Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-06, 12:10
Medlem
Jag har hamnat lite i skottlinjen mellan två vänner. Det hela handlar om en strulig man som båda dejtat/dejtar. Dessa två tjejer vet faktiskt inte att jag umgås med den andre. Dessa ber mej ständigt om råd gällande denna man, varje gång vi ses eller pratar.
Så nu vänder jag mig till er killar för rådgivning i ämnet!
Killen är genomsnittlig svensk snubbe på 35. ser bra ut, aldrig haft svårt att få tjejer men desto svårare med långvariga relationer.
Tjej nr 1 är kär i honom. Hon har känt honom halva sitt liv och de har haft en sexuell relation i flera perioder under livet men aldrig lyckats få till en etablerad relation. I långa perioder har de inte haft kontakt alls, men det är alltid han som tar initiativ till ny kontakt och att ses.
Hon har numera en familj, men nyligen frånskild. Dock bor hon i en småstad tio mil bort numera. Tjej nr 2 är också kär i honom. Barnfri och i samma ålder. Hon träffade mannen för fyra år sedan på en app och blev snabbt tillsammans med honom. De hade en dålig relation under ca 2 års tid då hon hade en del problem och han hade svårt att uttrycka sig. Precis innan de gick in i den här relationen hade snubben legat med tjej nummer 1 som blev mycket arg över att han gick in i en seriös relation med tjej nummer 2 kort efter att de legat och kände sig utnyttjad. När relationen tog slut med tjej nummer 2 kom han tillbaka till tjej nummer 1 genom att skicka ett brev då hon blockerat all kontakt, och de började sin sexuella relation igen som hållit på i snart två år tror jag.
Båda tjejerna verkar av någon outgrundlig anledning prompt vilja satsa på honom. Han har kontakt med båda. Tjej nummer 2 upplever att han är disträ och tar inga initiativ till att ses men skriver gärna. Tjej nummer 1 upplever att han anstränger sig för att träffas med henne och hitta på saker men aldrig vill öppna aw upp om känslor eller ta snacket om en seriös relation vilket gör henne mer förbannad för hon tycker att de träffats många år till och från och att han klarat av att ha seriösa relationer med andra kvinnor. Båda tjejerna tänker att dem kanske är ett rebound i förhållande till varandra.
Så frågan gäller - vem gillar han? Gillar han någon? Vad ska jag säga till dessa tjejer? Är trött på att stå emellan dessa, speciellt när den ena inte vet om den andres och mitt umgänge. Det har bara blivit så att jag inte berättade om det från början och skulle slå ned som en bomb om jag sa något nu. Jag har avrått båda från att träffa honom men ingen tycks ta det till sig utan vill ha svar. Hur tänker ni snubbar kring allt ovanstående? nästan att jag funderar på att själv kontakta snubben det gäller…

Citera
2024-11-06, 12:15
Medlem
DieselnDusts avatar
Är tjej själv men shit vilken soppa och vilka korkade kvinnliga vänner du har.

Dom vet om att killen i fråga har dom båda samt leker med dom båda? Har jag uppfattar TS korrekt då?

Har enbart snabbläst så jag kan nog ha misstolkat..
Citera
2024-11-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust

Dom vet om att killen i fråga har dom båda samt leker med dom båda? Har jag uppfattar TS korrekt då?

Nej du har tyvärr uppfattat helt korrekt. Och ingen ger sig kring detta.
Citera
2024-11-06, 12:26
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Nej du har tyvärr uppfattat helt korrekt. Och ingen ger sig kring detta.
Ooh jag hade hoppats på att du skulle skriva att jag skulle läsa om och läsa rätt 😞

Tragiskt att dom inte har någon självrespekt och killen i fråga borde avstå från dom båda och träffa någon som han känner att han INTE vill/måste leka med. Det är vad jag tycker iaf. Men nu är ju jag tjej då och det var ju killars hjälp du efterfrågade så jag ber om ursäkt för det.

