2024-11-12, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Det där stämmer inte. Jag tog hem lite vinst på årets hittills lämpligaste dag.
Jag trejdar ju som sagt alts via cert, vilket betyder att jag är ganska vingklippt i o m börsens begränsade öppettider.
I övrigt tror jag inte att den minishakeout vi ser är klar än..

Vad stod BTC i när du realiserade vinst?
Citera
2024-11-12, 15:53
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Vad stod BTC i när du realiserade vinst?
84k ca. SOL runt 220
Citera
2024-11-12, 16:04
Medlem
Leastons avatar
Galet att det är nästan lika många Longs som blivit likviderade som Shorts de senaste 24 timmarna.

Tänk att varit long men ändå, pga för hög hävstång, lyckats med konststycket att gå minus i denna uppgång.
Många kommer ha färre Bitcoin nästa gång vi nosar på 90k, och de kommer kännas jobbigt för dem.

Blackrock? Dom kommer bara ha fler och fler Bitcoin, det är det enda vi kan vara säkra på.
Citera
2024-11-12, 16:05
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Trevligt att det går ner? Inte för oss som är fulladdade som man ska vara vid det här läget i cykeln. Varför är du inte fulladdad redan?

Jag har varit i dina termer "fulladdad" sedan länge.

Men det finns alltid utrymme för att fylla på lite "DCA" om möjligheten öppnar sig.
Citera
2024-11-12, 16:22
Medlem
Flaskhanks avatar
Citat:
Price range for #Bitcoin in the 4th halving cycle if it follows a growth trajectory in the range of the previous cycles.

Upper Bound ~ $4,500,000
Lower Bound ~ $140,000
https://x.com/CarlBMenger/status/1856245087044313435

Snittpriset baserat på tidigare rörelser skulle ge ett Bitcoinpris på $1,120,000 inom 4 år.
Citera
2024-11-12, 16:24
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Sitter och kolla Relative Strength Index (RSI) för att få en känsla om luften börjar gå ut för de kommande dagarna/veckorna.

Priset är på ordentligt överköpta nivåer både på dagliga och 4h. I skrivande stund så gör vi en ny push mot 90k, men det är en så länge inte mycket volym bakom vilket skapar bearish divergens på RSIn på de lägre upplösningarna. Gissar att vi även kommer få se det på 4h och dagliga, så fort dessa börjar stänga de kommande veckan.

Priset skulle kunna trycka upp mot (och över?) 100k, men om det inte kommer ordentligt med volym bakom så tror jag vi har en lokal topp i antågande.

Så sitter man och funderar på att köpa, håll koll på RSIn först.

Jag tar gärna en vända ner (varför inte för att återstesta 74k) , för att reseta RSIn och komma tillbaka till dessa nivåer med ny styrka om några veckor/månader.

Ja, en likvidering av denna säljvägg skulle säkert kunna få volymen att öka rätt ordentligt. Det är det korttids bull:sen får hoppas på.

Det är sådana här inlägg som lyfter tråden och gör att jag tittar in dagligen.

Håll er borta.grån dispyter och låt istället maximera våra chanser till att bli ekonomiskt oberoende.

Njut grabbar, 87k i dagsläget!
Citera
2024-11-12, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
självklart har btc en topp, om den är vid 1 miljon usd eller 20 är omöjligt att säga.

Vad tycker du skillnaden mellan btc och andra kryptovalutor är?
Finns ju hur många som helst som toppat och sedan inte återhämtat sig.

Tesla kan toppa, amazon kan toppa, guld kan toppa, alla tillgångar kan toppa.
Bitcoin har den bästa algoritmen, proof of work. Den är mest pålitlig, beprövad och säkrare än alternativen. Andra krypton med PoW är bara plagiat. Visst kan det finnas plats för en "Pepsi Cola" också men hittills har det inte hänt med någon större framgång. T.ex. Litecoin har funnits i 13 år men aldrig riktigt lyft. Bitcoin är kryptovärldens "Coca Cola", originalet som alla vill ha eftersom den smakar bäst. Hade något bättre alternativ funnits då hade det hänt nu, 15 år senare.
Citera
2024-11-12, 17:22
Medlem
Citat:
Finns ingen anledning att gå tillbaka till guld 1.0.

Grattis till inte ha förstått någonting. Ni är flera stycken i tråden.

Bitcoin kommer att fortsätta upp för evigt, och med för evigt menar jag tills bitcoin dominerar allt.
Bitcoin kommer att fortsätta upp efter det också, eftersom jordens befolkning ökar. Varje år ska fler människor dela på de bitcoins som har skapats.
Citera
2024-11-12, 17:26
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Bitcoin kommer att fortsätta upp efter det också, eftersom jordens befolkning ökar. Varje år ska fler människor dela på de bitcoins som har skapats.

Dina "analyser" är verkligen sämst alltså.
Citera
2024-11-12, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
84k ca. SOL runt 220

Har för mig att du skrivit att du lever på trade så utifrån det perspektivet måste man ju realisera vinster mellan varven, och utifrån detta så var det en riktigt snygg realisering. Hade blivit något mer idag men det kunde du inte veta. Så toppbetyg på detta.

Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Jag har varit i dina termer "fulladdad" sedan länge.

Men det finns alltid utrymme för att fylla på lite "DCA" om möjligheten öppnar sig.

Har man cash vid sidan om så är man per definition inte fulladdad. Men jag förstår absolut att man vill fylla på om man har cash vid sidan om.

Själv är jag fulladdad och har inga cash vid sidan om.
Citera
2024-11-12, 17:29
Medlem
Stig-Britts avatar
Dyker vi lite till lär vi se en kort dump. Ca. 85800 någonstans stöd? Jag höftar bara nu på 7d. MSTR har varit helt bananas, jag är inte riktigt en trader men jag tänker mig att man borde kunna göra en modell för hur den reagerar på BTC-priser och köpa/sälja typ 10 gånger per dag och hämta hem en hel del vinst... så galna rörelser.
Citera
2024-11-12, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Binary

Hur ska det här gå till? Starta gärna en tråd om detta och förklara så kan vi diskutera det sedan ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in