Citat:
Ursprungligen postat av
Chookity
Helt ärligt så kan jag varken citera eller referera. Men, mångkultur är nyttigt för framsteg. Incest är aldrig bra. Vare sig för för att avla, utbilda eller utveckla. Homogena massor kanske är bra för status quo, sure, utveckling nej. Landet vars president diskuteras här har sin grund i mångkultur. Deras (precis som våra) stora företag och utbildningsväsen lever på mångkultur. Sparkar trumpens administration nu ut alla illegala så får dom väl se vad som händer när de har otaliga vakanser på lågbetalda jobb helt plötsligt.
vad gäller Sverige så är jag enig i att saker och ting inte fungerar som de bör. Sverige precis som många andra länder, inte bara i väst, står knähögt i ohållbara situationer som bara stiger… som är lätta att skylla på mångkultur. Enkla sanning är just det. Enkla. Men självklart är det en del av problemet, visst är det så. Men det är mer nyanserat…
Sverige trodde sig ha robusta system, lagar, regler som var tillräckliga när man öppnade portarna helt i tron om att det skulle rädda arbetsmarknaden och Sverige i förlängningen kanske funkade i teorin. Nu har vi kvittot på det. Vi står fortfarande med en åldrande befolkning, allt färre ska försörja fler.
Tack för ett respektfullt svar. Måste fråga hur du kan vara säker på att mångkultur är nyttig när du inte har något exempel på en välfungerande mångkultur? Man behöver inte mixa kulturer för att ha en stark och frodig arbetskraftinvandring.
Att ta hit folk från världens alla U-länder, med kultur så långt ifrån vår som bara möjligt, kan jag inte se som annat än en lågintensiv attack mot vårt samhälle. Och die dumme Schweden köper det med hull och hår, för att vi är så förbannat ängsliga och svaga.