Får ju hoppas på att dina vänner läser tråden och känner sig träffade samt killen i fråga oxå.
Citera
2024-11-06, 12:27
Medlem
Citat:
Jag har hamnat lite i skottlinjen mellan två vänner. Det hela handlar om en strulig man som båda dejtat/dejtar. Dessa två tjejer vet faktiskt inte att jag umgås med den andre. Dessa ber mej ständigt om råd gällande denna man, varje gång vi ses eller pratar.
Killen är genomsnittlig svensk snubbe på 35. ser bra ut, aldrig haft svårt att få tjejer men desto svårare med långvariga relationer.
Tjej nr 1 är kär i honom. Hon har känt honom halva sitt liv och de har haft en sexuell relation i flera perioder under livet men aldrig lyckats få till en etablerad relation. I långa perioder har de inte haft kontakt alls, men det är alltid han som tar initiativ till ny kontakt och att ses.
Hon har numera en familj, men nyligen frånskild. Dock bor hon i en småstad tio mil bort numera. Tjej nr 2 är också kär i honom. Barnfri och i samma ålder. Hon träffade mannen för fyra år sedan på en app och blev snabbt tillsammans med honom. De hade en dålig relation under ca 2 års tid då hon hade en del problem och han hade svårt att uttrycka sig. Precis innan de gick in i den här relationen hade snubben legat med tjej nummer 1 som blev mycket arg över att han gick in i en seriös relation med tjej nummer 2 kort efter att de legat och kände sig utnyttjad. När relationen tog slut med tjej nummer 2 kom han tillbaka till tjej nummer 1 genom att skicka ett brev då hon blockerat all kontakt, och de började sin sexuella relation igen som hållit på i snart två år tror jag.
Båda tjejerna verkar av någon outgrundlig anledning prompt vilja satsa på honom. Han har kontakt med båda. Tjej nummer 2 upplever att han är disträ och tar inga initiativ till att ses men skriver gärna. Tjej nummer 1 upplever att han anstränger sig för att träffas med henne och hitta på saker men aldrig vill öppna aw upp om känslor eller ta snacket om en seriös relation vilket gör henne mer förbannad för hon tycker att de träffats många år till och från och att han klarat av att ha seriösa relationer med andra kvinnor. Båda tjejerna tänker att dem kanske är ett rebound i förhållande till varandra.
Så frågan gäller - vem gillar han? Gillar han någon? Vad ska jag säga till dessa tjejer? Är trött på att stå emellan dessa, speciellt när den ena inte vet om den andres och mitt umgänge. Det har bara blivit så att jag inte berättade om det från början och skulle slå ned som en bomb om jag sa något nu. Jag har avrått båda från att träffa honom men ingen tycks ta det till sig utan vill ha svar. Hur tänker ni snubbar kring allt ovanstående? nästan att jag funderar på att själv kontakta snubben det gäller…

Han använder bägge tjejer enbart för sex låter det som. Du borde inte lägga dig i.
Citera
2024-11-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust

De är inte korkade, de har så tråkiga och ointressanta liv att det enda de har att haka upp sig på är lite relationsdrama.
Citera
2024-11-06, 12:51
Medlem
Konstnarren5s avatar
Mer sånt här. Underhållande. Underbart. Mera.
Citera
2024-11-06, 12:55
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
De är inte korkade, de har så tråkiga och ointressanta liv att det enda de har att haka upp sig på är lite relationsdrama.
Ok. I min bok är alla 3 lika korkade och saknar självrespekt. Med den åldern alla 3 innehar så är det brist på andra saker än ointressesanta liv 🫤
Citera
2024-11-06, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc

Definiera ett intressant liv? Ja det kommer ifrån ämnet lite. Dessa tjejer är inte korkade, tror det är lättare än man tror att fastna i frågor kring någon man har känslor för vilket ju båda tjejerna har för den här killen. Vet själv hur mycket energi det kan ta att vara fast i en relation med problem och att det tar mycket plats. Kanske just därför det kan vara bra att reda ut saker och ting och därför jag för deras skull utan att de vet om det, skriver här och ber om ärliga synvinklar/tankar kring detta.
Citera
2024-11-06, 13:27
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:

Det är ju en bra situation för snubben, varför skulle han vilja ändra på något?
Mitt råd är att låt det hela vara, dom får själva komma på vad dom ska göra.
Citera
2024-11-06, 13:52
Medlem
Är du snubben så hade tråden kanske varit lite kul. Annars blir man nästan lite ledsen å TS vägnar? Skaffa andra vänner ffs.

Citera
2024-11-06, 13:54
Medlem
Tänker såhär; gääsp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem