2024-11-08, 13:41
Medlem
Huzzahs avatar
Var det där Fredde DumBohms egen retreat eller? Tröttaste parhelgen jag någonsin hade kunnat föreställa mig faktiskt.. en överviktig man i uttvättade olika (!) vita träningskläder och en idiot till kvinna som ska vara nån slags parcoach men som sitter å tittar på å skrattar när skäggbögen är rent elak mot den andra bögen.. bra jobbat SVT! Detta på en lerig vinteråker där de får kallbada på parets altan och delta i den sortens gruppövningar man har på utvecklingsdagarna med jobbet och som ALLA verkligen hatar till och med när man får betalt för att delta..
Kunde de inte bara fått lite sprit åtminstone??

Elsa var ju riktigt rolig dock! Har gått från att tycka hon är en rätt tappad bortskämd unge med både gråt och talfel till att småskratta lite åt henne. Karaktärsutveckling.. Jag vill också veta vad den där sorgliga retreaten kostade??
Citera
2024-11-08, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Var det där Fredde DumBohms egen retreat eller? Tröttaste parhelgen jag någonsin hade kunnat föreställa mig faktiskt.. en överviktig man i uttvättade olika (!) vita träningskläder och en idiot till kvinna som ska vara nån slags parcoach men som sitter å tittar på å skrattar när skäggbögen är rent elak mot den andra bögen.. bra jobbat SVT! Detta på en lerig vinteråker där de får kallbada på parets altan och delta i den sortens gruppövningar man har på utvecklingsdagarna med jobbet och som ALLA verkligen hatar till och med när man får betalt för att delta..
Kunde de inte bara fått lite sprit åtminstone??

Elsa var ju riktigt rolig dock! Har gått från att tycka hon är en rätt tappad bortskämd unge med både gråt och talfel till att småskratta lite åt henne. Karaktärsutveckling.. Jag vill också veta vad den där sorgliga retreaten kostade??

Björnbacka heter stället. Det är flera i facebookgruppen om GVFÖ som säger att de ska undvika stället! Tänkte de att de skulle få bra reklam i SVT så misstog de sig haha. Ca 5700 kr per natt:

https://www.breathein.se/stockholm

https://www.bjornbacka.se/

Elsa visar ingen karaktärsutveckling i veckans avsnitt enligt min mening. Snarare spelar hon en roll inför de andra paren och alla kameramännen som var där. Uppmärksamheten och filmandet fick henne att leva upp och tänka på den bild hon levererar av sig själv. Jag slår vad om att hon nästa vecka är lika överjävlig mot Adam som vanligt igen.
Senast redigerad av AnnaChiara 2024-11-08 kl. 13:57.
Citera
2024-11-08, 14:05
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Björnbacka heter stället. Det är flera i facebookgruppen om GVFÖ som säger att de ska undvika stället! Tänkte de att de skulle få bra reklam i SVT så misstog de sig haha. Ca 5700 kr per natt.

Elsa visar ingen karaktärsutveckling i veckans avsnitt. Snarare spelar hon en roll inför de andra paren och alla kameramännen som var där. Uppmärksamheten och filmandet fick henne att leva upp och tänka på den bild hon levererar av sig själv. Jag slår vad om att hon nästa vecka är lika överjävlig mot Adam som vanligt igen.

Tragiskt att människor luras att betala 6 lax för sånt skräp i tron om att det ska få dem att må bättre. Cold exposure är betydligt trevligare att göra i valfri sjö alldeles gratis och Wim Hofs andningsövningar finns på yt likaledes gratis.🤷🏼‍♀️
Skaffa riktiga jobb istället era jävla nötter! Sina fritidsintressen får man lixom hålla på med på fritiden, blir så fascinerad att folk går på sånt här?? Och av alla låtsasvuxna med låtsasjobb men det är en annan tråd.

