2024-11-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Indeed. Ryssland kommer njuta gott när ekonomin kraschar i väst. Även om det påverkar alla, så tror jag Ryssland älskar att dra ner fler i sitt mörker

Mer kaos och mer splittring

Poängen med hans ekonomiska politik är ju att USA inte ska vara beroende av Kinas teknik och arbetskraft. Speciellt när det handlar om känsliga grejer som teknik osv.

Genom att vara beroende av vissa produkter och tjänster från Kina kan Kina använda dessa saker som utpressning eller förbättra sitt förhandlingsläge. Osäker på om ni förstår hela bilden här.

Genom att exempelvis sätta tullar på vissa varor så är tanken att skapa nya jobb i USA. Nya jobb leder till mer spendering och fler företag som behöver anställa osv. Är detta dåligt menar du?
Citera
2024-11-07, 22:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Jo, det kan faktiskt bli ännu bättre! Trump kan få möjlighet att byta ut ytterligare två domare i SCOTUS.

MAGA!

Just det, jag hade glömt att det är två domare som börjar bli lite väl gamla, men är de inte konservativa eller minns jag fel?
Citera
2024-11-07, 22:39
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Och det är något du bestämt eller är det " andra " som bestämt det ÅT dig
Kan ju vara du som är hjärntvättad eftersom vi människor får gilla vem vi vill utan att du eller någon annan skall säga ( om du gillar x så måste du vara en idiot själv gillar jag y och är intelligent, enligt dem som vet )

Jag gillar Trumps okonventionella beteende.
Som person vet jag inte. Har aldrig pratat med honom.

Jag har bestämt det, jag har nämligen lyssnat på flera av hans rallies, och sett hur det gick förra gången han var president. Du har inte gjort det utgår jag ifrån, utan du har läst tweets från Elon Musk.
Citera
2024-11-07, 22:46
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissGorilla
Världen blir rätt mycket sämre nu. Får hoppas att vi stärker europeiska band, både ekonomiskt och militärt.

Jag håller med dig om att vi bör stärka våra europeiska band militärt och att Europa bör hålla ihop.

Jag är helt på Ukrainas sida mot Ryssland.

Men vad är det egentligen du tror ska bli rätt mycket sämre med Trump? Vad hade man uppnått med Harris vid rodret? Ytterligare fyra år av krig utan att någondera sidan rör sig ur fläcken, mer eller mindre? Jag menar, har man hittills inte gett Ukraina tillräckligt med stöd för att faktiskt driva ut ryssjävlarna från ockuperad mark, varför skulle man göra det under nästa mandatperiod?

Vi får se hur Trump agerar, men frånsett retoriken vete fan om han inte blir bättre för Europa just därför att han lär tvinga oss att stå på egna ben.

Visst finns risken att veka europeiska politiker, istället för att sparka igång våra egna kärnvapenprogram (Sverige har legat rätt långt fram här, och planerna kan så klart dammas av om bara viljan finns) och rusta upp våra konventionella krigsmakter i rasande fart, lägger sig ner och bölar i fyra år och hoppas på att Onkel Sam sedan ska bli snäll igen och låta oss komma in under hans varma och goa paraply. Men jag har svårt att se det som Trumps fel.

Vad fan, kunde tyskarna nästan spöa ryssarna för 85 år sedan så kan vi göra det idag. Den gången blev de räddade av USA vilket knappast blir fallet den här gången.

Vi får väl rycka upp oss helt enkelt och rösta fram egna "högerextremister" som gör våra länder storslagna igen, istället för att leka dadda åt resten av planeten.
Citera
2024-11-07, 22:50
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Oj, snacka om att kasta sten i glashus.

Vänstern har i över ett halvsekel utmålat "rasister" och "fascister" som lidandes av mental ohälsa när det hela tiden varit deras egna sjuka projiceringar. Detta efter att en samling vänsterjudiska akademiker inom Frankfurtskolan framställt det på så vis i den pseudovetenskapliga boken The Authoritarian Personality.
Adorno och Horkheimer var antikommunister. Deras beskrivning av den auktoritära personligheten formaliserad i F-skalan passar bra in på fascister som Hitler och Mussolini, men även på Stalin och andra auktoritära diktatorer med fascistiska inslag.

