2024-11-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Undrar hur de med noll exponering mot krypto känner nu?

Tror inte någon, med normalfungerande psykologisk profil, känner något särskilt alls.

Är inte så vanligt att normala individer med bra relationer till anhöriga och ett välfungerande socialt nätverk springer runt och tänker: "Fan, att jag inte blankade aktie x dagen innan kursen föll", "Tusan att jag inte satsade på att Malmö FF skulle vinna allsvenskan i år!" eller - som i nuvarande fall - "Helvete! Jag skulle ha satsat på Bitcoin!".

Personer som mår väldigt dåligt (eller extremt bra, för den delen) över rörelser för enskilda tillgångsslag bör nog söka psykologisk eller psykiatrisk hjälp.
Citera
2024-11-11, 17:34
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Tror inte någon, med normalfungerande psykologisk profil, känner något särskilt alls.

Är inte så vanligt att normala individer med bra relationer till anhöriga och ett välfungerande socialt nätverk springer runt och tänker: "Fan, att jag inte blankade aktie x dagen innan kursen föll", "Tusan att jag inte satsade på att Malmö FF skulle vinna allsvenskan i år!" eller - som i nuvarande fall - "Helvete! Jag skulle ha satsat på Bitcoin!".

Personer som mår väldigt dåligt (eller extremt bra, för den delen) över rörelser för enskilda tillgångsslag bör nog söka psykologisk eller psykiatrisk hjälp.

Jag antar att inlägget du skriver syftar att statuera exempel på hur man känner när men lider av uppenbar FOMO-förakt?
Citera
2024-11-11, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Kan bli hur mycket uppgång som helst så jag kommer förmodligen inte att trada någonting. Tidigare plan har varit att sälja i Mars för att rida ut björnen inom icke-krypto för att rida ut björnen men med allt som händer nu så vette sjutton hur man ska lägga upp det? Tänker att jag väntar och ser vad som händer i början under Trump.
När US Treasury börjar köpa upp sina 200.000 BTC för 2025 som det finns förslag på från republikanerna som nu är i majoritet, då kommer fler länder att haka på. De gamla bull & bear cyklerna gäller inte längre när detta händer. "Bitcoin has no top because Fiat has no bottom".
Citera
2024-11-11, 17:38
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
De gamla bull & bear cyklerna gäller inte längre när detta händer.

Här skriver du faktiskt något bra, och jag tror du kan ha rätt i det. Inte bara när nationsstater köper BTC, utan många har sett BTC krascha så många gånger nu att jag tror för många är redo att hoppa på för att vi ska se en ordentlig krasch, ungefär som när en jetmotor startar - den tänder till några gånger och slocknar igen innan den kommer igång.
Senast redigerad av Stig-Britt 2024-11-11 kl. 17:41.
Citera
2024-11-11, 17:50
Medlem
Citat:
När US Treasury börjar köpa upp sina 200.000 BTC för 2025 som det finns förslag på från republikanerna som nu är i majoritet, då kommer fler länder att haka på. De gamla bull & bear cyklerna gäller inte längre när detta händer. "Bitcoin has no top because Fiat has no bottom".

Ja, blir förslaget från Cynthia Lummis verklighet så är vi i ett nytt läge. Då är det bara idiotiskt att sälja bitcoin för fiat, åtminstone för ett pris som är i närheten av de priser vi ser nu:

The U.S. Government Is One Step Closer To Holding 1 Million Bitcoins
https://www.forbes.com/sites/digital-assets/2024/11/11/the-us-government-is-one-step-closer-to-holding-1-million-bitcoins/

Citat:
The new Chair of the Senate Banking Committee is likely to be Senator Tim Scott (R-SC), the current Ranking Member. Sen Scott appeared on stage with Sen Lummis at Bitcoin Nashville, and he is likely to bring the BITCOIN Act to a vote in committee early in the 119th Congress.

Once it passes the Senate, it will need support in what is seeming likely to be a Republican-controlled House of Representatives. There it will also find allies across the aisle. Ro Khanna (D-CA17), who also took the stage at Bitcoin Nashville, has supported the bill in the past. “How can you be against Bitcoin?” he said in Nashville. “It's like saying ‘I'm against the iPhone’. It's just a technology.” Democratic Rep Wiley Nickel (D-NC13) also appeared on the stage at the Bitcoin Conference, but will not be a member of the 119th Congress as he did not run for reelection.

