2024-11-11, 09:49
  #145
Medlem
berenpxxs avatar
Inom Shia islam finns redan nöjesäktenskap eller Sigheh.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nikah_mut'ah

Vill du knulla en 9-åring kan du ansöka om ett tillfälligt "äktenskap" med barnet ifråga. Du betalar vad föräldrarna kräver, sen tar du hem oskulden och förstör hennes underliv. Äktenskapet kan vara från några timmar till några dagar, men lagen tillåter upp till 99 år (!).
Citera
2024-11-11, 09:57
  #146
Medlem
Benny98s avatar
Deras övriga förslag omfattar även att beröva kvinnor rätten till arv, vård av barn och skilsmässa. Även detta är mycket grova inskränkningar av mänskliga rättigheter. Det verkar som att IS har nästlat sig in bakvägen i parlamentet. Kanske vi får se ett nytt Talibanstyre?
Citera
2024-11-11, 10:14
  #147
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Dom är kräk.
Dom är vad människor alltid varit. Tror du våra kungar och vår adel var något bättre? Dom ligger efter eftersom vi ständigt bombar dom och inte gillar deras ledare som inte ger oss deras naturresurser. Att i sådana lägen återgå till religösa fantasier och starka ledare blir ju då lätt. Lämna dom i fred så utvecklas deras samhällen enligt deras tidsbas och välstånd. Du anar inte hur det kommer att se ut i Europa efter ett kärnvapenkrig där familjers barn tillsammans med annat återigen blir handelsvara för att stärka familjer och religös utbredning blir det också. Tänk på det då du hejar på nästa bombkampanj och invasion.

Men visst är det fel för oss och vår samhälls och kunskapsninvå så se till att råskinn inte får makt.
Citera
2024-11-11, 10:21
  #148
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Dom är vad människor alltid varit. Tror du våra kungar och vår adel var något bättre? Dom ligger efter eftersom vi ständigt bombar dom och inte gillar deras ledare som inte ger oss deras naturresurser. Att i sådana lägen återgå till religösa fantasier och starka ledare blir ju då lätt. Lämna dom i fred så utvecklas deras samhällen enligt deras tidsbas och välstånd. Du anar inte hur det kommer att se ut i Europa efter ett kärnvapenkrig där familjers barn tillsammans med annat återigen blir handelsvara för att stärka familjer och religös utbredning blir det också. Tänk på det då du hejar på nästa bombkampanj och invasion.

Men visst är det fel för oss och vår samhälls och kunskapsninvå så se till att råskinn inte får makt.

Så du menar att det innerst inne är västvärldens fel att de vill våldta nioåringar?
Citera
2024-11-11, 10:21
  #149
Medlem
Q-Trons avatar
Statssanktionerad pedofili alltså. Plötsligt känns många ogenomtänkta, svenska lagar fullt rimliga i jämförelse. Låt oss aldrig glömma att det inte finns någon skiljelinje mellan politik och religion hos pedofildyrkarna. Står det i sagoboken så står det i sagoboken, och då kan det följaktligen implementeras i någon form, precis som för 1400 år sedan.

Jag blev först lite förvånad när jag läste den här nyheten, och sen kom jag på att jag inte alls är förvånad: "Näe, de kan väl inte... Det är fanimej inte möjligt. Eller, jo. Pedofilprofeten gjorde det. Det är klart att en sån här lag skulle läggas på förslag förr eller senare." Den initiala förvåningen låg väl egentligen i hur snabbt det har gått sedan den taffliga ansatsen av amerikanerna att försöka införa någon form av demokrati i Irak efter invasionen 2003, till att det nu går mer och mer mot en totalitär teokrati.

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ja så är det. Men det spelar ingen roll om tjejerna är några år äldre. De tvingas mot sin vilja att gifta sig med en gubbe som de inte själva bestämmer vem det är och han har ju rätt som man att ha sex med henne samt att hon förväntas att föda hans barn. Alltså blir mer eller mindre alla muslimska kvinnor våldtagna under hela sina liv.

Så varför skulle de inte kunna våldta barn då också.

Tänk dumpen i Irak.
- Du har bestämt träff med en 8 årig flicka.
- Men hon sa att hon var 9.

Dumpen Irak, vilket koncept! Men kanske inte lika sensationellt. För då kommer Mohammed Sjöberg (med en total kroppslängd på 175 cm och med irakiskt höjdhoppsrekord på 120 cm) och säger: Insh'allah, bror. Bara åtta, ey? Äh, knölla henne ändå! Knölla huran! *primitiva och gutturala apläten*
__________________
Senast redigerad av Q-Tron 2024-11-11 kl. 10:27.
Citera
2024-11-11, 10:23
  #150
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Läs om drottning Margareta på wiki t.ex.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Drottning_Margareta
Barnförlovningar/-äktenskap fanns tyvärr också förr även i vårt land.
På 1300-talet. Nästan tusen år sen.
Citera
2024-11-11, 10:30
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Muslimer är människor. Inga odjur. Däremot tål jag inte när man vill skydda profetens giftermål med en 6 åring. Så fort man påpekar det så nämner vissa att i kristna länder också haft den historien. Då är det omoraliskt enligt mig.

Nu lägger jag ingen värdering i vem som är ett odjur eller varför.

Men när vi ser övergrepp mot minderåriga i Sverige så brukar gärningsmannen beskrivas just som ett odjur, eller värre. Bör inte irakiska muslimer beskrivas på samma vis i och med denna lag? Eller bör ingen kallas för odjur? Är det skillnad på övergrepp och övergrepp?

Historie-argumentet är så värdelöst att folk antagligen slutar lyssna på dig när du drar det. Det fina med detta är att i själva ordet historia, så åsyftas en dåtida händelse. Någon som hände förr, men inte nu. I år är det 2024. Menar du att Irak är 200 år efterblivna? Jag är inte helt emot dig där, om det är så du menar.

Kan man rationalisera allt baserat på historia tycker du?
- Vi kan inte fördöma slavhandel i Libyen, därför att det förekom slavhandel i Europa för 300 år sedan?
- Vi kan inte fördöma sterilisering av homosexuella och funktionsnedsatta, eftersom det förekom i Sverige för 100 år sedan?
- Vi kan inte fördöma amerikanska delstaters tillbakagång i abortfrågan, eftersom valfri abort var olagligt i Sverige fram tills 1974?
- Finns det någonting vi inte kan fördöma, med tanke på mänsklighetens 300.000-åriga historia?

Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Judendom har tvåsystemslagar. En för judar och en för hedningar. I Mishneh Torah står det att om en man våldtar en 3 årig hedning. Så är 3 åringen ansvarig för våldtäkten och ska mördas.

Detta betyder inte att alla judar tror på det. Fortfarande bara en smörklick som gör det.

Diverse saker vi idag betraktar som brott finns beskrivna i Koranen, Bibeln och Torah. Skillnaden ligger i hur de religiösa grupperna tolkar skriften och huruvida de värderar religionens eller statens lag högst. Oavsett vad som står, så ägnar sig inte judar åt det brott du beskriver. Kristna följer inte bibeln, när budskapet krockar med lagen.

Muslimer följer i högre utsträckning koranen och sharia-lag än vad de andra grupperna följer sin religiösa skrift. Det gör att islam krockar med lagar som är baserade på västliga värderingar. När de själva får makt, så genomför de statliga lagändringar för att följa sharia-lag. Det är så djupt rotat i islam att lyda Koranen att de på riktigt anser det vara föredömligt att begå övergrepp mot barn - eftersom Muhammed gjorde detsamma. Det är därför barngiftemål, övergrepp mot barn, stening av våldtagna kvinnor, avrättningar av homosexuella och diverse andra vidriga företeelser enbart förekommer i muslimska länder.
__________________
Senast redigerad av MpunktM 2024-11-11 kl. 10:44.
Citera
2024-11-11, 10:43
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
På 1300-talet. Nästan tusen år sen.
Det är väl ungefär så långt efter som dessa muslimska länder är i utvecklingen, så det är förståeligt antar jag.
Citera
2024-11-11, 10:45
  #153
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Nu lägger jag ingen värdering i vem som är ett odjur eller varför.