Hm ja du kanske har rätt angående Elsa, förra veckan tyckte jag hon var vedervärdig men hon sa väl i sista scenen att hon ville att han ska steppa upp å sätta på henne eller hörde jag fel..? Får se nästa vecka helt enkelt. Annars en rätt mid säsong, varken tråkig eller rolig så hade ju sett fram emot att de skulle supa ihop och bli lite uppsluppna men jaja. Bögarna lär ju avbryta i nästa avsnitt, annars är de hjärnskadade av viljan att vara med på teve.
Citera
2024-11-08, 14:16
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Hm ja du kanske har rätt angående Elsa, förra veckan tyckte jag hon var vedervärdig men hon sa väl i sista scenen att hon ville att han ska steppa upp å sätta på henne eller hörde jag fel..? Får se nästa vecka helt enkelt. Annars en rätt mid säsong, varken tråkig eller rolig så hade ju sett fram emot att de skulle supa ihop och bli lite uppsluppna men jaja. Bögarna lär ju avbryta i nästa avsnitt, annars är de hjärnskadade av viljan att vara med på teve.
Ja det var faktiskt exakt vad hon sa, den såg man inte komma 🤣

Jag tror också de kommer bryta, något annat är helt orimligt, det är tortyr både för dem och tittarna.
Citera
2024-11-08, 14:25
Medlem
Citat:
Tragiskt att människor luras att betala 6 lax för sånt skräp i tron om att det ska få dem att må bättre. Cold exposure är betydligt trevligare att göra i valfri sjö alldeles gratis och Wim Hofs andningsövningar finns på yt likaledes gratis.🤷🏼‍♀️
Skaffa riktiga jobb istället era jävla nötter! Sina fritidsintressen får man lixom hålla på med på fritiden, blir så fascinerad att folk går på sånt här?? Och av alla låtsasvuxna med låtsasjobb men det är en annan tråd.

Ja, du har så rätt angående upplägget! Doppa sig i en sjö är ju mer en upplevelse, det här såg ut som en tortyrscen. Och stackars tjejerna som hade en kamera riktad mot kroppen när de klev ur…
Det kändes som ett väldigt oproffsigt och billigt upplägg med övningarna de körde, plus gubben med magen i sina fula urtvättade myskläder som borde ha slängts för länge sen.

Jag tror att Elsa blev påverkad av Selma/Andreas och Ninni/Nicklas som uppenbart ligger med varandra. Produktionen vet ju att parhelgen blir laddad just för att paren jämför med varandra hur långt de kommit, som om det är en tävling i kärlek. Tror inte Elsa är sugen på Adam alls, däremot vill hon ha det de andra paren har och slänger ur sig det framför kameran. Det blev ju en bra cliffhanger inför nästa vecka. Om Adam lyckas ha sex med Elsa kommer hon bita av huvudet av honom direkt efteråt.
Citera
2024-11-08, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ja det var faktiskt exakt vad hon sa, den såg man inte komma 🤣

Jag tror också de kommer bryta, något annat är helt orimligt, det är tortyr både för dem och tittarna.

Tanken slog mig, tänk om det är så illa att få ihop ett gay-par att de betalat Hector för att vara med, och att han då måste stanna kvar till ”slutet”? (Inte så troligt, men jag har inte så höga tankar om produktionen).
Citera
2024-11-08, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Många jämför årets bögar med Linnea o djungel-Jim. En bättre liknelse är väl utedass-August o hans kattpissfru (vad hon nu hette, hade en aura av behandlingshem).
Där var det samma grej, han försökte o ville komma henne inpå livet men hon fick bara avsmak o sågade honom med fotknölarna.

Elsa är inte ett skit attraherad av Adam men någon har sagt till henne att hon nog är ekonomiskt tryggad med en advokat i huset så hon försöker gå igång.
Kattpink Caroline var väl snarare som en Lars Norén pjäs än ett behandlingshem, minns när hon badade i sina trosor på Södra Grinda och grät med mascaran rinnande längs kinderna.
Citera
2024-11-08, 15:43
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Killarna står ju inte stadigt, de är hyperresponsiva på tjejernas känsloyttringar.