David Bailey, CEO of Bitcoin Magazine and the man who introduced past and future President Trump at Bitcoin Nashville, thinks that the Trump administration is likely to move quickly on the BITCOIN Act. One big reason is that the world expects the BITCOIN Act to pass eventually, and so every day that the US doesn’t accumulate Bitcoin is a day where other people, companies, and even countries can get ahead of the US. On a recent Twitter spaces, Bailey said, “Now that this idea is in the public sphere…there are other nations that are going to try to frontrun the United States. I’ve already heard that term be used by a representative from one country. At Bitcoin MENA, we intend to have a nation state announcement coming from that region about someone who’s putting Bitcoin on their balance sheet.

Nationalstats-FOMO förändrar hela spelplanen.
Citera
2024-11-11, 18:02
Avslutad
Citat:

Självklart, det är förmodligen bara en tidsfråga.

Du förstår nog själv någonstans att du bör byta från vänster till höger, du motarbetar dig själv som det är nu.
Citera
2024-11-11, 18:03
Medlem
Intresset från allmänheten börjar på att vakna till: https://trends.google.com/trends/explore?date=today%205-y&q=bitcoin
Citera
2024-11-11, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Margin call!

Thanks for playing.

Bättre lycka nästa gång.

Blir intressant att se nu var vi tar vägen.
När vi nu dragit förbi ATH ganska rejält så är vi i price discovery mode och sånt är ju omöjligt att gissa sig till.

Förra gången ropade folk efter 100k, men denna gång har jag sett lite mer försiktiga analyser och många gissar kring 150-200k.

Själv väntar jag på att altcoins ska explodera då jag är hårt investerad i det.
Citera
2024-11-11, 18:12
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Blir intressant att se nu var vi tar vägen.
När vi nu dragit förbi ATH ganska rejält så är vi i price discovery mode och sånt är ju omöjligt att gissa sig till.

Förra gången ropade folk efter 100k, men denna gång har jag sett lite mer försiktiga analyser och många gissar kring 150-200k.

Själv väntar jag på att altcoins ska explodera då jag är hårt investerad i det.

Frågan är inte ställd på ett hånfullt sätt:

Blev nyfiken på om du lärde dig något av det här tradet och dess utfall?

Vad kommer du att göra annorlunda nästa gång för att undvika ett liknande utfall?

Journalför du din trading?

Spekulerandet får du ta med trådens övriga användare, sånt ägnar jag mig inte åt.
Citera
2024-11-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Självklart, det är förmodligen bara en tidsfråga.

Du förstår nog själv någonstans att du bör byta från vänster till höger, du motarbetar dig själv som det är nu.
När alla använder bitcoin blir det enklare att omfördela resurser och svårare att smita från skatten. Framför allt kan inte eliten fuska och pumpa in nya monopolpengar i systemet.
Citera
2024-11-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Intresset från allmänheten börjar på att vakna till: https://trends.google.com/trends/explore?date=today%205-y&q=bitcoin
429. That’s an error. Too many requests
Citera
2024-11-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Frågan är inte ställd på ett hånfullt sätt:

Blev nyfiken på om du lärde dig något av det här tradet och dess utfall?

Vad kommer du att göra annorlunda nästa gång för att undvika ett liknande utfall?

Journalför du din trading?

Spekulerandet får du ta med trådens övriga användare, sånt ägnar jag mig inte åt.

Jag tradear väldogt sällan och aldrig med stora summor, så jag har inte lärt mig något alls.
Jag visste ju redan innan att det kunde gå åt helvette.

Jag har en long possition på fantom där jag gick in på 0.7 usd och tänker stänga den när den når minnst 2 usd vilket kommer hända om altcoins tar fart.
Blir likviderad vid 0.46 usd.

Jag slutade tradea för flera år sedan då jag blev förvånad och mådde dåligt när jag förlorad pengar.
Sen dessa har jag mest investerat vid väl valda tillfällen när marknaden varit låg.
Jag köpte solana för över 30k sommaren 2023 och kommer snart sälja en del av det, men övertygad om att solana kommer stiga ytterligare under 2025, 400 usd minnst.
Har ett snitt inköpspris på just över 20 usd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in