2024-11-07, 23:32
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Adorno och Horkheimer var antikommunister. Deras beskrivning av den auktoritära personligheten formaliserad i F-skalan passar bra in på fascister som Hitler och Mussolini, men även på Stalin och andra auktoritära diktatorer med fascistiska inslag.

Av vem? Hur har studierna gjorts?

Vetenskaplig bevisning genom konsumtion av alternativmedier?

Halmdocka. Ingen tror att kön är en social konstruktion, utan man menar att genus är det.

Plattityd.

Kulturmarxism är bara en annan form av marxism. Samma ondska i en ny form. Men till all lycka för resten av världen är era idéer omöjliga att genomföra därför att de strider mot människans natur, så ert totala nederlag var alltid bara en tidsfråga.

Studierna får du leta upp själv, jag har sett minst tre och jag är rätt säker på att det finns fler. Vad mera är börjar detta bli allmänt känt.

Efter att ni lät ert vanvett synas alltför tydligt är det ingen som kommer att lyssna längre. Efter att ni gett tiotusentals barn pubertetsblockerare som senare följts upp med könsstympning i experiment som får Dr Mengele att framstå som vettig i jämförelse, är det sunt och riktigt att sjukdomsförklara hela vänstern. Ni och era vansinnesteorier ska bort från det allmänna rummet och aldrig mer släppas in i samhällsdebatten. Att rensa bort er pseudovetenskap från universiteten är en bra början.
Citera
2024-11-07, 23:32
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Underbart om det är sant.

Alex Jones

https://x.com/RealAlexJones/status/1854631934355194176?t=eKA7de_VOfjw-EG5ygtyKg&s=19

Den galningen som hävdade att skolskjutningen i Sandy Hook liksom månlandningen var fejk. Han får Bagdad-Bob att framstå som ett sanningsvittne.
Citera
2024-11-07, 23:33
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Den galningen som hävdade att skolskjutningen i Sandy Hook liksom månlandningen var fejk. Han får Bagdad-Bob att framstå som ett sanningsvittne.

Passar bra till "fake news"
Lika barn leka bäst.
Citera
2024-11-07, 23:35
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Jag har bestämt det, jag har nämligen lyssnat på flera av hans rallies, och sett hur det gick förra gången han var president. Du har inte gjort det utgår jag ifrån, utan du har läst tweets från Elon Musk.
Nu hade du fel igen.
Jag läser inga tweets utav någon.
Jag iakttar individen.
Hur den beter sig. Hur den uttrycker sig. Vad den säger, vad den inte säger. Var den befinner sig i för situationer m.m
Jag behöver inte höra eller se andras iakttagelser och att de bestämmer vad jag skall tycka och tänka.

Trump är en okonventionell man på alla möjliga områden.
Tycker det är hysteriskt roligt att han blev president igen.
Citera
2024-11-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Kan du nämna 3 exempel på bra och välfungerande mångkulturer? Eller är det bara något du fått för dig? Sverige kanske funkar bra som mångkultur enligt dig?

"Inte riktig mångkultur".

Människan är för dum för att klara av mångkultur, ändra gärna min åsikt.

Helt ärligt så kan jag varken citera eller referera. Men, mångkultur är nyttigt för framsteg. Incest är aldrig bra. Vare sig för för att avla, utbilda eller utveckla. Homogena massor kanske är bra för status quo, sure, utveckling nej. Landet vars president diskuteras här har sin grund i mångkultur. Deras (precis som våra) stora företag och utbildningsväsen lever på mångkultur. Sparkar trumpens administration nu ut alla illegala så får dom väl se vad som händer när de har otaliga vakanser på lågbetalda jobb helt plötsligt.

vad gäller Sverige så är jag enig i att saker och ting inte fungerar som de bör. Sverige precis som många andra länder, inte bara i väst, står knähögt i ohållbara situationer som bara stiger… som är lätta att skylla på mångkultur. Enkla sanning är just det. Enkla. Men självklart är det en del av problemet, visst är det så. Men det är mer nyanserat…

Sverige trodde sig ha robusta system, lagar, regler som var tillräckliga när man öppnade portarna helt i tron om att det skulle rädda arbetsmarknaden och Sverige i förlängningen kanske funkade i teorin. Nu har vi kvittot på det. Vi står fortfarande med en åldrande befolkning, allt färre ska försörja fler.
Citera
2024-11-07, 23:51
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Kulturmarxism är bara en annan form av marxism. Samma ondska i en ny form. Men till all lycka för resten av världen är era idéer omöjliga att genomföra därför att de strider mot människans natur, så ert totala nederlag var alltid bara en tidsfråga.
Att marxismen inte fungerar har inte stoppat många från att försöka få den att fungera. Det är dessa försök som är det farliga, då det inte sällan leder till stort mänskligt lidande.

