2024-11-08, 07:00
Medlem
AriGoldds avatar
Krambjörnen #504 är så sjukt obehaglig, skönt att han har tagit sig själv av daga. Jag tycker att han och PappaStor påminner mycket om varandra i hur de beter sig i deras konfrontationer. Det där blånekandet, är det en indikation till ett kommande självmord tro?
Senast redigerad av AriGoldd 2024-11-08 kl. 07:07.
Citera
2024-11-08, 10:54
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen

Det vill säga Journalistgäddan respektive den stoiskt prinsesstårtsätande sexualfilosofen (borde han inte kallas Gräddgäddan?).

Båda två tycker jag är härligt uppfriskande exempel på personer som inte reagerar som skrämda harar utan som, var och en på sitt sätt, ger Nästäppan och Skinhead substantiellt mothugg.

Gräddgäddan har jag ju redan skrivit om i några kommentarer. Vad journalisten beträffar så är han betydligt ettrigare, men mycket fokuserad; skulle tro att han IQ-mässigt ligger på Mensa-nivå (och den ribban river nog både Patrik och Sara ner med arslet är jag rädd, även om de i likhet med många andra rännstensungar kan kallas gatsmarta).

Tummen upp för båda dessa gäddor således. Hoppas att det kommer fler av deras kaliber framöver, dels för att låtsaspoliser med moralpanik behöver sättas på plats, dels för att det blir så mycket bättre underhållning.

Håller med!
Harar som bara springer iväg är inget roligt.
Bättre med sådana som stannar kvar och brer ut sig länge så vi riktigt kan gotta oss åt deras efterblivenhet.
Citera
2024-11-08, 11:54
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen

Det vill säga Journalistgäddan respektive den stoiskt prinsesstårtsätande sexualfilosofen (borde han inte kallas Gräddgäddan?).

Båda två tycker jag är härligt uppfriskande exempel på personer som inte reagerar som skrämda harar utan som, var och en på sitt sätt, ger Nästäppan och Skinhead substantiellt mothugg.

Gräddgäddan har jag ju redan skrivit om i några kommentarer. Vad journalisten beträffar så är han betydligt ettrigare, men mycket fokuserad; skulle tro att han IQ-mässigt ligger på Mensa-nivå (och den ribban river nog både Patrik och Sara ner med arslet är jag rädd, även om de i likhet med många andra rännstensungar kan kallas gatsmarta).

Tummen upp för båda dessa gäddor således. Hoppas att det kommer fler av deras kaliber framöver, dels för att låtsaspoliser med moralpanik behöver sättas på plats, dels för att det blir så mycket bättre underhållning.

Håller med om att de är två av de bästa gäddorna vad det gäller underhållningsvärde, de tar sig verkligen tiden att vara kvar och göra bort sig, gräver sig djupare och djupare. "Jag gör ett grävande reportage om Dumpen", kyss Karlsson! Han hade kanske Sveriges sämsta journalistjobb och nu har han inget, det är väl bara ETC eller QX kvar? Samtidigt som det är två av de mest givande konfrontationerna så är det även två av de pedofiler/pederaster som mest förtjänar att råka illa ut, iaf Journalisten delar förstaplatsen med Engineer Commander.
Citera
2024-11-08, 12:59
Medlem
Noterar att #271 Oxykarl blev misshandlad och filmad av PHS. Är det första gäddan som både hamnar på Dumpen och där?
Citera
2024-11-08, 13:10
Medlem
#507 I första chattloggarna ser man ett förnamn och början på efternamn.
Det finns en man i Danderyd som matchar. Han fyllde 79 år den 25/8 vilket stämmer bra med hans uttalande "Jag fyller 79 om en vecka". Chattkonversationen verkar ha inletts 4/8.
Citera
2024-11-08, 13:37
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Tråkigt med 504. Man undrar hur hans mor ska ta sig till nästa operation
#504 Det borde han kanske ha tänkt på innan han kontaktade barn, men gamla mamma var bevisligen inte hans prio ett. För övrigt får vi hoppas att den ömma modern ser bättre nu efter den senaste operationen så att hon kan ta sej till vården på egen hand i fortsättningen.
Citera
2024-11-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSthlm1
Det finns en man i Danderyd som matchar. Han fyllde 79 år den 25/8 vilket stämmer bra med hans uttalande "Jag fyller 79 om en vecka". Chattkonversationen verkar ha inletts 4/8.

Stämmer bra, det är han.

Hälsningar från Danderyd
Citera
2024-11-08, 14:58
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSthlm1

Varför läggs han ut 3 månader senare? Varför vänta så länge?
Citera
2024-11-08, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Varför läggs han ut 3 månader senare? Varför vänta så länge?
Han kanske bedömdes vara självmordsbenägen precis efter konfrontationen. Sara är ju bra på att bedöma sånt. (ironi)
Senast redigerad av KanotklubbenKermit 2024-11-08 kl. 15:14.
Citera
2024-11-08, 15:10
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
Han kanske bedömdes vara självmordsbenägen precis efter konfrontationen. Sara är ju bra på att bedöma sånt.

Vem fan bryr sig om dom tar livet av sig?
För mig får dom gärna läggas ut samma dag som dom konfronteras.
Citera
2024-11-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OveMalm
Antar att de nappade på betet, när man fiskar är man ute efter gammalgäddor.
På engelska säger man decoy som betyder ungefär samma sak men vet inte exakta översättningen av decoy på svenska.

Decoy = lockbete.
Citera
2024-11-08, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Samtidigt som det är två av de mest givande konfrontationerna så är det även två av de pedofiler/pederaster som mest förtjänar att råka illa ut, iaf Journalisten delar förstaplatsen med Engineer Commander.

Jag tycker Journalisten verkar vara en rätt sund människa. Till skillnad från så många andra uthängda tar han ingen skit. Det retar givetvis gallfeber på de före detta tonårshororna Sara och Patrik, som aldrig kommer att erkänna sin egen skuld till sin känsloproblematik. Och det stör tydligen dig också eftersom du hoppas att han skall råka illa ut. Kanske säger han för många sanningar som du inte vill höra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in