2024-11-11, 07:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
Hur stor är andelen rättrogna muslimer som anser att det är okej att gifta sig och fullborda äktenskap med barn så länge de är baligh?

Svara ärligt nu.

Vid 6 årsåldern?
Max 5 % och då överdriver jag kraftigt. Hört bara två fall av bortgifte men vid 14-15 års åldern från Sverige till andra länder.

För mig är problemet att muslimer vill skydda sin profets helighet. De gör det så mycket att man inte kan se att detta är omoraliskt.
Citera
2024-11-11, 08:05
Medlem
67arigGubbes avatar
Fan vad sjukt! Hur kom man fram till just 9? Då kan man ju lika gärna slopa gränsen överhuvudtaget..
Citera
2024-11-11, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Som om man ska tolka Islam ordagrannt så är det ok att våldta barn?
All form av giftermål är legaliserad våldtäkt.
Citera
2024-11-11, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Muslimer är människor. Inga odjur. Däremot tål jag inte när man vill skydda profetens giftermål med en 6 åring. Så fort man påpekar det så nämner vissa att i kristna länder också haft den historien. Då är det omoraliskt enligt mig.

Dom är odjur, inte människor.

Ingen normalt funtad hade kommit på ett sånt här förslag.
Citera
2024-11-11, 08:18
Avslutad
Citat:
6 år vid giftermål. 9 år vid samlag. Det är bara en liten smörklick muslimer som tycker detta är okay.
Dessutom är det omoraliskt att gifta sig med och knulla en tjej som inte ens är i närheten av att vara en ”tonåring”.
Tror du själv på att mahamod väntade i 3 år innan han knullade henne? Han knullade henne givetvis första natten!
Citera
2024-11-11, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Aldrig någonsin hört att der skulle ha existerat i västvärlden, att man gift sig med ngn under tonår. Har du ngn källa?
Läs om drottning Margareta på wiki t.ex.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Drottning_Margareta
Barnförlovningar/-äktenskap fanns tyvärr också förr även i vårt land.
Citera
2024-11-11, 08:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aaram
Tror du själv på att mahamod väntade i 3 år innan han knullade henne? Han knullade henne givetvis första natten!

Oavsett om Muhammed var pedofil eller inte. Så är inte alla muslimer det. Bara för att Jesus följde en viss väg så betyder det inte att kristna följer Jesus på pricken.
Citera
2024-11-11, 08:28
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Varför skulle jag inte våga det?

Vad skulle jag vara rädd för?
Fan du behöver fler:

Finns inget bra med kristendomen då det är påhittat och inte har med verkligheten att göra. Det finns mycket ondska i Kristendomen också. Vi ser dock inte så mycket av det eftersom inte så många längre lever efter tramset som de borde göra. Så jag skulle nog hävda att de flesta som säger sig vara kristna inte är det.

Men barn far givetvis illa av kristendomen här och där också. Hur många barn som gifts bort i under kristendomen och judendomen har jag inte koll på.

Alla falska religioner (där folk tror på en gud) ska givetvis bekämpas. I Sverige och den moderna världen (väst) så satsar vi på att fortsätta utveckla utbildningssystemet i en sekulär riktning. Men för mänsklighetens skull så måste vi arbeta för att de länder som fortfarande lever i medeltiden förändras. Där skulle FN vara en bra tänkt spelare. FN borde sjösätta en världsplan för att sekularisera världen.

Det är inte okej att 9 åriga flickor blir våldtagna någonstans i världen.

Var skriver jag under?
Problemet är väl att FNs medlemsländer är religiösa i mer eller mindre stor utsträckning i majoriteten av fallen.
Citera
2024-11-11, 08:29
Avslutad
Citat:
Oavsett om Muhammed var pedofil eller inte. Så är inte alla muslimer det. Bara för att Jesus följde en viss väg så betyder det inte att kristna följer Jesus på pricken.
Jo, ALLA muslimer dyrkar honom. Vissa försöker spela fina och döljer det för dig, men så fort de har makten så kapar de ditt huvud.
Citera
2024-11-11, 08:34
Medlem
Rumpkorvens avatar
Ingen är förvånad. Kan man inte asfaltera hela området? Rädda barn och kvinnor först.
Citera
2024-11-11, 08:48
Medlem
Varför klaga, det kommer snart även till Sverige. Trots allt, varför tror ni att HBQT/RFSL/Pride har ställt sig på blattarnas sida och stödjer "palestinierna"?

De hoppas väl på att pederasti införs även i Sverige, men de vågar inte själva säga det öppet varvid de hoppas på att islam kräver det varvid HBQT hoppar på tåget och säger att de ska gälla även dem.

RFSL och Prides främsta pederastistödjare Kjell Rindar lär väl själv ha sagt att de måste vänta på rätt tillfälle för att införa mer HBQT och pederasti. När islam börjar ställa krav på pederasti i Sverige så lär även dem stå där och kräva att det inte bara gäller muslimer utan även HBQT.
Citera
2024-11-11, 09:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Va?
Vilka kristna länder då?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_child_brides

Här är listan. I Amerika är det fortfarande lagligt i vissa delstater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in