2024-11-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Michael Saylors Bitcoin-bet har visat sig vara en felsatsning menar du?

Nej det här blir för dumt. Jag är klar med dig, tack och hej.
Det vet man inte förrän man cashat ut. Vilket han delvis gjort.
Citera
2024-11-07, 20:36
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Michael Saylors Bitcoin-bet har visat sig vara en felsatsning menar du?

Nej det här blir för dumt. Jag är klar med dig, tack och hej.
Som du säkert vet så köper han bitcoin med bolagets pengar men säljer samtidigt av sina aktier i bolaget.
Citera
2024-11-07, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
För många är det självklart, annars brukar man lära sig det den hårda vägen. Men här i forumet har den poletten inte trillat ner ännu.

Det låter som nånting du har tagit ur luften. Vad vet du om det egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Som du säkert vet så köper han bitcoin med bolagets pengar men säljer samtidigt av sina aktier i bolaget.

Det fungerar riktigt bra!
Se nedan.
Citat:
“Saylor has a simple strategy for MSTR: sell equity/debt and buy BTC with proceeds,” said Jeff Dorman, chief investment officer at Arca, a digital asset management firm. “As BTC goes up, MSTR stock goes up, so MSTR can sell more stock/bonds and do it again.”

https://fortune.com/crypto/2024/04/30/microstrategy-boss-michael-saylor-bitcoin-paid-off-400m-company-shares/
Senast redigerad av korvstofft 2024-11-07 kl. 20:44.
Citera
2024-11-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Ja det är väl rätt grundläggande att man inte stoppar alla ägg i samma korg.

Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
För många är det självklart, annars brukar man lära sig det den hårda vägen. Men här i forumet har den poletten inte trillat ner ännu.

Bitcoindelen av portföljen tenderar att bli dominerande efter ett antal år, på grund av den fenomenala värdeökningen. Och varje diversifiering innebär att en del av kapitalet flyttas till en sämre tillgång.

Med det sagt avser jag att diversifiera lite mer när bitcoindelen når över 99 procent av portföljens värde. I nuläget ligger den på drygt 98,5 procent.

(Jag räknar ej in bostad och andra bruksvaror i placeringsportföljen.)
Citera
2024-11-07, 20:48
Avslutad
Citat:
Ja det är väl rätt grundläggande att man inte stoppar alla ägg i samma korg.

Det är ett standard felslut. Stora förmögenheter byggs oftast med en sak.

Därför Bitcoin!
Citera
2024-11-07, 20:53
Medlem
Citat:
Det är ett standard felslut. Stora förmögenheter byggs oftast med en sak.

Därför Bitcoin!
Exakt, detta är typiskt för de rikaste familjerna i USA. Sk Old Money. De familjerna har ofta börjat med en väldigt specifik och lönsam verksamhet t.ex. olja, guld, stål, eller bilar. Om 20-30 år har vi förmodligen begreppet Old Bitcoin.
Citera
2024-11-07, 21:03
Medlem
Trevlig dag för MSTR idag som visar den där extra styrkan jag förväntade mig direkt efter valet men som uteblev! Hur kommer det sig 😀
Citera
2024-11-07, 21:12
Medlem
Citat:
Det låter som nånting du har tagit ur luften. Vad vet du om det egentligen?
Det tog inte många minuter innan Stopp.Belägg, MrEarlGray och Binary själva intygade det.

Citat:
Se nedan.

https://fortune.com/crypto/2024/04/30/microstrategy-boss-michael-saylor-bitcoin-paid-off-400m-company-shares/
Dom säljer inte aktier för att köpa mer bitcoin, dom ställer ut konvertibla lån som är fördelaktiga att konvertera till aktier så länge aktiepriset fortsätter upp. När bitcoinpriset vänder ner kommer långivarna välja återbetalning framför aktier, och då kommer det gå snabbt åt andra hållet. Microstrategy kan då få stora likviditetsproblem och måste istället sälja bitcoins. För Michael Saylor personligen är det inga problem, han tar vinsten när det går bra men det är inte hans pengar som tar risken när det går dåligt. Ingalunda en hemlighet för de som förstår upplägget.
Citera
2024-11-07, 21:18
Medlem
hazenectars avatar
Ser bra ut än så länge på 4h: https://ibb.co/3sthkSH
Citera
2024-11-07, 21:22
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

Se nedan.
Du missförstår enkelt text. Han säljer alltså av de aktier han äger i bolaget.

Uppenbarligen gillar han vanliga pengar mer än både bitcoin och aktier i MSTR.
Citera
2024-11-07, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Ser bra ut än så länge på 4h: https://ibb.co/3sthkSH

Var tror du nästa nämnvärda motstånd blir?
Citera
2024-11-07, 22:05
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Var tror du nästa nämnvärda motstånd blir?

I och med att vi nu helt plötsligt befinner oss på sedan tidigare outforskade vatten så finns det ingen som helst prisdata alls att tillgå. Jag har personligen lagt ner alla försök att försöka förutse vad priset kommer att göra och när det kommer att göra det när vi talar om framtiden, helt enkelt för att det är en omöjlig uppgift! Istället är min strategi att reagera på vad priset gör. Framöver kommer jag att titta på momentum och leta efter strukturell svaghet i prisutvecklingen. Nya nivåer kommer med tiden att etableras men i dagsläget är det viktigaste att vi undviker att förlora 73,1k på dagen. I övrigt ligger fältet öppet som jag ser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in