2024-11-07, 22:08
Medlem
När Trump vann presidentvalet 2016 passerade priset 700 dollar och stack i väg närmare 30x och kom aldrig åter till tresiffrigt.

Nu, åtta år senare, vinner Trump presidentvalet igen, denna gång som uttalat bitcoinvänlig, och priset stack igenom 70k.

Historien upprepar sig eller rimmar men nu med hundra gånger högre pris. Spektakulärt.
Citera
2024-11-07, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Trevlig dag för MSTR idag som visar den där extra styrkan jag förväntade mig direkt efter valet men som uteblev! Hur kommer det sig 😀

British Hodl som är en lögnare men också professionell investor förklarar hur MSTR fungerar:

https://www.youtube.com/watch?v=v3DyyK4_zdo&t=458s
Citera
2024-11-07, 22:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Var tror du nästa nämnvärda motstånd blir?
Vi är alltså i price discovery. Det finns inga motstånd här.

Man kan leka med fibonatcchilinjer och hitta första motstånd vid 88k.
Citera
2024-11-07, 22:34
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Detta ser mycket intressant ut. Kan bli en spännande vinter?
Citera
2024-11-07, 23:10
Avslutad
Många tror att det är en dubbel topp som 2022. Vi ser att kursen faller ikväll också. Avvakta några dagar
Citera
2024-11-08, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Många tror att det är en dubbel topp som 2022. Vi ser att kursen faller ikväll också. Avvakta några dagar

Som vanligt otroligt korkad och noll förståelse för hur BTC fungerar.

1. Jag har skrivit otaliga gånger, att cykeln ser exakt ut som som den senaste 8 åren.

2. Precis som ja förklarat kommer FED sänka räntan (läs senaste inläggen 1-2månader sedan) det har nu hänt två gånger senaste månaden,

3. Räntan sänks för att refinansiera lånen, samt att kunna ge godis till politiker (currency debasement + global liquidity m2)

4. Om du tar dom senaste 3 US valen, inkluderat denna. Och tar BTC priset dagen efter valet, ser du att vi har en ny botten och vi är numera i price Discovery.
Citera
2024-11-08, 04:11
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Har man däremot som strategi att inte äga något annat än bitcoin, och inte för avsikt att sälja dem i tid, så lär det bli en duktig besvikelse förr eller senare.
Vad menar du?

Riskerar Bitcoin att crasha som en bubbla eller?

Bitcoin fortsätter vara världens bästa investering allt eftersom det tar över hela världen.

Många bitcoiners som varit med 10 år säljer inte "bara för att" utan fortsätter stacka vidare.
Citera
2024-11-08, 05:31
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Ja det är väl rätt grundläggande att man inte stoppar alla ägg i samma korg.
Visst, men för Bitcoin gäller inte detta.

There is no second best.

All-in BTC.
Citera
2024-11-08, 07:38
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casparaidis123
Som vanligt otroligt korkad och noll förståelse för hur BTC fungerar.

Satte nästan morgonkaffet i halsen! Tack för skrattet.
Citera
2024-11-08, 08:13
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Ja det är väl rätt grundläggande att man inte stoppar alla ägg i samma korg.
Visst, men för Bitcoin gäller inte detta.

There is no second best.

All-in BTC.

Resonemanget bakom "There is no second best" är ganska enkelt då det som med allt annat handlar om övertygelse.
Skillnaden med BTC som jag ser det, är att den kraftigt skiljer sig från andra investeringsformer och därför BLIR "Apex asset" och "There is no second best".

Jag har aldrig hört någon säga om guldet, aktiemarknaden eller frimärken att dom "skiljer sig kraftigt från andra investeringsformer", inte på samma sätt som Bitcoin ut skiljer sig.

Den oinsatte ställer då så klart frågan: "Vadå "apex asset", vad betyder det och varför skulle Bitcoin vara det?"

Svaret är att Bitcoin kryssar i de flesta viktiga egenskaper som en tillgång bör ha.

Visst, vill du ha tak över huvudet så köp en lägenhet, eller behöver ditt företag bygga elektronik så köp koppar, ten och guld och behöver du skicka fysiska brev så köp frimärken.

Men har du eller ditt företag pengar du behöver placera för attt undvika 10% (inflationen blir högre ju mer kapital det handlar om) så pratar vi om något helt annat, och därför blir ovan egenskaper högst relevanta när man jämför olika tillgångsslag.

- - - -

För mig personligen trillade sista polletten ner när jag förstod hur Bitcoin, helt utan mellanhänder, löser det kända "Byzatinska generalernas dilemma".
Det är mitt axiom för varför Bitcoin inte kan förlora. Visst, andra cryptos löser också konsensus problemet på decentraliserade sätt, men Bitcoin var först och därför gäller "There is no second best" lite av samma anledning som "there is no second best internet" -också gäller.
Citera
2024-11-08, 08:28
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Resonemanget bakom "There is no second best" är ganska enkelt då det som med allt annat handlar om övertygelse.
Inte ens gubben som uttalade resonemanget verkar tro på detta då han säljer av sina aktier i bolaget (MSTR) och köper inte bitcoin för dessa pengar.

Citat:
Svaret är att Bitcoin kryssar i de flesta viktiga egenskaper som en tillgång bör ha.
"Kryssar i" gör alla forks av bitcoin också. Du glömde dock den viktigaste egenskapen, nämligen att den ska vara värdefull i sig.

Citat:
För mig personligen trillade sista polletten ner när jag förstod hur Bitcoin, helt utan mellanhänder, löser det kända "Byzatinska generalernas dilemma".
Detta är helt enkelt lögn, bitcoin har varken "löst" problemet och är heller inte unikt på detta sätt.

Det verkar som att prisuppgångar gör att din hjärna helt släpper på alla spärrar och det lilla kritiska tänkandet som möjligtvis fanns kvar.
Citera
2024-11-08, 08:36
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
"Kryssar i" gör alla forks av bitcoin också. Du glömde dock den viktigaste egenskapen, nämligen att den ska vara värdefull i sig.
Bitcoin har bara 1 nätverkseffekt. Alla forks av Bitcoin saknar nätverkseffekten, och utan den så finns inget värde. Således, Bitcoin har uppfunnits en gång och sista gången. Forksen är dessutom centraliserade. (BSV är en fork som har 0 värde eftersom det är kontrollerat av Craig och nChain)

Det finns ingen checkbox kring "ska vara värdefull i sig". Det finns inget i världen som har "värde i sig", inte ens guld, en guldklimp för dig på en öde ö är värdelös. ALLT är subjektivt värde baserat på situationen och hur du kan använda det. Och Bitcoin har vansinnigt bra värde i att kunna lagra värde utanför banksystemet och skicka globalt, utan krav på tillåtelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in