2024-11-09, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Därför att det är väldigt dyrt.
Själv duschar jag hellre i ett gemensamt duschrum än att gå runt och stinka.
Sen behöver väl alla inte va inne samtidigt, finns det ens så många duschmunstycken i en vanligt omkädningsrum? I min gamal skola fanns det 5 vill jag minnas. Det var alltid några som fick vänta

Ja, så det är där skorna klämmer?
Det är för dyrt?
Så istället för att lägga pengar så skall man förnedra ungarna o säga till dem att de stinker o anordna luktskola?

Varför inte anordna något för rektorn? Typ som en skampåle för att hon inte sköter sitt uppdrag på ett tillfredsställande sätt?
Varför skall ungarna behöva gå runt o stinka bara för att skolan inte vill satsa pengar på deras välbefinnande?
Citera
2024-11-09, 08:49
Medlem
-oBo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Man tror detta knappt är sant ju?
Man var ju skit noga i skolan att alltid va fräsch å lukta gott.

Helt otroligt! När jag gick i skolan och var kåt 24/7 så var jag pissnoga med att lukta gott och trevligt. Förstår inte hur man kan låta sig själv gå så långt att man luktar svett och skit på en plats med massa brudar. Helt ofattbart
Citera
2024-11-09, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Ja, så det är där skorna klämmer?
Det är för dyrt?
Så istället för att lägga pengar så skall man förnedra ungarna o säga till dem att de stinker o anordna luktskola?
Ja, vad fan tror du det kostar att bygga badrum (utan toalett och handfat förvisso)?
Om eleverna duschar hemma och har rena kläder så stinker de inte på skolan. Det är inte svårt att lukta gott om man är beredd att sköta sin hygien.
Citera
2024-11-09, 08:53
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -oBo-
Helt otroligt! När jag gick i skolan och var kåt 24/7 så var jag pissnoga med att lukta gott och trevligt. Förstår inte hur man kan låta sig själv gå så långt att man luktar svett och skit på en plats med massa brudar. Helt ofattbart

Brudarna luktar så illa själva numera att de inte märker om en konstant kåt kille i klassen luktar gott.
Citera
2024-11-09, 08:55
Medlem
Citat:
Om det är en IT skola så kanske det inte är så många brudar där.
Citera
2024-11-09, 09:03
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Precis min tanke! Helvete, när jag gick i gymnasiet var alla livrädda för att lukta illa! Är denna skola någon förvaringsplats för funktionshindrade?
Citera
2024-11-09, 09:05
Medlem
-oBo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Brudarna luktar så illa själva numera att de inte märker om en konstant kåt kille i klassen luktar gott.

Jag kanske är för gammal. På min tid luktade brudarna jag var intresserad av helt magiskt i skolan. Nu när jag försöker minnas tillbaka så fanns det EN brud på hela skolan som luktade illa och hon var en intellektuellt utmanad en.
Citera
2024-11-09, 09:08
Medlem
-oBo-s avatar
Citat:
Om det är en IT skola så kanske det inte är så många brudar där.

Du har en poäng där
Citera
2024-11-09, 09:13
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Ungarna duschar väl inte efter att dom haft gympa nu för tiden? Det kan ju också bidra en hel del.

Svettiga efter gympalektionen tar dom på sig sina vanliga kläder utan att duscha.
Det är ju ingen höjdare direkt.
Kompisarna tar fram mobilen och lägger ut på Snapchat.

Hörde förresten att värmländska föräldrar nu uppfattar rektorns dofttävling som kränkande. Klart grabben ska lukta svett!
Citera
2024-11-09, 09:14
Medlem
Citat:
Ja, vad fan tror du det kostar att bygga badrum (utan toalett och handfat förvisso)?
Om eleverna duschar hemma och har rena kläder så stinker de inte på skolan. Det är inte svårt att lukta gott om man är beredd att sköta sin hygien.

Skall du dra det kortet?
Vad betalar en vanlig arbetare i skatt under sin livstid?
Det finns så mycket skattepengar i omlopp att man kan ta hit över 100 000 människor varje år de senaste 20 åren. Människor som får allt gratis, livet ut.
Vi har så mycket skattepengar i kistan att vi kunde ge bort 150 000 000 000 kronor till EU coronafond.
Vi ger bort 100 000 000 000 kr till Ukraina.
Så nog fan har vi råd att bygga enskilda badrum till ungarna att duscha i.

Sedan kan man dra miljökortet. Är det miljövänligt att duscha varje dag?
Vi kanske får ta lite stink för att klimatkrisen/klimatförändringarna o jordens undergång skall förhindras?
Det där som alla rektorer o ledande politiker tjatar om.
Citera
2024-11-09, 09:19
Medlem
Citat:
Skall du dra det kortet?
Det finns så mycket skattepengar i omlopp att man kan ta hit över 100 000 människor varje år de senaste 20 åren. Människor som får allt gratis, livet ut.
Vi har så mycket skattepengar i kistan att vi kunde ge bort 150 000 000 000 kronor till EU coronafond.

Vi kanske får ta lite stink för att klimatkrisen/klimatförändringarna o jordens undergång skall förhindras?
Vad är det med dig, fortfarande full från fredagen?

Att inte vilja duscha i ett stort duschrum är ingen ursäkt för att stinka. Duschar man hemma och byter kläder på regelbunden basis så stinker man inte efter ett gympapass....
Citera
2024-11-09, 09:25
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Skall du dra det kortet?

Hellre att världen går under än att man får vara bland stinkande människor. Duscha ffs.

Miljön är viktig men nej världen kommer inte gå under om du duschar varje dag, detta är ren propaganda som helt spårat ur. Snart svälter vi folk också då det är "bra för miljön" (gör man förvisso redan med veganism men men).

Tycker det är föräldrarna som borde få kritik, och varning om avstängning om man kommer stinkande dag efter dag. På min tid hade vi inte dessa problem i skolan.

Flesta arbetsplatser(finns säkert undantag beroende på vilket yrke) skulle kicka folk direkt vid illaluktande hygien. Skolan ska vara förberedelse inför vidare studier eller arbete och då är det bäst att man lär folket i tid vad som gäller.
Finns inget mer störigt än när man sitter vid någon som luktar väldigt illa, fyfan. Känns som att vissa duschar en gång i veckan typ. För vissa kan det kanske bero på svår mental ohälsa och missbruk men då bör dessa personer få vård.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-11-09 kl. 09:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in