2024-11-08, 17:37
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Ja men nu har det ju visat sig att kvinna nummer ett har tagit ett steg tillbaka och avslutat medan kvinna nummer två håller sig framme och han verkar uppskatta det. Om jag nu passar på berätta för kvinna ett att jag börjat få mer kontakt med kvinna två är jag samtidigt ärlig mot henne och allting kanske löser sig till det bästa. Tror inte kvinna två heller skulle ta illa upp eftersom hon vet att vi varit vänner sedan innan jag och ettan. Det behöver kanske inte bli så dramatiskt. Det känns också som att kvinna ett kommit till någon slags acceptans kring att det kanske blir kvinna två som igen blir vald.

Kan slå vad om att utifall kvinna två och killen får en fnurra på tråden så kommer killen börja höra av sig till kvinna ett igen haha.
Citera
2024-11-08, 17:43
Medlem
Håll dig på avstånd!
Citera
2024-11-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Kan slå vad om att utifall kvinna två och killen får en fnurra på tråden så kommer killen börja höra av sig till kvinna ett igen haha.

Tjej nummer ett kommer inte att svara, hon har blockerat honom överallt. Vi hade ett snack om det. Hoppas att om killen går med på att träffa min andra vän nu att han håller sig till henne den här gången och bättrar på det som inte funkade sist. Är lite ledsen för tjej nummer ett för vet att hon verkligen älskar killen men förstår henne samtidigt att det är för smärtsamt att fortsätta en (icke-)relation där hon bara blir utnyttjad. Tänker att den andra tjejen och han ändå hade en etablerad relation, så finns antagligen en stabilare grund att stå på där. Fast om det inte går önskar jag inte någon av dem detta egentligen.
Citera
2024-11-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Håll dig på avstånd!

Svårt när det är nära vänner men ja jag ska försöka
Citera
2024-11-08, 20:42
Bannlyst
Citat:
Är inte ett fan av att kalla något för något det inte är; varken ett våldtäktsoffer eller en man som blir falskt anklagade för våldtäkt får sina liv förstörda. De råkar ut för något hemskt ja men det är ju inte hela livet som blir förstört. Obs menar alltså verkligen inte att upplevelsen ska förminskas, båda är fruktansvärda brott, men om jag hade blivit drabbad hade jag helst sett att omgivningen inte dessutom hade gett mig en livslång offerstämpel.

Nej ingen behöver acceptera något särskilt där, det är inte vad det handlar om. Båda fallen är väldigt jobbiga för den som blir drabbad. Men personligen tycker jag det är hemskare med alla våldtäkter än falskt anklagade män eftersom de är många fler.

Ja det känns så falskt allting, tror faktiskt att det skulle bli bättre för alla att inte ha baktankar med allt. Tjejer får ta med sig plånboken till krogen och killar får sluta betrakta sig själva som ett drinktillbehör. Det kommer ge mer äkta möten och relationer.
Kanske alla ska sluta vara alkisar istället
Citera
2024-11-09, 08:07
Medlem
CC75s avatar
Citat:

Citat:
Tjej nummer ett kommer inte att svara, hon har blockerat honom överallt. Vi hade ett snack om det. Hoppas att om killen går med på att träffa min andra vän nu att han håller sig till henne den här gången och bättrar på det som inte funkade sist. Är lite ledsen för tjej nummer ett för vet att hon verkligen älskar killen men förstår henne samtidigt att det är för smärtsamt att fortsätta en (icke-)relation där hon bara blir utnyttjad. Tänker att den andra tjejen och han ändå hade en etablerad relation, så finns antagligen en stabilare grund att stå på där. Fast om det inte går önskar jag inte någon av dem detta egentligen.

Här tror jag precis som Dishy Mamabunny. Hon har blockat honom idag men skulle han om ett tag höra av sig kommer hon att se ett hopp och det hoppet kommer hon att ta. Jag kan i det fallet hoppas att du kan stötta henne till att inte göra det men jag hade inte satsat på att du lyckas. Tvärtom. Risken är att hon böjar se dig som en "ovän" som inte vill att hon ska vara lycklig. Tread carefully. Du får hålla oss informerade om hur det går.

// CC
Citera
2024-11-09, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Här tror jag precis som Dishy Mamabunny. Hon har blockat honom idag men skulle han om ett tag höra av sig kommer hon att se ett hopp och det hoppet kommer hon att ta. Jag kan i det fallet hoppas att du kan stötta henne till att inte göra det men jag hade inte satsat på att du lyckas. Tvärtom. Risken är att hon böjar se dig som en "ovän" som inte vill att hon ska vara lycklig. Tread carefully. Du får hålla oss informerade om hur det går.

