2024-11-07, 12:42
Medlem
Elsa har vuxit i mina ögon de två senaste avsnitten. Hon börjar förstå att Adam är ett kap. Men jag förstod inte vad hon menade i avsnittets absolut sista klipp?

Ninni och Nicklas fortsätter passa ihop. De skulle kunna vara tvillingar. Har aldrig någonsin sett två personer vara så lika varandra till sättet, och inte heller helt olika varandra utseendemässigt. De kommer hålla ihop och få ett bra liv tillsammans.

Citera
2024-11-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det är helt naturligt att folk över 25 först och främst vill bilda familj.
Det är genuint och dessutom den största kärleken man kan uppleva.
Det är inget som säger att de inte vill bli förälskade men de vill bli det i rätt person och inte slösa bort sin dyra tid och känslor på nån det inte kommer funka med.
Eftersom de gifter sig vid första ögonkastet är det helt naturligt att de pratar om barn på bröllopsnatten.
Fattar inte hur man kan tycka det ät för tidigt att bilda familj på bröllopsnatten, det är ju själva grejen att de gifter sig med en främling som är det sjuka.
Ni skriver som om det gäller vanlig Tinder-dejtning och inte att de i bröllopskläder släpat dit hela sin släkt, lovar en främling att älska hen i nöd och lust tills döden skiljer dem åt osv.

Det är förvisso gifta på pappret men ser det mer som att de dejtar – de känner inte varandra. Det är inte ett tvångsäktenskap de ingår, utan en annorlunda form av dejting (där formatet med giftemål är skapat för att väcka tittarintresse). I en del andra länder (som Australien, England) så blir de inte ens juridiskt gifta i GVFÖ.

Oavsett så är det fullt normalt att man vill lära känna personen innan man börjar planera barn ihop. Du binder dig till personen du skaffar barn med väldigt länge, så "rätt person" borde ta avstamp i annat än barnfrågan (i alla fall om relationen ska hålla även efter barnen). Vissa killar börjar först tänka på barn när alla polare skaffar, så tror inte Selma behöver känna sån stress.
Citera
2024-11-07, 13:08
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Det är förvisso gifta på pappret men ser det mer som att de dejtar – de känner inte varandra. Det är inte ett tvångsäktenskap de ingår, utan en annorlunda form av dejting (där formatet med giftemål är skapat för att väcka tittarintresse). I en del andra länder (som Australien, England) så blir de inte ens juridiskt gifta i GVFÖ.

Oavsett så är det fullt normalt att man vill lära känna personen innan man börjar planera barn ihop. Du binder dig till personen du skaffar barn med väldigt länge, så "rätt person" borde ta avstamp i annat än barnfrågan (i alla fall om relationen ska hålla även efter barnen). Vissa killar börjar först tänka på barn när alla polare skaffar, så tror inte Selma behöver känna sån stress.

Ja det finns en viss fixering vid att de är gifta, men de är fortfarande när allt kommer omkring två okända personer som dejtar och några veckor senare får ta beslutet om ifall de vill fortsätta vara med varandra eller gå åt varsitt håll. Det är inte riktigt så vanliga äktenskap fungerar så jämförelsen blir ibland skev.
Citera
2024-11-07, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Elsa har vuxit i mina ögon de två senaste avsnitten. Hon börjar förstå att Adam är ett kap. Men jag förstod inte vad hon menade i avsnittets absolut sista klipp?

Ninni och Nicklas fortsätter passa ihop. De skulle kunna vara tvillingar. Har aldrig någonsin sett två personer vara så lika varandra till sättet, och inte heller helt olika varandra utseendemässigt. De kommer hålla ihop och få ett bra liv tillsammans.

Det lär inte bli något mellan Elsa och Adam känner jag på känns dött redan nu, om två veckor i det avsnittet kommer beslutet.
Citera
2024-11-07, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jandals

Hur länge förslår du då att Selma ska vänta tills han bestämt sig om han vill bli pappa? 2 år? 4? 6? 8? Hon kan inte utgå från att han kommer att ändra sig. Och nu var ju inte frågan om han vill ha barn med just henne, utan att han lutar åt att han inte vill ha barn med någon alls.

