Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-07, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Ja i alla fall mer än 2 veckor Det tar ett år innan man börjar lära känna en person på riktigt, så det är väl rimligt att ge det ett år.

Vi hörde då helt olika saker, tyckte inte att han lutade åt inga barn alls. Han sa nåt i stil med att det kan komma om någon månad, om ett år, eller inte alls (avsnitt 5). Han ville vara ärlig med att han inte visste, det betyder inte nödvändigtvis att suget aldrig uppstår. Som många varit inne på är han 25, genomsnitt för första barn är 31 i större städer. Ge honom en chans att hinna känna efter själv också.

Finns folk som gjort slut för att partnern inte varit redo för barn och sedan levt som singel och ändå inte fått några barn – under den tiden har killen kanske hunnit bli redo och skaffar barn med någon annan. Så tror man bör fokusera på att hitta en bra relation i första hand.

Äsch, jag tycker han är för ung för henne. Roligare att börja dejta någon som har samma livsmål från början än att sätta en tidsgräns. De skulle ha parat ihop henne med en 32-åring. Men de är ju lite kära redan så de kanske fortsätter ändå.

Blev ändå förvånad över att Selma vill bli mamma för hon verkade bara vilja slippa krav och allvar i relationen de första avsnitten. Cred till den chilla 25-åringen där som tar hennes växlingar av avstånd och sen närhet till avstånd till närhet med en klackspark. Samtidigt som hans chill lugnar henne verkar hon dock provoceras av den i senaste avsnittet. Jag hade blivit förvirrad av Selma.

Hector ser bra ut och är trevlig, konstigt att han alltid varit singel. Han ser leken som just en skojig lek medans den andra ser det som en intimitetsövning och vägrar röra Hector med tång. Säger ändå en del varför de inte går ihop, den ena är allvarligare och den andra lekfull men istället för att komplettera varandra sänker de varandra. Men tycker det är lite taskigt att Hector ska bara sitta där vid de andra paren. Jag hade själv känt mig ganska förnedrad i hans situation.

Elsa deppar för att hon inte är attraherad av Adam plus har ångest för sitt beteende medan Adam gör TV-reklam om sin stabila och diplomatiska karaktär. Tycker ändå att Elsa har mer självinsikt än många andra människor. Adam borde nog dock sluta försöka ty sig till tjejer som inte ger samma tillbaka.

Ninni och Niklas är som vanligt jättesöta och felfria. Det enda paret man inte får ångest av att följa.

Frågar mig igen varför jag utsätter mig själv att titta på detta när det är som upplagt för drama och konflikt.
Citera
2024-11-07, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Athiria

Blev ändå förvånad över att Selma vill bli mamma för hon verkade bara vilja slippa krav och allvar i relationen de första avsnitten. Cred till den chilla 25-åringen där som tar hennes växlingar av avstånd och sen närhet till avstånd till närhet med en klackspark. Samtidigt som hans chill lugnar henne verkar hon dock provoceras av den i senaste avsnittet. Jag hade blivit förvirrad av Selma.

Ninni och Niklas är som vanligt jättesöta och felfria. Det enda paret man inte får ångest av att följa.

Frågar mig igen varför jag utsätter mig själv att titta på detta när det är som upplagt för drama och konflikt.

Jag kan förstå att Selma längtar efter barn. Men jag misstänker att hon ser det som en kul grej, nåt att leka med och flamsa med. Hon är nog rejält bortskämd och servad av sin mamma (skulle inte bli förvånad om mamman tvättar och lagar mat åt henne fortfarande). Vuxenlivet har inte drabbat Selma än så hon har ingen aning om vad vuxna gör, eller vad barn kräver till vardags.

Eftersom Slema är så känslomässigt störd och känslomässigt stympad så känns det oerhört oansvarigt av psykologerna att ta med henne på en sån här retreat som går ut på att väcka upp saker inom klienterna. I värsta fall kunde hon ha hamnat i en psykos. Hade produktionen klarat att hantera det?

Det var oerhört fult av den engelsktalande psykologen att skylla på Andreas, Andreas ville verkligen försäkra sig om att Selma inte kände sig pressad att öppna sig. Det var intressant att få se en glimt av Selmas äkta jag där - inte vidare sympatisk utan ordentligt bortskämd och krävande bakom sitt maniska skratt och omogna flamsande. Andreas kommer att bli hårt hållen om han inte tar sig loss från henne. Selma kommer aldrig någonsin att bemöta Andreas där han är, de gånger han behöver känslomässigt stöd och äkta närvaro. Allt kommer att handla om att hålla Selma på gott humör och se till att hennes behov är tillgodosedda.

Jag önskar verkligen att vi fick följa Ninni och Niclas en hel säsong istället, bara de två. Det hade varit en lisa för själen. Mindfullness, som att att titta på älgvandringen. De två gör att man får hopp om kärleken.
Citera
2024-11-07, 16:32
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Magnus alltså... Hur jävla stel får man bli... Obehaget bara steg i senaste avsnittet. Hector måste ju bryta helt nästa vecka?
Citera
2024-11-07, 17:41
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Magnus alltså... Hur jävla stel får man bli... Obehaget bara steg i senaste avsnittet. Hector måste ju bryta helt nästa vecka?

Hector är ju jättekränkt över att Magnus inte vill köra kuken i honom. Var väl inte svårt att förstå varför han inte ville göra intimitetsövningen? Men Hector låtsades att han inte förstod för att shamea Magnus och få honom att framstå som en dålig person. Det sistnämnda är manipulativt och det var därför Magnus var arg.