Citat:
Studierna får du leta upp själv, jag har sett minst tre och jag är rätt säker på att det finns fler. Vad mera är börjar detta bli allmänt känt.
Vetenskapliga studier publiceras. Därför bör dessa tre studier du sett vara tillgängliga. Men jag tror inte ett dugg på att du har sett tre studier som lägger i bevis att vänstern är mer sinnessjuk än någon annan politisk gruppering.

Citat:
Efter att ni lät ert vanvett synas alltför tydligt är det ingen som kommer att lyssna längre. Efter att ni gett tiotusentals barn pubertetsblockerare som senare följts upp med könsstympning i experiment som får Dr Mengele att framstå som vettig i jämförelse, är det sunt och riktigt att sjukdomsförklara hela vänstern. Ni och era vansinnesteorier ska bort från det allmänna rummet och aldrig mer släppas in i samhällsdebatten. Att rensa bort er pseudovetenskap från universiteten är en bra början.
Du behöver inte ni:a mig, jag är bara en enda person.

Jag tillhör inte vänstern och har aldrig gjort. Men jag är inte heller fascist eller Trump-anhängare, då även det är vänster för mig.

Jag är försiktig med sjukdomsstämplar då det är en handling som väcker andras empati och omtanke. Riktas sånt till någon som inte behöver det kanske det inte är så bra för den personen. En rent materialistiska argument skulle handla om resursslöseri, men jag är som sagt inte vinter.

Kollektiva diagnoser som du håller på med är meningslösa bortom invektiv, så någon genuin omtanke om dina medmänniskor verkar inte finnas hos dig.

Hur står det till med din syn på yttrandefriheten och den naturvetenskapens frihet från politisk styrning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller

Väldigt bra sagt.

Än värre är att de jävlarna har anhängare inom högern som är omedvetna om hur vrickat det är. Eller att det ens är vänster för all del.

Helt sjukt. Röstar sverigedemokrat hemma, men håller på Harris där borta. Helt knäppt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dollarprins
Hyfsat nöjda med att Ryssland och Ukraina snart kan sluta fred och Sverige kanske få tillbaka sammanlagt tolv miljarder dollar, samt att Kim kan ta nordkoreanska enklaver av Ukraina så att det blir rättvisa i världen.
Först till kvarn angående Ukraina om vem som vill ha mer mark... Men vi saknar Kamalas utlovade woke. Senaten blir väl 55 GOP. Huset inväntas.

Förstår inte riktigt vad du menar…?

Ukraina måste försvaras och befrias, nu får Europa steppa upp. Fred i Ukraina kan endast uppnås när sista ryska soldaten lämnat landet.
Trump har fel i mycket men han har faktiskt rätt i att andra länder måste investera mer i sina försvar istället för att lämna hela ansvaret till amerikanska skattebetalare.
Citera
2024-11-07, 23:53
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Det finns en anledning till att Putin gick ut tidigt och stödde Harris. Något msm inte vill uppmärksamma. Putin vet vad han får med Harris/Walz. Av någon anledning valde han inte att gå in i Ukraina 2016-2020 varför?

Ja precis.

Bara för att Trump varit i Ryssland och Nordkorea och delat en påse kanelgifflar med Putin och Kim så tror alla Vatniks här att de är bästa kompisar.

Det är ingen som har en aning om vad de diskuterat där.
Lär ju knappast varit vilken version av borsjtj som är godast.
Citera
2024-11-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Du svarar faktiskt på din egen fråga.

Huh? Hela Trumps metod för kampanjande och argumentation bygger på just allt det där.

syftet med frågan var att få välgrundade förklaringar och argument. Ännu inte ett enda som jag läst, inte här åtminstone.

Har man lyssnat på Trump och mycket av det han säger, och inte klarar av att syna mycket som osanning… då är man tappad på riktigt.

Det är oroväckande hur kritiskt tänkande verkar vara utdöende.

Inget av det här har för övrigt att göra med Trumps motståndare i valet. Jag vet på tok för lite om henne. Sakfrågan är och förblir Trumps retorik, löften och ”politik”. Komiska är väl att det mesta bara är ett skådespel, och det sjuka är att bluffen fungerar. Folk är för enkla. Som sagt någon annanstans här. Det främsta argumentet mot demokrati är den genomsnittlige väljaren.
Citera
2024-11-08, 00:05
Avstängd
Herregud vilken jävla landslide Trumpen ändå gör.

Vinst var oerhört väntat, men även popular vote haha.
Citera
2024-11-08, 00:07
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Nykter efteranalys på svenska;

USA & CO
Med Frida Stranne och Taimaz Ghaffari;

https://open.spotify.com/episode/5YXvhFP5I1SSE4EUGUE40B?si=WBBZyd9QQpifuKqXb0Ay1A&t =1086
Senast redigerad av HyperboreanCREW-14 2024-11-08 kl. 00:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in