2024-11-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det spelar ingen roll hur mycket pengar de tjänar.
Det viktiga är att de tar fast och hänger ut äckliga våldtäksmän

Det är ingen som vill jobba med en gädda eller ha gäddan i sin närhet övht.

Så det är bra att arbetsgivare, f.d. vänner och ev barn får veta det.
Så att alla kan hålla sig borta från gäddan och skydda sina barn

Det gör om man ljuger om det för att framstå som bättre eller visa vilken hög häst man sitter på.

Du må tycka så. Men det finns många som har andra åsikter igenom moral, lag och mer.

Att du och dina meningsmedhjälpare har en annan syn på empati och moral är ettablerat. Ni, speciellt du tycker mer om att kasta glopord, kalla folk för saker med mera ist för att föra en saklig diskution.
Citera
2024-11-11, 23:41
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll hur mycket pengar de tjänar.
Det viktiga är att de tar fast och hänger ut äckliga våldtäksmän

Det är ingen som vill jobba med en gädda eller ha gäddan i sin närhet övht.

Så det är bra att arbetsgivare, f.d. vänner och ev barn får veta det.
Så att alla kan hålla sig borta från gäddan och skydda sina barn

Ja, det där är viktigt. När vi skulle tapetsera om ungarnas rum så kom vi på att vi kunde spara pengar på tapeter. Vi tapetserade rummen med 500 gäddor , så ungarna kunde hålla reda på dem . För säkerhets skull tog vi även med de 11 döda (spöken ni vet).
Billigt och väldigt effektivt och rekommenderas absolut.
Citera
2024-11-12, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Ja, det där är viktigt. När vi skulle tapetsera om ungarnas rum så kom vi på att vi kunde spara pengar på tapeter. Vi tapetserade rummen med 500 gäddor , så ungarna kunde hålla reda på dem . För säkerhets skull tog vi även med de 11 döda (spöken ni vet).
Billigt och väldigt effektivt och rekommenderas absolut.

Hoppas ni även räknar in Puttes stålar som han inte betalt in skattepengar till svenska staten under alla dessa år utomlands i Monaco mm men efter boksläppet så ska allt öppna sig för honom -nej du har inte jobbat och dragit in miljonerna utomlands!

Putte lämnade ju Sverige 20 år gammal, vältränad och kom tillbaks fet 55 år med rättigheter typ.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2024-11-12 kl. 00:49.
Citera
2024-11-12, 04:46
Avslutad
Citat:
Du är inte lite dum i huvudet.

Medellönen för chefer är 52 379 kronor/månaden

Det ser som att de tar ut för lite i lön [...]

Jag skulle killgissa, att majoriteten av chefer på den lönenivån har en fullföljd utbildning utöver förskola och dessutom en adekvat arbetslivserfarenhet...
Citera
2024-11-12, 05:33
Medlem
Citat:
Jag det inte lätt att vara helt tom i huvudet
Men iaf, alla ser gäddorna som potentiella våldtäksmän.

Så att någon tjänar peanger på att jobba med det finns det ingen som bryr sig om, förutom de som har en fil-störning.

Jobbar du gratis?

Nog inte riktigt det som jag menade!

Nej tyvärr jag har ingen Fil- störning och hatar nog gäddorna mer än genomsnittet.

Men att aSara gjort business av barn det gillar jag absolut inte.

Dessutom visste hon mycket väl vad Impulskollen höll på med och att de sen valde att kalla pengarna de fick in för reklam pengar lurar nog i te så värst många.

Men folk är ju så godtrogna att de swishar hit och dit utan ett enda krav på insyn.

Sen är det väl inte meningen att Sara ska bli miljonär på folks surt förvärvade pengar
Citera
2024-11-12, 06:52
Medlem
Ond.hickas avatar
[quote=Dusapa|90081211][quote=Ond.hicka|90081081]
Citat:

Hur menar du, hur det redovisas? Menar du hur de bokför inkomsten till skatteverket? Vilken form av inkomst som de uppger att det är, eller vad menar du? Många företag tar emot donationer och har ett företagskonto med swish, jag förstår inte hur du menar.[
/
Ja, självklart redovisning till Skatteverket.
Naturligtvis finns det såväl direkta köp som gåvor. Finns det någon gräns avseende gåvor och vilka regler gäller?
Du verkar insatt.
Ja, det finns det. Jag skulle tro att Dumpen får skatta som vanligt eftersom summan överstiger vilken gräns det nu var. Tror du inte att de har en revisor? Det är ju inte en ovanlig situation.
Citera
2024-11-12, 07:34
Medlem
[quote=Ond.hicka|90082765][quote=Dusapa|90081211]
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Ja, det finns det. Jag skulle tro att Dumpen får skatta som vanligt eftersom summan överstiger vilken gräns det nu var. Tror du inte att de har en revisor? Det är ju inte en ovanlig situation.
Alla företag med självaktning har naturligtvis en revisor. Får man ens ha ett företag utan extern revisor som granskar räkenskaperna?
Citera
2024-11-12, 07:45
Medlem
Citat:
Självklart måste omkostnaderna täckas och verksamheten är inte ideell.
Har du insyn när det gäller dumpens ekonomi?
Hur bokförs Swish i ett bolag överhuvudtaget ?
Tänker du att inflödet har minskat när samarbetet med IK är avbrutet?
Normalt likställs swish med en kontant betalning, alltså kopplat till ett rwgistrerat kassasystem. Betalaren ska erbjudas ett kvitto och varje transaktion registreras i en sk svart låda.
Aldrgig hört om att Dumpen har det. Swisg borde således bokföras som omsättning fritagen från moms.
Citera
2024-11-12, 07:49
Medlem
[quote=Dusapa|90082912][quote=Ond.hicka|90082765]
Citat:
Alla företag med självaktning har naturligtvis en revisor. Får man ens ha ett företag utan extern revisor som granskar räkenskaperna?
Ja, kravet om revisor inträder först vid en viss omsättning och/eller antal anställda. Minns inte gränsvärden i skallen. Har du inte revisor måste du uppge om redovisningen upprättats i samråd med redivisningsbyrå eller inte. Om jag minns rätt.
Citera
2024-11-12, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Normalt likställs swish med en kontant betalning, alltså kopplat till ett rwgistrerat kassasystem. Betalaren ska erbjudas ett kvitto och varje transaktion registreras i en sk svart låda.
Aldrgig hört om att Dumpen har det. Swisg borde således bokföras som omsättning fritagen från moms.

Ja, man kan ju undra kring oegentligheter, med tanke på teatern om IK och alla förnekanden tills man stod med brallorna nerdragna.
Citera
2024-11-12, 08:08
Medlem
Citat:
Ja, man kan ju undra kring oegentligheter, med tanke på teatern om IK och alla förnekanden tills man stod med brallorna nerdragna.
Jag begriper inte att SKV låter det passera. Det är momsbedrägeri för några hundra lax i alla fall. Kriminalitet rakt av, men så klart såger dumpen "Vi gör inget fel, vi är inte dömda för något"
Citera
2024-11-12, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag begriper inte att SKV låter det passera. Det är momsbedrägeri för några hundra lax i alla fall. Kriminalitet rakt av, men så klart såger dumpen "Vi gör inget fel, vi är inte dömda för något"
Det kräver nog en anmälan om de ska granska. Jag kan inte föreställa mig att SKV frekventerar vare sig dumpen eller Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in