Och Elsa är en ganska mjuk person. Är det inte på plats med en ursäkt från flera här i tråden?
Citera
2024-11-07, 17:53
Medlem
Kritiken mot Magnus innefattar väl endast att han inte bjuder till i umgänget. Inte att han är okelig. Ingen som begär att han skall gå emot sina känslor.

Citat:
Ursprungligen postat av MolkomAnnor
Vad jag
har tänkt på det senaste avsnittet:

1. Jag är fortfarande för snabb med att döma en människa. Elsa är ett exempel. Vars beteende jag tidigare mått väldigt dåligt över att se. Hennes strategi i att bete sig extremt obstinat bottnar troligen i otrygghet men också att testa om sin partner håller för henne. Något man ofta ser hos rädda barn. Min sympati och empati har fördjupats. Hon lär mig mycket om det mänskliga.

2. Jag misstänker att hade Magnus varit en kvinna hade det vart mer okej när han ville backa fysiskt. Nu blir han istället hårt dömd för sitt tillbakadragande. Jämför scenariot med Linnea och Jim i förra säsongen. Han blir väldigt arg när han känner att Hector inte är med på den förklaringen. Jag förstår Hector, nästan alla kan förstå Hector. Då det är så oerhört smärtsamt att bli avvisad på det där sättet. Men Magnus reaktion kretsar mer kring att han upplever ett tvång på att komma nära som han starkt försöker motsätta sig, för som han säger, han är inte där. Och det ser brutalt ut. Men blir i hans värld nödvändigt!
Citera
2024-11-07, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Hector är ju jättekränkt över att Magnus inte vill köra kuken i honom. Var väl inte svårt att förstå varför han inte ville göra intimitetsövningen? Men Hector låtsades att han inte förstod för att shamea Magnus och få honom att framstå som en dålig person. Det sistnämnda är manipulativt och det var därför Magnus var arg.

Och Elsa är en ganska mjuk person. Är det inte på plats med en ursäkt från flera här i tråden?

Du är släkt med Elsa eller gillar vara motvalls. Be Elsa om ursäkt? Du är inte lite tossig. Inget "bra" hon gjort väger upp omogna beteendet i stort.
Citera
2024-11-07, 18:12
Medlem
Hector är så fin men Magnus behandlar honom som en colombiansk gatuhund med rabies. Håll hans finger i en sekund och håll käften, han är en människa!
Citera
2024-11-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsaDelRey
Hector är så fin men Magnus behandlar honom som en colombiansk gatuhund med rabies. Håll hans finger i en sekund och håll käften, han är en människa!

Produktionen handplockar vissa och tar endast in några sökanden. Målet är att skapa konflikt, gråt, ämnen för experterna att prata om. Deltagarna är puppets. Magnus kanske inte ens sökte. Flesta gays som varit med verkar vara uppsökta/head huntade. Dessutom är gay-communityn tight och misogyn så det är helt värdelöst at ta in gays, särskilt livsstilsbögarna. Skulle varit ärligare ta in vanliga homosexuella, som beter sig normalt, som kommer från Molkom och Strängnäs. Som inte gör en grej av sin läggning.

Svt vill normalisera hbtq men alla deras program består av utåtagerande, överdrivet feminina eller deltagare som på andra vis tydligt är profilerade i sin läggning.
Senast redigerad av bohonos 2024-11-07 kl. 18:55.
Citera
2024-11-07, 19:02
Medlem
Fan vilken käft elsa har! kan ju köra in hela näven om man vill ju.
Citera
2024-11-07, 19:24
Medlem
Är det Eftersnack på SVTs instagramkonto efter programmet i kväll? Hittar ingen info om det.

Nån som har koll?
Citera
2024-11-07, 20:09
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det är inte konstigt att kvinnor som är 30+ eller närmar sig 30 vill ha barn nu eller helst igår.
Det är väldigt bråttom.
Speciellt om man vill ha flera barn. Ju fler man vill ha desto tidigare måste man börja.
Därför blir parbildning med kvinnor i den åldern ganska konstig, det blir att man stressar fram förloppet för de vill så fort som möjligt börja skaffa barn.
Därför skär det sig lite med Andreas som inte har lika bråttom. Han vill utforska relationen mer för att se om Selma är någon han skulle kunna leva med och skaffa barn med.

Optimala åldrar vore om mannen är 30+ så att han är redo att gifta sig och skaffa barn och kvinnan är 25 eller under, då blir det inte lika mycket stress och då hade de varit närmare varandra i vad de vill inom den närmsta framtiden.

Ja eller iaf män som säger att de vill ha barn. Vissa män pratar faktiskt om det redan i 20-årsåldern vet jag av erfarenhet från när jag var i den åldern.
Men de castar såhär med flit för att de vill pusha att krossa ”normen” (livet med andra ord, något som alla arter på jorden vill upprätthålla och föra vidare).
Jag fattar faktiskt inte meningen med att 26-åringar ska gifta sig in i monogami om de inte vill ha barn.
Varför inte satsa på karriär, andra passioner, bo med vänner och ha polyamorösa relationer då?
Citera
2024-11-07, 20:11
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Jag kan relatera till N o N. Det är inte konstigt om känsliga personer som kanske är otrygga, eller trygghetssökande finner lugnet i tillvaron, det harmoniska, vara väldigt viktigt. För tittare är de tråkiga att titta men programmet för dessa två går ut på att hitta en partner. Vilket de gjort.

Jag tycker de är underhållande att se på. Jag spolar helt förbi Elsa och Magnus faktiskt. Jag gillar att se folk ha det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in