"I chatten skrev mannen att han varit med yngre barn än så tidigare. Av vad han skrev framgick att han avsåg att våldta flickan".
En pedofil som ville ha sex med en tioårig flicka tog livet av sig. En pedofil som inte sökt hjälp för sin läggning? En som tidigare våldtagit yngre barn än 10 år...
Jag är egentligen mot att man hänger ut folk. Det skapar en pöbelmentalitet och många andra tar efter. Oskyldiga kan drabbas osv..
Det vill säga Journalistgäddan respektive den stoiskt prinsesstårtsätande sexualfilosofen (borde han inte kallas Gräddgäddan?).
Båda två tycker jag är härligt uppfriskande exempel på personer som inte reagerar som skrämda harar utan som, var och en på sitt sätt, ger Nästäppan och Skinhead substantiellt mothugg.
Gräddgäddan har jag ju redan skrivit om i några kommentarer. Vad journalisten beträffar så är han betydligt ettrigare, men mycket fokuserad; skulle tro att han IQ-mässigt ligger på Mensa-nivå (och den ribban river nog både Patrik och Sara ner med arslet är jag rädd, även om de i likhet med många andra rännstensungar kan kallas gatsmarta).
Tummen upp för båda dessa gäddor således. Hoppas att det kommer fler av deras kaliber framöver, dels för att låtsaspoliser med moralpanik behöver sättas på plats, dels för att det blir så mycket bättre underhållning.
Senast redigerad av Simborgarmannen 2024-11-08 kl. 00:54.
En annan sak jag snabbt skulle vilja belysa är de så kallade maktgäddorna. Gäddor som 505 och militärgäddan som exempel. Det fanns även en gädda som såg ut som en "biker" när dumpen lanserade honom. Han laddade av tjocka strålar av sperma hemma i sitt duschutrymme för fjortisen. Det här är gäddor som befäster sin kraft och makt genom att framhäva sin maskulinitet.
Vad tycker ni om dessa gäddor? Vad jag sett får de inte så många manliga fans (förutom 505 då, Kungsgäddan). Jag tror detta kan bero just på att de är så mäktiga och ger ett så kraftfullt och hänsynslöst intryck. De skrämmer män. Män känner sig hotade av dem och får komplex av deras bordusa och pompösa beteende. De här männen tar för sig och skriker rakt ut samtidigt som de sprutar utan hänsyn. De är mer primala gäddor. Skulle vara roligt att höra andras tankar kring dessa vidunder till män.