2024-11-08, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Eller så är det du som är otydlig.

Jag får intrycket att den ena tjejen inte vet om att du och den andra tjejen håller på med snubben.

Du skriver som en kratta, styckindela och ha en tydligare förklaring istället för att härja om att jag behöver arbeta på min läsförståelse.

Nej alltså står tydligt och klart i TS. Ingen annan har svårigheter här att förstå.
Citera
2024-11-08, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Nej alltså står tydligt och klart i TS. Ingen annan har svårigheter här att förstå.

Det var från TS jag citerade.

AAH! Den klassiska "ingen annan" för att få någon att känna sig extra utpekad.
Fast det vet du ingenting om så det argumentet är draget ur röven.
Nu har du en person som påtalar att du är otydlig och att du skriver som en kratta. Varför då inte bara ta till sig den informationen istället för att bli otrevlig?
Citera
2024-11-08, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det var från TS jag citerade.

AAH! Den klassiska "ingen annan" för att få någon att känna sig extra utpekad.
Fast det vet du ingenting om så det argumentet är draget ur röven.
Nu har du en person som påtalar att du är otydlig och att du skriver som en kratta. Varför då inte bara ta till sig den informationen istället för att bli otrevlig?

Äh nu har du nog pms 😜 har du någon vettig idé kring detta får du gärna dela med dej
Citera
2024-11-08, 05:10
Medlem
Påminner om när jag rullade på tre kvinnor varav två var kollegor. Det anmärkningsvärda är att han är trettiofem år - sånt där pubertalt och gränslöst beteende växer man ifrån innan man når 30.

Det spelar såklart inte någon roll vad dina polare skriver i ett sms till honom. Jag förstår att han har fullständig lekstuga om det är deras nivå.

Citat:
Jag ska ta ett allvarligt snack med båda idag faktiskt. Det behöver få ett slut. Och som du säger - att lära sig självrespekt är någonting manalltid kommer ha med sig framåt sen

Hur gick det?
Senast redigerad av LarsaDelRey 2024-11-08 kl. 05:15.
Citera
2024-11-08, 05:53
Bannlyst
Citat:
Så sant! Jag ska ta ett allvarligt snack med båda idag faktiskt. Det behöver få ett slut. Och som du säger - att lära sig självrespekt är någonting manalltid kommer ha med sig framåt sen
Be tjej 1 fråga honom hur han vill ha de. Hon är ju endå beredd att släppa honom sa du. Eller om hon istället ska satsa.

Du kommer ju veta hur det går via tjej 2.
Citera
2024-11-08, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsaDelRey
Påminner om när jag rullade på tre kvinnor varav två var kollegor. Det anmärkningsvärda är att han är trettiofem år - sånt där pubertalt och gränslöst beteende växer man ifrån innan man når 30.

Det spelar såklart inte någon roll vad dina polare skriver i ett sms till honom. Jag förstår att han har fullständig lekstuga om det är deras nivå.

Hur gick det?

Tjej nummer 1 har bestämt sig för att bara köra en cold turkey och bara försvinna. Jag har frågat om hon inte ska ta ett snack med honom, men hon har sagt att hon ändå inte pallar för hon har sett tillräckligt av hur han gillar tjej nummer 2’s grejer på sociala medier och att hon har kommit fram till att bristen på att detta i kombination med kontakten med tjej nummer 2 räcker som information för henne att hon hela tiden varit ett substitut för tjej nummer 2 enligt henne.
Tjej nummer 2 pratade jag med igår och hon känner att hon försöker få hans uppmärksamhet och lyckas en del och hoppas på en träff snart.
Kanske saker löser sig av sig själva. Kommer ändå för egen del behöva förklara för tjejerna min vänskap till dem på ett smidigt sätt. Båda är bra vänner som jag vill ha kvar.
Man tappar respekten för många män alltså när man hör om sånt här! Är inte ens en del av allt detta (vilket jag är glad för) men känns ändå som att jag är det med tanke på hur detta påverkar dem och hur mycket jag får höra om detta ständigt från två håll. Otroligt.
Citera
2024-11-08, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helt.okomplicerad
Be tjej 1 fråga honom hur han vill ha de. Hon är ju endå beredd att släppa honom sa du. Eller om hon istället ska satsa.