Citat:
Idag betraktas det som vetenskapligt fastslaget att det är vänstern som lider av mental ohälsa i mycket högre grad än högern.
Av vem? Hur har studierna gjorts?

Citat:
Vilket också blev tydligt för alla som fortfarande är mentalt friska när vänsterns endgame av woke-galenskaper framträdde allt mer omaskerat.
Vetenskaplig bevisning genom konsumtion av alternativmedier?

Citat:
Det är skillnad på "du är galen som kritiserar kamrat Stalin" och "du är galen som tror att människans könstillhörighet är en social konstruktion".
Halmdocka. Ingen tror att kön är en social konstruktion, utan man menar att genus är det.

Citat:
Dagens vänster är verkligen spritt språngande galen och det är hög tid att vi slutar låta de intagna styra dårhuset.
Plattityd.
Citera
2024-11-07, 23:00
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Haha och det tror du på själv eller?

Putin har nog bajsat i sin väska säkert 8 gånger sedan Trump vann valet.
Han vet inte vad han har att förvänta sig.

Nu har ju Putin varit så desperat senaste året och allierat sig med skurkstater som resten av omvärlden hatar.
Teamat upp med Nordkorea och Kina till exempel.
Och du tror att Trump kommer lösa det här till Rysslands fördel nu? Haha.

Snacka om naivt.

Det finns en anledning till att Putin gick ut tidigt och stödde Harris. Något msm inte vill uppmärksamma. Putin vet vad han får med Harris/Walz. Av någon anledning valde han inte att gå in i Ukraina 2016-2020 varför?
Citera
2024-11-07, 23:03
Medlem
Tok-Franss avatar
Underbart om det är sant.

Alex Jones
Citat:
I formally accept the offer to serve as President Trump’s new Press secretary.

https://x.com/RealAlexJones/status/1854631934355194176?t=eKA7de_VOfjw-EG5ygtyKg&s=19
Citera
2024-11-07, 23:18
Medlem
Crabbofixs avatar
Tror ni Trump gör processen kort med porrindustrin i USA nu, eller kommer judarna sätta stopp?

"I förordet till ”Project 2025” står det att ”de människor som producerar och distribuerar det bör fängslas. Pedagoger och bibliotekarier som förmedlar det bör klassas som registrerade sexualförbrytare. Och telekommunikations- och teknikföretag som underlättar spridningen bör stängas ned.” Dessutom står det att porr är beroendeframkallande och psykiskt nedbrytande."
Citera
2024-11-07, 23:25
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Underbart om det är sant.

Alex Jones

https://x.com/RealAlexJones/status/1854631934355194176?t=eKA7de_VOfjw-EG5ygtyKg&s=19

aa han är den som är i lika smart som elon ock trump 200 + iq hoppas värkligen det här är sant
Citera
2024-11-07, 23:26
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Tror ni Trump gör processen kort med porrindustrin i USA nu, eller kommer judarna sätta stopp?

"I förordet till ”Project 2025” står det att ”de människor som producerar och distribuerar det bör fängslas. Pedagoger och bibliotekarier som förmedlar det bör klassas som registrerade sexualförbrytare. Och telekommunikations- och teknikföretag som underlättar spridningen bör stängas ned.” Dessutom står det att porr är beroendeframkallande och psykiskt nedbrytande."

aa vore jätte bra folk ska i arbeta inte hålla i på ock runka ock skymfa herren
Citera
2024-11-07, 23:29
Medlem
gratrunkarns avatar
min kompis sa trump är nya jesus men jag är osäker vem är då elon? är inte hen jesus?
Citera
2024-11-07, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag menar att det är bra med teamwork. Hatar när man väljer en partiledare för att personen har ”erfarenhet” och kan mycket.
Det är samma på en arbetsplats. Folk borde inte bli befordrade till chefer bara för att de jobbat länge och ”kan jobbet” bra. Man ska anställa chefer som har talang och kompetens och personlig lämplighet just för att leda.
Och en sådan talangfull och kompetent ledare känner sig tex inte hotad av medarbetare som kan mycket och har idéer, utan utnyttjar dem och tar tillvara på deras kompetens.
Men de som kan mycket kan vara urusla ledare.
En bra partiledare enligt mig går igenom rutan och är bra kommunikatörer som når ut med allt bra som kompetenta och erfarna politiker kommit fram till. Och är personer som folk gillar och lyssnar på och vill stötta.

Köper det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in