Det tar också oftast minst 2-3 år innan man väljer att försöka och i genonsnitt 6 mån att bli gravid plus 9 månaders graviditet. Vill man sen fler än ett är 27 inte purungt för att försöka hitta rätt partner.
Senast redigerad av Athiria 2024-11-07 kl. 13:41.
Citera
2024-11-07, 13:26
Medlem
Schnyggves avatar
Men snälla nån! Låt Magnus sitta ifred i något hörn och pilla på sitt jävla skägg medan Hector går ut och hittar någon riktig hingst som fistar honom så djupt och intensivt att han ser stjärnor! Blir illa berörd över att karln inte kan bjuda till en millimeter! Taskmört! Heja Hector!
Citera
2024-11-07, 13:34
Medlem
Det påvisas gång på gång att kvinnor inte gillar att män kan visa sårbara och visa svagheter.

Mina tankar är att världen byggs på att män ska bli stabila och hel.
Citera
2024-11-07, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Athiria
Hur länge förslår du då att Selma ska vänta tills han bestämt sig om han vill bli pappa? 2 år? 4? 6? 8? Hon kan inte utgå från att han kommer att ändra sig. Och nu var ju inte frågan om han vill ha barn med just henne, utan att han lutar åt att han inte vill ha barn med någon alls.
.

Ja i alla fall mer än 2 veckor Det tar ett år innan man börjar lära känna en person på riktigt, så det är väl rimligt att ge det ett år.

Vi hörde då helt olika saker, tyckte inte att han lutade åt inga barn alls. Han sa nåt i stil med att det kan komma om någon månad, om ett år, eller inte alls (avsnitt 5). Han ville vara ärlig med att han inte visste, det betyder inte nödvändigtvis att suget aldrig uppstår. Som många varit inne på är han 25, genomsnitt för första barn är 31 i större städer. Ge honom en chans att hinna känna efter själv också.

Finns folk som gjort slut för att partnern inte varit redo för barn och sedan levt som singel och ändå inte fått några barn – under den tiden har killen kanske hunnit bli redo och skaffar barn med någon annan. Så tror man bör fokusera på att hitta en bra relation i första hand.
Senast redigerad av jandals 2024-11-07 kl. 14:05.
Citera
2024-11-07, 14:19
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Athiria

Det tar också oftast minst 2-3 år innan man väljer att försöka och i genonsnitt 6 mån att bli gravid plus 9 månaders graviditet. Vill man sen fler än ett är 27 inte purungt för att försöka hitta rätt partner.

För mig lät det som att han ville ha barn bara det är med rätt människa.

Grejen är att det är hennes problem.
Han ska inte känna sig tvingad till att skynda på saker bara för att hon har bråttom.
Om det inte passar kan hon ju hitta någon annan men förmodligen uppstår där samma problem.
Citera
2024-11-07, 15:13
Medlem
Jag är säker på att prodledare med team skapade diskussionen om barn. Varenda dokusåpa är riggad så varför inte "bråken" i Gift på låtsas?!
Citera
2024-11-07, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Jag gissar att Elsa vill att hon och Adam ska ha sex, så att hon sedan fullständigt kan bryta ner honom. Adam ger henne inget motstånd nu, han möter henne så fint med kramar och omtänksamhet i alla hennes humörsvängningar och nycker. Så hon har inget att hugga på. Men har de sex, så kommer hon att äga honom och kan smula sönder hans manlighet och självförtroende för gott och bli av med honom och experimentet. Jag tror att hon är ganska less nu på programmet och kamerorna som följer henne. Hon kan inte dricka vin heller som hon är van vid. Att vara nykter så långa perioder tär nog på henne.
Citera
2024-11-07, 15:20
Medlem
Vad jag har tänkt på det senaste avsnittet:

1. Jag är fortfarande för snabb med att döma en människa. Elsa är ett exempel. Vars beteende jag tidigare mått väldigt dåligt över att se. Hennes strategi i att bete sig extremt obstinat bottnar troligen i otrygghet men också att testa om sin partner håller för henne. Något man ofta ser hos rädda barn. Min sympati och empati har fördjupats. Hon lär mig mycket om det mänskliga.

2. Jag misstänker att hade Magnus varit en kvinna hade det vart mer okej när han ville backa fysiskt. Nu blir han istället hårt dömd för sitt tillbakadragande. Jämför scenariot med Linnea och Jim i förra säsongen. Han blir väldigt arg när han känner att Hector inte är med på den förklaringen. Jag förstår Hector, nästan alla kan förstå Hector. Då det är så oerhört smärtsamt att bli avvisad på det där sättet. Men Magnus reaktion kretsar mer kring att han upplever ett tvång på att komma nära som han starkt försöker motsätta sig, för som han säger, han är inte där. Och det ser brutalt ut. Men blir i hans värld nödvändigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in