Du kommer ju veta hur det går via tjej 2.

Haha sant, smart nej alltså har pratat med nummer 1 och hon orkar inte med honom mer. Så blir nog tjej nummer 2 och killen till slut gissar jag på.
Citera
2024-11-08, 11:46
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Vänner lägger sig i varandras relationer ofta, i synnerhet om de ber en om råd. Ja kanske det är så i detta fallet. Förundras dock över hur människor i den här åldern fortfarande fungerar så. Det går alldeles utmärkt att vara öppen kring det i så fall som vissa nämnt härinne så kan alla inblandade göra ett aktivt val huruvida de är ok med upplägget eller inte tänker jag.

Det är så DU tänker. Kan mycket väl sluta med att din inblandning får kvinnorna att bli ovänner och snubben dumpar båda kvinnorna. Men det är väl det du egentligen vill, win win för din del.
Citera
2024-11-08, 11:49
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Man tappar respekten för många män alltså när man hör om sånt här! Är inte ens en del av allt detta (vilket jag är glad för) men känns ändå som att jag är det med tanke på hur detta påverkar dem och hur mycket jag får höra om detta ständigt från två håll. Otroligt.

Välkommen till verkligheten, både män och kvinnor beter sig på detta sättet, inte alla, men många.
Få inte detta till att det är ett manligt beteende för det är det inte, det är ett degenererat mänskligt beteende kring många män och kvinnor i dagens samhälle.
Citera
2024-11-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Det är så DU tänker. Kan mycket väl sluta med att din inblandning får kvinnorna att bli ovänner och snubben dumpar båda kvinnorna. Men det är väl det du egentligen vill, win win för din del.

Ja men nu har det ju visat sig att kvinna nummer ett har tagit ett steg tillbaka och avslutat medan kvinna nummer två håller sig framme och han verkar uppskatta det. Om jag nu passar på berätta för kvinna ett att jag börjat få mer kontakt med kvinna två är jag samtidigt ärlig mot henne och allting kanske löser sig till det bästa. Tror inte kvinna två heller skulle ta illa upp eftersom hon vet att vi varit vänner sedan innan jag och ettan. Det behöver kanske inte bli så dramatiskt. Det känns också som att kvinna ett kommit till någon slags acceptans kring att det kanske blir kvinna två som igen blir vald.
Citera
2024-11-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Välkommen till verkligheten, både män och kvinnor beter sig på detta sättet, inte alla, men många.
Få inte detta till att det är ett manligt beteende för det är det inte, det är ett degenererat mänskligt beteende kring många män och kvinnor i dagens samhälle.

Ja så är det nog
Citera
2024-11-08, 17:26
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Där är vi överens Dishy. Kan inte säga emot där. Det är så de flesta män är.

Hur många oskyldiga mäns liv ska vi acceptera ska förstöras för att säkerställa att alla skyldiga män blir fällda? Ska vi acceptera att det gäller all typ av brottslighet eller ska det enbart gälla våldtäkt mot kvinnor?

Ja, det är ett spel. Män och kvinnor blir utnyttjade varje dag, varje timme, varje sekund. Jag håller med, det är tragiskt för oss alla - män som kvinnor.

// CC

Är inte ett fan av att kalla något för något det inte är; varken ett våldtäktsoffer eller en man som blir falskt anklagade för våldtäkt får sina liv förstörda. De råkar ut för något hemskt ja men det är ju inte hela livet som blir förstört. Obs menar alltså verkligen inte att upplevelsen ska förminskas, båda är fruktansvärda brott, men om jag hade blivit drabbad hade jag helst sett att omgivningen inte dessutom hade gett mig en livslång offerstämpel.

Nej ingen behöver acceptera något särskilt där, det är inte vad det handlar om. Båda fallen är väldigt jobbiga för den som blir drabbad. Men personligen tycker jag det är hemskare med alla våldtäkter än falskt anklagade män eftersom de är många fler.

Ja det känns så falskt allting, tror faktiskt att det skulle bli bättre för alla att inte ha baktankar med allt. Tjejer får ta med sig plånboken till krogen och killar får sluta betrakta sig själva som ett drinktillbehör. Det kommer ge mer äkta möten och relationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in