Citat:
Ursprungligen postat av
PissGorilla
Världen blir rätt mycket sämre nu. Får hoppas att vi stärker europeiska band, både ekonomiskt och militärt.
Jag håller med dig om att vi bör stärka våra europeiska band militärt och att Europa bör hålla ihop.
Jag är helt på Ukrainas sida mot Ryssland.
Men vad är det egentligen du tror ska bli rätt mycket sämre med Trump? Vad hade man uppnått med Harris vid rodret? Ytterligare fyra år av krig utan att någondera sidan rör sig ur fläcken, mer eller mindre? Jag menar, har man hittills inte gett Ukraina tillräckligt med stöd för att faktiskt driva ut ryssjävlarna från ockuperad mark, varför skulle man göra det under nästa mandatperiod?
Vi får se hur Trump agerar, men frånsett retoriken vete fan om han inte blir bättre för Europa just därför att han lär tvinga oss att stå på egna ben.
Visst finns risken att veka europeiska politiker, istället för att sparka igång våra egna kärnvapenprogram (Sverige har legat rätt långt fram här, och planerna kan så klart dammas av om bara viljan finns) och rusta upp våra konventionella krigsmakter i rasande fart, lägger sig ner och bölar i fyra år och hoppas på att Onkel Sam sedan ska bli snäll igen och låta oss komma in under hans varma och goa paraply. Men jag har svårt att se det som Trumps fel.
Vad fan, kunde tyskarna nästan spöa ryssarna för 85 år sedan så kan vi göra det idag. Den gången blev de
räddade av USA vilket knappast blir fallet den här gången.
Vi får väl rycka upp oss helt enkelt och rösta fram egna "högerextremister" som gör våra länder storslagna igen, istället för att leka dadda åt resten av planeten.