Citat:
Ursprungligen postat av
Signalsanning
Muslimer är människor. Inga odjur. Däremot tål jag inte när man vill skydda profetens giftermål med en 6 åring. Så fort man påpekar det så nämner vissa att i kristna länder också haft den historien. Då är det omoraliskt enligt mig.
Nu lägger jag ingen värdering i vem som är ett odjur eller varför.
Men när vi ser övergrepp mot minderåriga i Sverige så brukar gärningsmannen beskrivas just som ett odjur, eller värre. Bör inte irakiska muslimer beskrivas på samma vis i och med denna lag? Eller bör ingen kallas för odjur? Är det skillnad på övergrepp och övergrepp?
Historie-argumentet är så värdelöst att folk antagligen slutar lyssna på dig när du drar det. Det fina med detta är att i själva ordet historia, så åsyftas en
dåtida händelse. Någon som hände förr, men inte nu. I år är det 2024. Menar du att Irak är 200 år efterblivna? Jag är inte helt emot dig där, om det är så du menar.
Kan man rationalisera allt baserat på historia tycker du?
- Vi kan inte fördöma slavhandel i Libyen, därför att det förekom slavhandel i Europa för 300 år sedan?
- Vi kan inte fördöma sterilisering av homosexuella och funktionsnedsatta, eftersom det förekom i Sverige för 100 år sedan?
- Vi kan inte fördöma amerikanska delstaters tillbakagång i abortfrågan, eftersom valfri abort var olagligt i Sverige fram tills 1974?
- Finns det någonting vi inte kan fördöma, med tanke på mänsklighetens 300.000-åriga
historia?
Citat:
Ursprungligen postat av
Signalsanning
Judendom har tvåsystemslagar. En för judar och en för hedningar. I Mishneh Torah står det att om en man våldtar en 3 årig hedning. Så är 3 åringen ansvarig för våldtäkten och ska mördas.
Detta betyder inte att alla judar tror på det. Fortfarande bara en smörklick som gör det.
Diverse saker vi idag betraktar som brott finns beskrivna i Koranen, Bibeln och Torah. Skillnaden ligger i hur de religiösa grupperna tolkar skriften och huruvida de värderar religionens eller statens lag högst. Oavsett vad som står, så ägnar sig inte judar åt det brott du beskriver. Kristna följer inte bibeln, när budskapet krockar med lagen.
Muslimer följer i högre utsträckning koranen och sharia-lag än vad de andra grupperna följer sin religiösa skrift. Det gör att islam krockar med lagar som är baserade på västliga värderingar. När de själva får makt, så genomför de statliga lagändringar för att följa sharia-lag. Det är så djupt rotat i islam att lyda Koranen att de på riktigt anser det vara föredömligt att begå övergrepp mot barn - eftersom Muhammed gjorde detsamma. Det är därför barngiftemål, övergrepp mot barn, stening av våldtagna kvinnor, avrättningar av homosexuella och diverse andra vidriga företeelser
enbart förekommer i muslimska länder.