Men när vi ser övergrepp mot minderåriga i Sverige så brukar gärningsmannen beskrivas just som ett odjur, eller värre. Bör inte irakiska muslimer beskrivas på samma vis i och med denna lag? Eller bör ingen kallas för odjur? Är det skillnad på övergrepp och övergrepp?

Historie-argumentet är så värdelöst att folk antagligen slutar lyssna på dig när du drar det. Det fina med detta är att i själva ordet historia, så åsyftas en dåtida händelse. Någon som hände förr, men inte nu. I år är det 2024. Menar du att Irak är 200 år efterblivna? Jag är inte helt emot dig där, om det är så du menar.

Kan man rationalisera allt baserat på historia tycker du?
- Vi kan inte fördöma slavhandel i Libyen, därför att det förekom slavhandel i Europa för 300 år sedan?
- Vi kan inte fördöma sterilisering av homosexuella och funktionsnedsatta, eftersom det förekom i Sverige för 100 år sedan?
- Vi kan inte fördöma amerikanska delstaters tillbakagång i abortfrågan, eftersom valfri abort var olagligt i Sverige fram tills 1974?
- Finns det någonting vi inte kan fördöma, med tanke på mänsklighetens 300.000-åriga historia?

Du kan bara kalla lagstiftarna odjur, det var ju protester mot lagen från muslimer i landet. Man kan inte döma en hel grupp över en lag…

Sedan industrin tog fart har åldern ökat i giftermål. Innan dess var det inte onormalt att man gifte sig vid 14-18 år. Du kan rationalisera det biologiskt. Det är muslimer som tar upp historia ”argumentet” mot oss kristna.
Citera
2024-11-11, 10:48
  #154
Medlem
Hahaha alltså västerländsk media har hamnat på så låg nivå att man öppet publicerar desinformation och felaktigheter.

Jag tyckte nyheten verkade så sjuk att jag fick läsa på om förslaget. Låt mig börja med att säga att deras förslag oavsett är fruktansvärt efterblivet och från medeltiden.
Men INGENSTANS i förslaget står det att man ska sänka åldern till 9 år. I förslaget vill man dock tillåta religiösa giftermål enlig muslimsk sed som i dagsläget ibland sker illegalt eftersom lagen kräver att man är minst 18 år, med vissa undantag med förälders medgivande kan den åldern vara så låg som 15 år.

Så förslaget är snarare att göra religiösa giftermål lagliga, vilket i teorin kan sänka åldern för de som gifter sig om den religiösa tokstollen godkänner. Varfan fick de den åldern ifrån? 9 år? Förlåt men detta är ju helt tokigt att journalistik får bedrivas såhär
Citera
2024-11-11, 10:55
  #155
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Det räcker inte att knulla kusiner, syskon och getter för äckelmuslimerna i Mellanöstern. Nu ska Irak införa en lag så att man kan börja sätta på 9-åringar också.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/al8007/iraks-lagforslag-ha-sex-med-nioaringar

Dags att stänga dörren helt och hållet för de här odjuren nu.
Inte alls ok. Och vad händer om ett sådant par besöker ett civiliserat land?
"Hej hotellet, har ni ett rum med dubbelsäng för mig och min 9-åriga fru?"
Citera
2024-11-11, 10:56
  #156
Medlem
Raktinyllets avatar
Majoriteten av befolkningen står nog inte bakom detta. Kolla på Sverige, här är det lagligt att könsstympa småpojkar men majoriteten av befolkningen tycker det är vidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in