Citat:
Ursprungligen postat av
Simborgarmannen
Det vill säga Journalistgäddan respektive den stoiskt prinsesstårtsätande sexualfilosofen (borde han inte kallas Gräddgäddan?).
Båda två tycker jag är härligt uppfriskande exempel på personer som inte reagerar som skrämda harar utan som, var och en på sitt sätt, ger Nästäppan och Skinhead substantiellt mothugg.
Gräddgäddan har jag ju redan skrivit om i några kommentarer. Vad journalisten beträffar så är han betydligt ettrigare, men mycket fokuserad; skulle tro att han IQ-mässigt ligger på Mensa-nivå (och den ribban river nog både Patrik och Sara ner med arslet är jag rädd, även om de i likhet med många andra rännstensungar kan kallas gatsmarta).
Tummen upp för båda dessa gäddor således. Hoppas att det kommer fler av deras kaliber framöver, dels för att låtsaspoliser med moralpanik behöver sättas på plats, dels för att det blir så mycket bättre underhållning.
Håller med om att de är två av de bästa gäddorna vad det gäller underhållningsvärde, de tar sig verkligen tiden att vara kvar och göra bort sig, gräver sig djupare och djupare. "Jag gör ett grävande reportage om Dumpen", kyss Karlsson! Han hade kanske Sveriges sämsta journalistjobb och nu har han inget, det är väl bara ETC eller QX kvar? Samtidigt som det är två av de mest givande konfrontationerna så är det även två av de pedofiler/pederaster som mest förtjänar att råka illa ut, iaf Journalisten delar förstaplatsen med Engineer Commander.