2024-11-12, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Dyker vi lite till lär vi se en kort dump. Ca. 85800 någonstans stöd? Jag höftar bara nu på 7d. MSTR har varit helt bananas, jag är inte riktigt en trader men jag tänker mig att man borde kunna göra en modell för hur den reagerar på BTC-priser och köpa/sälja typ 10 gånger per dag och hämta hem en hel del vinst... så galna rörelser.

InvestAnswer tradar en del med MSTR, med leverage (som han inte kan uttala), tror han har en modell för det i något av sina klipp. InvestAnswer är den överlägset bästa influencern som jag följer.
Citera
2024-11-12, 17:36
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
InvestAnswer tradar en del med MSTR, med leverage (som han inte kan uttala), tror han har en modell för det i något av sina klipp. InvestAnswer är den överlägset bästa influencern som jag följer.

Tack för tipset, jag ska kolla upp honom!
Citera
2024-11-12, 18:27
Medlem
Har vi några triggers för Bitcoin i november / december som kan få det att gå upp ännu mer? Man blev ju inte direkt mätt efter gårdagen 😉
Citera
2024-11-12, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Hur ska det här gå till? Starta gärna en tråd om detta och förklara så kan vi diskutera det sedan ..
Tillgång och efterfrågan. Antal bitcoins är konstant, egentligen sjunkande över tid, p.g.a. att en del kommer att tappas bort. Jordens befolkning är inte konstant. Den ökar. Då måste fler människor dela på färre bitcoins. Vad tror du händer med priset?
Citera
2024-11-12, 19:08
Avslutad
Binary: Svarar här eftersom vi är i fel tråd för frågan:

(FB) Argument för och emot bitcoin och bitcoinisering
Citera
2024-11-12, 19:13
Medlem
EgoistNs avatar
[quote=MrEarlGrey|90087138]Har för mig att du skrivit att du lever på trade så utifrån det perspektivet måste man ju realisera vinster mellan varven, och utifrån detta så var det en riktigt snygg realisering. Hade blivit något mer idag men det kunde du inte veta. Så toppbetyg på detta.

Tack för de vänliga orden.
Ja, det stämmer att jag lever på trading och MSTR har varit den överlägset bästa födkroken hittills.
För tillfället har jag för mycket stålar som bränner i fickan som bör omsättas snarast.
Frågan är i vad?
Citera
2024-11-12, 19:17
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
För tillfället har jag för mycket stålar som bränner i fickan som bör omsättas snarast.
Frågan är i vad?

Jag är i samma sits. Jag gick hårt in på MSTR för ett par månader sedan, men inte tillräckligt uppenbarligen. Jag vet inte alls vart man gör av allt nu, det jag hoppades på innan var en dipp i USA-börserna men det gick ju sådär... Sidelined med en stor andel.
Citera
2024-11-12, 19:35
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Jag är i samma sits. Jag gick hårt in på MSTR för ett par månader sedan, men inte tillräckligt uppenbarligen. Jag vet inte alls vart man gör av allt nu, det jag hoppades på innan var en dipp i USA-börserna men det gick ju sådär... Sidelined med en stor andel.

Jag har två krav. Det ska vara relaterat till krypto och det ska kunna hållas på ISK..

Om jag gör en Löfven, en samlad bedömning, tror jag att Valours kryptofond DAB10 är ett mycket vettigt köp.
Citera
2024-11-12, 19:37
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Jag har två krav. Det ska vara relaterat till krypto och det ska kunna hållas på ISK..

Om jag gör en Löfven, en samlad bedömning, tror jag att Valours kryptofond DAB10 är ett mycket vettigt köp.

Jag hade den under en period men klev ur, var bättre att bara köra MSTR, men det är en kul tanke med en "indexfond" för krypto. Dock ser jag det mer som lite extra stoppning bara.
Citera
2024-11-12, 19:49
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Jag hade den under en period men klev ur, var bättre att bara köra MSTR, men det är en kul tanke med en "indexfond" för krypto. Dock ser jag det mer som lite extra stoppning bara.

Jo, MSTR har varit svårslagen..
Det blir allt fler alts som har blivit tillgängliga via cert. Nu även SUI och Bittensor, för den mer riskbenägne.
Citera
2024-11-12, 20:02
Medlem
EgoistNs avatar
Å hux flux är vi tillbaka på 89-ish.
Ett styrkebesked som heter duga..
Citera
2024-11-12, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Varför ”ska” människor dela på dessa bitcoins? Behövs dessa bitcoins till något så som mat eller tak över huvudet?
Vad ska de annars dela på? Monopolpengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in