Citat:
Ursprungligen postat av
Threadkiller
Kulturmarxism är bara en annan form av marxism. Samma ondska i en ny form. Men till all lycka för resten av världen är era idéer omöjliga att genomföra därför att de strider mot människans natur, så ert totala nederlag var alltid bara en tidsfråga.
Att marxismen inte fungerar har inte stoppat många från att försöka få den att fungera. Det är dessa försök som är det farliga, då det inte sällan leder till stort mänskligt lidande.
Citat:
Studierna får du leta upp själv, jag har sett minst tre och jag är rätt säker på att det finns fler. Vad mera är börjar detta bli allmänt känt.
Vetenskapliga studier publiceras. Därför bör dessa tre studier du sett vara tillgängliga. Men jag tror inte ett dugg på att du har sett tre studier som lägger i bevis att vänstern är mer sinnessjuk än någon annan politisk gruppering.
Citat:
Efter att ni lät ert vanvett synas alltför tydligt är det ingen som kommer att lyssna längre. Efter att ni gett tiotusentals barn pubertetsblockerare som senare följts upp med könsstympning i experiment som får Dr Mengele att framstå som vettig i jämförelse, är det sunt och riktigt att sjukdomsförklara hela vänstern. Ni och era vansinnesteorier ska bort från det allmänna rummet och aldrig mer släppas in i samhällsdebatten. Att rensa bort er pseudovetenskap från universiteten är en bra början.
Du behöver inte ni:a mig, jag är bara en enda person.
Jag tillhör inte vänstern och har aldrig gjort. Men jag är inte heller fascist eller Trump-anhängare, då även det är vänster för mig.
Jag är försiktig med sjukdomsstämplar då det är en handling som väcker andras empati och omtanke. Riktas sånt till någon som inte behöver det kanske det inte är så bra för den personen. En rent materialistiska argument skulle handla om resursslöseri, men jag är som sagt inte vinter.
Kollektiva diagnoser som du håller på med är meningslösa bortom invektiv, så någon genuin omtanke om dina medmänniskor verkar inte finnas hos dig.
Hur står det till med din syn på yttrandefriheten och den naturvetenskapens frihet från politisk styrning?