Citat:
Ursprungligen postat av
CC75

Där är vi överens Dishy. Kan inte säga emot där. Det är så de flesta män är.
Hur många oskyldiga mäns liv ska vi acceptera ska förstöras för att säkerställa att alla skyldiga män blir fällda? Ska vi acceptera att det gäller all typ av brottslighet eller ska det enbart gälla våldtäkt mot kvinnor?
Ja, det är ett spel. Män och kvinnor blir utnyttjade varje dag, varje timme, varje sekund. Jag håller med, det är tragiskt för oss alla - män som kvinnor.
// CC
Är inte ett fan av att kalla något för något det inte är; varken ett våldtäktsoffer eller en man som blir falskt anklagade för våldtäkt får sina liv förstörda. De råkar ut för något hemskt ja men det är ju inte hela livet som blir förstört. Obs menar alltså verkligen inte att upplevelsen ska förminskas, båda är fruktansvärda brott, men om jag hade blivit drabbad hade jag helst sett att omgivningen inte dessutom hade gett mig en livslång offerstämpel.
Nej ingen behöver acceptera något särskilt där, det är inte vad det handlar om. Båda fallen är väldigt jobbiga för den som blir drabbad. Men personligen tycker jag det är hemskare med alla våldtäkter än falskt anklagade män eftersom de är många fler.
Ja det känns så falskt allting, tror faktiskt att det skulle bli bättre för alla att inte ha baktankar med allt. Tjejer får ta med sig plånboken till krogen och killar får sluta betrakta sig själva som ett drinktillbehör. Det kommer ge mer äkta möten och relationer.