2024-11-08, 13:28
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Möjligt utbrott på veckan vad gäller RSI.

Postade ovanstående 24/9. Det visade sig vara korrekt.

Nu ser även stoch RSI på månaden ut att vara redo att bryta ut.

Graf: https://ibb.co/Jqx0R6s
Citera
2024-11-08, 15:24
Medlem
skulle va så jövla kul med en dump mot 60k igen.
Jag går kort nu iaf
Citera
2024-11-08, 15:46
Medlem
zickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Jag går kort nu iaf

Vad baserar du det på? Allt talar ju för break out. Det flödar in pengar i BTC fonder. Trump är positiv till krypto. Gensler är på väg att säga upp sig från SEC. Vi har redan studsat på ATH en gång. Tveksamt med 60k i detta läge imo.
Citera
2024-11-08, 15:51
Medlem
Ot
Senast redigerad av Wasabikrypto 2024-11-08 kl. 15:52. Anledning: Fel
Citera
2024-11-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Jag går kort nu iaf

Det är ganska troligt att vi aldrig mer kommer att få se priser under 60k igen. I synnerhet inte innan nästa baissemarknad.
Citera
2024-11-08, 17:22
Medlem
EgoistNs avatar
Jämt skägg mellan Coin och MSTR ($265-266)
Undrar vilken som står högst till nyår? Hmmm...
Senast redigerad av EgoistN 2024-11-08 kl. 17:25.
Citera
2024-11-08, 17:25
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det ni kallar för "nätverkseffekt" är helt enkelt hype. Det är inget man ska basera någon investering på. Eller kan du komma på andra investeringar utöver meme stocks som har denna "egenskap"?
Nätverkseffekten är en lista som kan göra väldigt lång.
* Alla som köper Bitcoin på exhanges, ETFs, certifikat
* Alla som handlar med bitcoin p2p lokalt i alla länder
* Alla som utvecklar Bitcoins källkod
* Alla miners och mininginfrastrukturen
* Alla wallets på marknaden som ansluter till Bitcoin-nätverket
*. Mycket mer...

Trace Mayer förstod detta för 8+ år sedan. Kolla https://www.youtube.com/watch?v=D3n6lLeuPQA

Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes

Idiotiskt resonemang. Varför inte helt enkelt köpa aktier i BBBY i så fall? Om alla köper samtidigt så blir det bolaget det mest värdefulla i hela världen. Apple och Amazon kan slänga sig i väggen med sina vinster.
BBBY har inga av Bitcoins egenskaper. Värdet kommer ur utdelningen man får och spekulation.

Förstår du verkligen inte varför "bitcoins" har värde och stenar i öknen inte?
Citera
2024-11-08, 17:27
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarefreeAlien
Eller hur, jag har bara suttit å tittat på istället för att agerat .

Finns det något svenskt trading community?
Började kolla på Clay Trader på yt för att jag gillar hans teaching style (han förklarar för en som att man har noll hjärnceller, vilket är awesome) men för att få ta del av hans privata kurs behöver man betala 26000 kr vilket satte käppar i hjulet för mig.. Anyways .
Så fort du nämner Trading och kurser så förstår jag att du kommer förlora pengar.

Alla bitcoiners jag känner som blivit väldigt rika har köpt sakta men säkert år efter år .. och efter 5-10 år så har priset sakta men säkert gått upp helt enkelt.

99% förlorar på "trading" och köpa kurser är 100% förlust.

Att köpa och hodla/vänta är det enklaste man kan göra men ändå det svåraste att ha disciplin till att göra. Många är ute efter dina bitcoin. Många fångas in i altcoin scams, memecoins och andra pyramidspel där de förlorar.
Citera
2024-11-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarefreeAlien
Eller hur, jag har bara suttit å tittat på istället för att agerat .

Finns det något svenskt trading community?
Började kolla på Clay Trader på yt för att jag gillar hans teaching style (han förklarar för en som att man har noll hjärnceller, vilket är awesome) men för att få ta del av hans privata kurs behöver man betala 26000 kr vilket satte käppar i hjulet för mig.. Anyways .

Den där killen tjänar sannolikt mer på att sälja kurser än sin trading. Köp ingen sån.

Jag kan inget heller utan har bara fyllt på då och då när jag har haft pengar över genom åren. Det verkar ha fungerat bra. Jag kunde inte haft samma utveckling med fonder och aktier i alla fall, även om jag provar lite sånt också. Det går inte lika bra.
Citera
2024-11-08, 18:22
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
sålde mina sista bit coins nu :P inväntar mega raset sen när kamala blir vald o då ska ja köpa rabatt coins =)
Blev du likviderad?
Citera
2024-11-08, 18:30
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Blev du likviderad?

Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Gör din egna utvärdering.
Men kan säga om större delen av din portfölj ligger I värdepapper och krypto så gör du rätt i att sälja allt...
En erfaren handlare förstår att man alltid behöver dela upp sin portfölj.
En del långsiktig, en del för trading, en del som alltid står stand by., en del sparande.. FOMO trading är leder i princip alltid till förlust.
Man behöver vara förberedd på allt, och det gör inget om portföljen växer lite långsammare.

Även HejFrans förtjänar att nämnas i sammanhanget. 3/11 när Bitcoin låg på ca 68k gav han Chili-cheese19kr rådet att sälja allt.
Citera
2024-11-08, 19:04
Medlem
Trodde det skulle gå mycket mer + när Trump vann,, verkar ju inte gå så snabbt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in