// CC

Ja jag hoppas att det inte blir så. Vi har haft två snack om detta nu och hon har blockerat honom överallt. Hon vill kanske träffa någon längre fram och känner att hon inte orkar lägga mer energi på en man hon egentligen vill vara med som bara medvetet slösar hennes tid och inte själv har en ambition att ha en seriös relation. Hon blir sårad av allt detta och har lagt enormt mycket tid och energi på den här killen under långa perioder. Så hon har lovat att inte blockera upp honom. Gällande den andra tjejen är det skönt om det kan funka mellan dem men tvivlar på det, varför skulle det funka bättre egentligen. Hon har inte fått till en träff hittills, men de pratar mycket och troligtvis kanske det blir en snart.
Citera
2024-11-09, 10:40
Medlem
Christopher.s avatar
Själv tycker jag killen förtjänar bättre, han borde dumpa båda och kvinnorna bli lesbiska och ingå partnerskap - det är den enda lösningen.
Citera
2024-11-09, 11:13
Medlem
Suck. Tjej 1 verkar vara blåst. Hon blir utnyttjad som någon form av knulldocka som han kommer tillbaka till då han inte lyckas hitta någon annan för tillfället.
Tjej 2 verkar också ha rediga problem om hon redan haft en långvarig relation med killen (som du iofs skriver inte kan ha långvariga förhållanden men vad är då två år? ) tidigare och nu vill gå in i en ny relation med samma kille som det inte funkade med tidigare.
Killen verkar vara den mest kloka av tre idioter. Han utnyttjar situationen och får precis som ahn vill. Han har säkert fler knulldockor på sin lista.

För din egen skull, bry dig inte om situationen eller ännu bättre, säg upp bekantskapen med de här två nollorna till tjejer.
Citera
2024-11-09, 11:42
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

// CC

Citat:
Ja jag hoppas att det inte blir så. Vi har haft två snack om detta nu och hon har blockerat honom överallt. Hon vill kanske träffa någon längre fram och känner att hon inte orkar lägga mer energi på en man hon egentligen vill vara med som bara medvetet slösar hennes tid och inte själv har en ambition att ha en seriös relation. Hon blir sårad av allt detta och har lagt enormt mycket tid och energi på den här killen under långa perioder. Så hon har lovat att inte blockera upp honom. Gällande den andra tjejen är det skönt om det kan funka mellan dem men tvivlar på det, varför skulle det funka bättre egentligen. Hon har inte fått till en träff hittills, men de pratar mycket och troligtvis kanske det blir en snart.

Ja precis, det är lätt att blocka när man känner sig stark och motiverad. Men sen kommer en dag där hon mer minns de fina stunder de haft och har en dålig dag där hon behöver känslomässig stöttning. Då är det väldigt lätt att avblocka. Ovanpå det har hon haft (kanske har fortfarande) starka känslor för honom och då är man ännu mindre benägen att resonera logiskt.

Tjej två får nog inte till en träff eftersom killen har en plats ledig eftersom tjej ett blockat, så han är ute på äventyr för att lokalisera en tjej nummer tre. Jag kanske är cynisk nu men det känns som det passar in på den här killen. Sen om man är intresserad av någon på riktigt så brukar man inte ha svårt att hitta en tid att ses under en längre period, man brukar prioritera att få till en träff. Hur länge har hon försökt få till en träff?
Citera
2024-11-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ja precis, det är lätt att blocka när man känner sig stark och motiverad. Men sen kommer en dag där hon mer minns de fina stunder de haft och har en dålig dag där hon behöver känslomässig stöttning. Då är det väldigt lätt att avblocka. Ovanpå det har hon haft (kanske har fortfarande) starka känslor för honom och då är man ännu mindre benägen att resonera logiskt.

Tjej två får nog inte till en träff eftersom killen har en plats ledig eftersom tjej ett blockat, så han är ute på äventyr för att lokalisera en tjej nummer tre. Jag kanske är cynisk nu men det känns som det passar in på den här killen. Sen om man är intresserad av någon på riktigt så brukar man inte ha svårt att hitta en tid att ses under en längre period, man brukar prioritera att få till en träff. Hur länge har hon försökt få till en träff?

Ja säkert, sa det också. De har träffats men sista gången vet jag inte tror någon månad sedan om jag minns rätt men de gjorde något vänskapligt så enligt henne. Hon ville gå hem till honom men han skulle iväg. Tror hon försökt sedan dess men att det inte blivit läge. Jo nä men hon har gjort så många vändor med denna strulpelle tjej nummer ett att hon helt har bestämt sig. Jag tror och hoppas att hon håller det hon lovat. Hon har gått vidare förut så tror det kommer gå bra nu också.
Citera
2024-11-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Suck. Tjej 1 verkar vara blåst. Hon blir utnyttjad som någon form av knulldocka som han kommer tillbaka till då han inte lyckas hitta någon annan för tillfället.
Tjej 2 verkar också ha rediga problem om hon redan haft en långvarig relation med killen (som du iofs skriver inte kan ha långvariga förhållanden men vad är då två år? ) tidigare och nu vill gå in i en ny relation med samma kille som det inte funkade med tidigare.
Killen verkar vara den mest kloka av tre idioter. Han utnyttjar situationen och får precis som ahn vill. Han har säkert fler knulldockor på sin lista.

För din egen skull, bry dig inte om situationen eller ännu bättre, säg upp bekantskapen med de här två nollorna till tjejer.

De flesta tycker inte det är särskilt smart att utnyttja folk och spela på deras känslor, finns andra sätt att ha sex på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in