrade sig förra säsongen framstår Byström som ett fromt lamm. Finns väl ungefär noll intressanta saker med det uttalandet. Vad nu ens detta har att göra i en tråd om Skistad.
Citera
2024-11-07, 10:31
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Med tanke på hur korkat snurrpellen Kveen yttrade sig förra säsongen framstår Byström som ett fromt lamm. Finns väl ungefär noll intressanta saker med det uttalandet. Vad nu ens detta har att göra i en tråd om Skistad.
For the record.. Om man mener at mitt innlegg ikke har noe i en tråd om Skistad å gjøre, er det lite uforståelig for meg. Det at andre gjør Bystrøm til hovedtema her er ikke min fortjeneste, og får stå for dem.

"Registrerer at du ikke vil svare på temaet i mitt innlegg, som er at farbror Aftonbladet i motsetning til den denne gang modige Tomas P, fortsetter med sine ensidige trakkaserier av en idrettsutøver fra et vennligsinnet grannland. Og denne gangen ser vi helt tydlig at uansett va Kristine gjør og ikke gjør, har noen som helst betydelse for hvordan de velger å omtale henne."

"Nu omhandler mitt innlegg Tomas P. `s sitt mod ved at han våger å gå mot strømmen i den mediale hetsen av Kristine. Bystrøm var ikke hovedpersonen her, innen du ga han ditt fulle stød."
Senast redigerad av Ski-entusiasten 2024-11-07 kl. 10:40.
Citera
2024-11-12, 13:53
Medlem
Langrennsstjernen Kristine Stavås Skistad har vært gjennom en mageoperasjon og er ikke aktuell for konkurranser den nærmeste tiden. Verdenscupåpningen ryker.

– Hun kommer ikke til Beitostølen og i hvert fall ikke til Ruka. Så får vi ta en fortløpende vurdering rundt når hun kan være tilbake, sier Feragen.
Citera
2024-11-12, 14:19
Medlem
katws avatar
Citat:
– Jag kan säga att det var en operation som var tvungen att genomföras och som kom lite hastigt. Mer än så vill Kristine inte säga.

Blindtarmen?
Citera
2024-11-12, 18:14
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Langrennsstjernen Kristine Stavås Skistad har vært gjennom en mageoperasjon og er ikke aktuell for konkurranser den nærmeste tiden. Verdenscupåpningen ryker.

– Hun kommer ikke til Beitostølen og i hvert fall ikke til Ruka. Så får vi ta en fortløpende vurdering rundt når hun kan være tilbake, sier Feragen.
Oerhört tråkigt, hon kommer vara saknad
Citera
2024-11-12, 18:59
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Det här var tråkigt, nu kommer inte Ruka bli alla lika spännande. Förra året var det en av höjdpunkterna att se hur Skistad stod sig i början av säsongen.
Citera
2024-11-12, 21:42
Medlem
Metallharrys avatar
Bara hoppas hon kommer i fullt slag till vm iallafall.

Kan annars tycka att det är väldigt befriande med nån som är såpass sluten och tycker den personliga integriteten är viktig att man inte väljer att berätta vad det är för typ av ingrepp. Känns mer ovanligt i dagens medieklimat.
Citera
2024-11-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Blindtarmen?
Skistad behandlades i flera år med Primolut-Nor.
En inte ovanlig biverkning av denna medicinering är
Cellförändringar i livmoderhalsen. En kvalificerad gissning är att operationen handlar om borttagande av tumörer,
som absolut inte behöver vara livshotande, men nog så
obehagliga.
Citera
2024-11-13, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Skistad behandlades i flera år med Primolut-Nor.
En inte ovanlig biverkning av denna medicinering är
Cellförändringar i livmoderhalsen. En kvalificerad gissning är att operationen handlar om borttagande av tumörer,
som absolut inte behöver vara livshotande, men nog så
obehagliga.
Bivirkninger 12 år senere?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in