Andreas som blev "besviken på sig själv" för att han begått synden att säga till Selma att hon inte behöver dela med sig om hon inte vill, och inte kunde förutse att hon skulle vantolka honom.

Adam som blev rädd att han lekte fel.

För övrigt är jag tveksam till Niklas och Ninni. Kommer han orka med att låtsas som att det är starkt av Ninni att ta upp sina mobbningstrauman och magsmärtor hela tiden? Jag är rädd att han kommer glömma sig själv i längden.

Jag håller med om att männen är hyperresponsiva på tjejernas känsloyttringar(Bra ord). Det är moderna mäns sätt att visa att dom är bra män. Män blir osäkra i om dom varit tillräckligt mötande, men inte för mycket.

Ta tex Andreas och Selma. Han sa såklart att hon inte behöver berätta för att hon inte skulle känna sig pressad att berätta, för att vara snäll, snudd på överdrivet inkännande. Selma tolkar detta som något negativt och blir besviken på Andreas. Han är så ödmjuk och inkännande att det blir fel.

Det jag menade när jag sa att männen stod stadigt var att dom inte springer iväg och tjuter för att man är lite lugn på ett spa, när man sitter och pratar med en psykolog som Selma gjorde. Men även Elsa som har svängt fram och tillbaka under hela programmet. Till sist även Ninni som har massa bagage som hon tar upp i tid och otid.
Citera
2024-11-08, 16:25
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Och han har hintat i sin instagram att han kommer steppa upp. Så ja, de kommer provköra varandra.
Jag kan redan se Elsas besvikelse efteråt.
Hon vill bara göra det "för att hon vill ha någon".
Hon inser nog att hennes karaktär gör att hon inte kommer få till det överhuvudtaget med någon kille?
Vem vill ha en prepubertal, wannabe-instagram-diva. Som tycker att hon är högre stående varelse fast hon har noll intellekt, konstant självupptagen med hur hon framstår, konstant upptagen med instagram och Tiktok för att lägga ut matbilder och dansa Tiktok.
Detta ihop med att hon är blase, lynnig och instabil. Lägg till att hon är 27 år och beter sig så.
Om hon verkligen är sådär ombytlig i humöret irl. Galen och ond ena veckan och sen övergår till att vilja ligga andra veckan, så kommer ju den potentiella partnern tappa förståndet med henne.
Citera
2024-11-08, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
Bli inte förvånade om Magnus dyker upp på dumpen. Från en som vet

Blir inte ett dugg förvånad.
Men jag hoppas verkligen att du rapporterat det du vet till polisen?!
Citera
2024-11-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Elsa har vuxit i mina ögon de två senaste avsnitten. Hon börjar förstå att Adam är ett kap. Men jag förstod inte vad hon menade i avsnittets absolut sista klipp?

Ninni och Nicklas fortsätter passa ihop. De skulle kunna vara tvillingar. Har aldrig någonsin sett två personer vara så lika varandra till sättet, och inte heller helt olika varandra utseendemässigt. De kommer hålla ihop och få ett bra liv tillsammans.

Elsa vet att hon kommer dumpa Adam och har skuldkänslor för att han kommer bli ledsen/hur det kommer framställa henne.
Citera
2024-11-08, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av afg77
Visst, håller med om att Magnus kunde ha hoppat av vid det här laget. Men vi vet ju inte vad produktionen sagt till honom, kanske har de bett honom hänga kvar ert tag till. Eller att de vädjat till Hector om samma sak.

De tvingar absolut ingen att stanna, det är HELT irrelevant om de sagt något. Juridiskt har de noll makt att tvinga någon vara kvar.
Märta, Linnéa och Agust är några som avbrutit i förtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in